Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De slimste mens zomer 2023


ik geef eerlijk toe, ik was er ook ingetrapt, terechte winnaar overigens.

Leuke finale, had het ze allebei gegund, maar terechte winnaar!

zeker. Prima finale zo. 

Wat suf van hem, ik had gelijk door dat hij zich vergiste met de secondes. Nu was Jürgen niet mijn favoriet dus ik vind het niet zo erg

Ik zie nu dat de naam van de winnaar TOM KLEIJN dus, niet in het rijtje van de deelnemers in de openingspost staat, hoe kan dat nou?

dit-is-de-bekende-halfbroer-van-de-slimste-mens-kandidaat-tom-kleijn


In het AD staat een leuk interview met hem.  Hij moest zijn overwinning uiteraard geheim houden, had twee mensen in vertrouwen genomen, maar zijn eigen zoon van 14 heeft het dus gisteravond pas gezien.

Hij is een halfbroer van Jaap Jongbloed (maar die durft nog niet mee te doen).

MidasWolf

MidasWolf

09-09-2023 om 12:01 Topicstarter

Het rijtje heb ik overgenomen van een site, welke weet ik niet meer. Die had ik over het hoofd gezien.

Hierbij wil ik vragen of iemand anders  later een topic wil openen bij nieuwe seizoenen van de Slimste mens. Dit omdat ik het zelf niet meer kijk. 
Niet uit onvrede, meer omdat ik wel een soort van verzadigd ben. 

MidasWolf

MidasWolf

09-09-2023 om 12:05 Topicstarter

Ik denk dat het trouwens komt omdat Tom kleijn in de eerste aflevering zat samen met Ranomi en Henk. Deze stonden alledrie niet in de lijst die ik heb overgenomen.

De laatste twee heb ik wel toegevoegd aan de lijst de eerste(Tom Kleijn) ben ik vergeten. De winnaar nog wel 

Fleurtje_5 schreef op 01-09-2023 om 14:15:

Ik lig nog een aflevering achter. Ben blij dat Renee door is. Froukje vond ik beetje arrogant (on-sympathiek) overkomen. Jammer dat Arco Gnocchi weg moest. Arco had voor mij ,samen met Renee, mogen blijven.

De vetgedrukte kandidaten heb ik dit seizoen al gezien.


  • Aimée Kiene - chef Volkskrant Magazine
  • Arco Gnocchi - podcastmaker
  • Duco Bauwens - presentator
  • Dwight van van de Vijver - presentator
  • Elodie Verweij - politiek duider
  • Eveline Stallaart - seksuoloog, bekend van Married at first sight
  • Femke Wiersma - BBB-beleidsmedewerker
  • Froukje - zangeres
  • Gemma Venhuizen - columnist NRC
  • Ghislaine Plag - radiopresentator
  • Hidde de Brabander - patissier
  • Henk Schiffmacher- Tatoeerder
  • Iris Rulkens - cabaretier en YouTuber
  • Isabelle Kafando - cabaretier
  • Jeroom - cartoonist en jurylid De slimste mens ter wereld (België)
  • Jörgen Tjon A Fong - directeur Kleine Komedie
  • Kees Kwakman - voetbalanalist
  • Leon Mazairac - Michelinster chef-kok en BinnensteBuiten-expert
  • Meindert Talma - singer-songwriter
  • Merel Pauw - actrice en rapper
  • Nandi van Beurden - musicalactrice
  • Ranomi Kromowidjodo- Olympisch Zwemster
  • Renee Kapitein - schrijfster
  • Sanne van Dongen - presentator
  • Soraya Riem - TikTokker
  • Stefan Hendrikx - cabaretier
  • Sven Figee - muzikant
  • Tom Klein - Journalist



Hier staat Tom wel.

Wat fijn dat Tom heeft gewonnen. Jürgen vond ik ook goed, maar Tom was veel meer gedreven om te winnen, en hij wist echt veel meer. Nandi vond ik ook een fijne deelnemer.

Beterlaat2021! schreef op 09-09-2023 om 10:35:

Ik zie nu dat de naam van de winnaar TOM KLEIJN dus, niet in het rijtje van de deelnemers in de openingspost staat, hoe kan dat nou?

dit-is-de-bekende-halfbroer-van-de-slimste-mens-kandidaat-tom-kleijn


In het AD staat een leuk interview met hem. Hij moest zijn overwinning uiteraard geheim houden, had twee mensen in vertrouwen genomen, maar zijn eigen zoon van 14 heeft het dus gisteravond pas gezien.

Hij is een halfbroer van Jaap Jongbloed (maar die durft nog niet mee te doen).


Echt? Nu je het zegt zie ik wel wat gelijkenissen.

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2023 om 10:42 Topicstarter

https://nos.nl/l/2490067

Herman van der zandt volgt Philip Freriks op als presentator van de slimste mens. Hoewel het voor mij nu minder uitmaakt vind ik dit toch interessant genoeg om even te plaatsen. 

“Herman van der Zandt volgt Philip Freriks op als presentator van de kennisquiz De slimste mens. Freriks neemt afscheid na de winterafleveringen van 2024/2025, als hij zijn 25ste seizoen erop heeft zitten en 80 is geworden.”

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2023 om 10:44 Topicstarter

Dat heeft hij dan toch knap gedaan nog even los van zijn leeftijd om 25 seizoenen te presenteren. En dan het programma ook nog leuk en interessant te houden. Want het word nog veel bekeken.

och ik keek het programma ondanks Philip, niet dankzij hem. Maar wie wordt de jury, want Maarten zal ook wel vertrekken (die vond ik wel leuk)

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2023 om 11:09 Topicstarter

nlies schreef op 11-09-2023 om 10:47:

och ik keek het programma ondanks Philip, niet dankzij hem. Maar wie wordt de jury, want Maarten zal ook wel vertrekken (die vond ik wel leuk)

Dit stukje las ik erover in het artikel. Volgens mij wordt het een beetje in het midden gelaten.

“Of eenmansjury Maarten van Rossem, volgend jaar ook 80, eveneens vertrekt bij het programma is nog niet bekend. Hij liet eerder doorschemeren te zullen stoppen als Freriks vertrekt, maar heeft ook geregeld gezegd door te willen gaan tot zijn honderdste.

Freriks zegt dat Van Rossem zijn besluit om te stoppen "voor kennisgeving aangenomen" heeft.”

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2023 om 11:11 Topicstarter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.