Media en cultuur
Eendje_
14-07-2021 om 07:36
Bord- en kaartspellen voor iedereen
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van "wow, kennen jullie dat nieuwe spel al" tot "ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel spellen waren".
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt. Hier gaan we vrolijk verder, met spellen de hemel in prijzen, dan wel ons afvragen waarom iemand heeft bedacht dat het uitgegeven moest worden. Het mag allemaal, en we hoeven het zelfs niet eens te zijn.
Stel je vraag, geef je opmerkingen en laat je verrassen door de spelkennis van andere forummers 😃
Veel plezier!
P.S. puzzels mogen ook 
ToetieToover
25-11-2025 om 16:14
Beterlaat2021! schreef op 25-11-2025 om 15:27:
Hè, gelukkig....
Er zijn heel veel bordspellen bijgekomen sinds Rummikub, voor heel veel verschillende voorkeuren. Ik zou mezelf ook geen prof noemen, maar vriendlief heeft een enorme hoeveelheid bordspellen, die valt wel in die categorie. Door hem heb ik veel nieuwe spellen leren kennen en heb ik ook geleerd welke ‘soorten’ er zijn. Mijn vooorkeur ligt bij korte, hilarische spellen voor een groep, zoals exploding kittens, colt express ofzo. En deckbuilding games vind ik leuk. Maar vooral coöperatieve spellen speel ik graag, want ik kan slecht tegen mijn verlies
nlies
25-11-2025 om 16:18
Beterlaat2021! schreef op 25-11-2025 om 15:27:
Hè, gelukkig....
Ja hoor, je kunt hier terecht met makkelijke en moeilijkere spellen. Hebben pas op de club met veel plezier Pinacolla Dice gespeeld. , gewoon Yahtzee met een leuke twist
Miss_Moneypenny
26-11-2025 om 08:31
Rummikub blijft hier ook favoriet. Net als Yathzee.
Gisteren hebben wij weer eens een potje dobbel Ligretto gedaan. Ook weer hilarisch.
En ooit Ligretto domino gekocht, die hebben we dus afgelopen weekend voor het eerst gespeeld. Nu zitten we dus weer in een Ligretto periode, want het gewone kaartspel is ook alweer op tafel geweest.
nlies
26-11-2025 om 10:44
Miss_Moneypenny schreef op 26-11-2025 om 08:31:
Rummikub blijft hier ook favoriet. Net als Yathzee.
Gisteren hebben wij weer eens een potje dobbel Ligretto gedaan. Ook weer hilarisch.
En ooit Ligretto domino gekocht, die hebben we dus afgelopen weekend voor het eerst gespeeld. Nu zitten we dus weer in een Ligretto periode, want het gewone kaartspel is ook alweer op tafel geweest.
Als je Yathzee leuk vindt, moet je echt eens naar Pinacola Dice kijken. Yatzee met een manier om elkaar lekker dwars te zitten