Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bord- en kaartspellen voor iedereen


Wij hebben ''de zoektocht naar El Dorado'' gekocht, moeten nog even tijd maken om het te gaan spelen  

Miss_Moneypenny schreef op 25-08-2022 om 09:42:

Leuk Creabea! Wij doen ook altijd spellen in december als cadeau. Heb nog wel wat liggen van afgelopen jaar die we nog nooit gespeeld hebben.

In onze vakantie hebben we veel spelletjes gespeeld, maar vooral de kleine familie spelletjes zoals Regenwormen, Uno, Familie Poen, Clever en L.A.M.A.
Hebben jullie nog aanraders in deze categorie die mijn dochter van bijna 7 ook goed mee kan doen?

Wij hebben nog zeker 40 dozen (spellen e/o uitbreidingen op een spel) die we nog niet gespeeld hebben. Onze hobby is niet alleen het spelen van spellen, maar ook het zoeken en kopen ervan geloof ik 

Ik ken (en heb) Regenwormen en Uno, een aanrader kan zijn: Drakenwoud, Calavera, Carcassonne (eventueel zonder 'boeren', zeker in het begin), Droomhuis, Meeple Circus, NMBR9, Skip-bo, Stap Op, Tayü, Triominos.
Ik kocht trouwens nooit een kinderuitvoering van een spel, altijd de volwassen versie en dan de spelregels wat aanpassen.

Tomaterig schreef op 25-08-2022 om 15:40:

Oeh nu al bezig voor kerst! Ik moet er nog niet aan denken hahaha.

Wel zin in alle kortingsacties die eraan zitten te komen richting sinterklaas/kerst en black friday. Ik wil graag Witchstone kopen van 999 games en verwacht dat hij wel ergens in een Bol.com aanbieding zal komen rond die tijd. Of anders in de adventkalender van 999 zelf..

Kwestie van kosten spreiden, wij hebben meestal rond de 20 spellen onder de boom en dat tikt aan.  Dus aanbiedingen etc. kopen we nu al.

In het najaar komen de nieuwe spellen weer uit, dus de 'oude' gaan nu al goedkoper weg. En we zoeken graag naar heel oude spellen (die dus ergens achterin de winkel op een stoffige plank liggen, soms met een gulden prijssticker er nog op (echt waar)), als we zo'n oudje van onze wishlist vinden gaat ie ook mee natuurlijk. 

Zijn hier ook mensen die wel eens via Kickstarter een spel 'backen'? 
Ik doe het niet zelf via Kickstarter trouwens, maar via Crowdfinder: dan krijg je een paar procent korting omdat het dan een groepsaankoop wordt

CreaBea schreef op 26-08-2022 om 12:00:

Zijn hier ook mensen die wel eens via Kickstarter een spel 'backen'?
Ik doe het niet zelf via Kickstarter trouwens, maar via Crowdfinder: dan krijg je een paar procent korting omdat het dan een groepsaankoop wordt

Nee, doe ik nooit. ik wil wat meer weten over het spel voor ik het koop.

Nou ja, heb het 1 keer gedaan omdat het een spel was dat een spellenvriend van me ontworpen en uitgegeven had

nlies schreef op 26-08-2022 om 12:04:

[..]

Nee, doe ik nooit. ik wil wat meer weten over het spel voor ik het koop.

Nou ja, heb het 1 keer gedaan omdat het een spel was dat een spellenvriend van me ontworpen en uitgegeven had


Vaak kun je er al wat over terugvinden op BoardGameGeek. Daar staan dan de bevindingen van testspelers. En soms back ik een spel omdat ik val voor het 'uiterlijk'. Rare manier van spellen kopen, ik weet het, maar hoe het eruit ziet kan voor mij de doorslag geven iets wel of niet te kopen. Zo viel ik helemaal voor Mr Cabbagehead's Garden (bleek een heruitgave te zijn, dus genoeg over het spel te vinden, dat dan weer wel)


Welk spel heb jij toen gekocht als ik vragen mag?

ja hoor, mag je vragen was 21 days. coop dat je ook alleen kunt spelen, maar alleen spelen vind ik redelijk onoverzichtelijk en met meer spelers nooit gedaan. Moet ik toch eens gaan doen

El Dorado is inderdaad erg leuk Dierenvriend! Er is ook al een uitbreiding uit (leuke aanrader) en er wordt er nog een verwacht. Via het spaarprogramma van 999games kan je ook promokaarten extra halen.

Ik geloof niet dat bordspellen echt een "seizoen" hebben, ze komen het hele jaar door uit. Nu proberen veel publishers voor Spiel in Essen hun nieuwste releases binnen te hebben, maar 999 en White Goblin brengen elke maand wel wat nieuws uit. Rond kerstperiode is er korting omdat verkopers weten dat mensen meer kopen in die periode (en dan liever bij hun winkel dan bij een andere aanbieder natuurlijk)

nlies schreef op 26-08-2022 om 12:53:

ja hoor, mag je vragen was 21 days. coop dat je ook alleen kunt spelen, maar alleen spelen vind ik redelijk onoverzichtelijk en met meer spelers nooit gedaan. Moet ik toch eens gaan doen

Oh, 21 Days! Dat hebben wij ook, een geweldig spel. Coöperatief spel ja. Wij spelen het graag!

Zo, ontsnapt uit de escaperoom. met 3 minuten over op de klok. was leuk

nlies schreef op 26-08-2022 om 23:28:

Zo, ontsnapt uit de escaperoom. met 3 minuten over op de klok. was leuk

Leuk! Ben gek op escape rooms, jammer dat het een beetje een dure hobby is haha 

Dierenvriend97 schreef op 26-08-2022 om 09:07:

Wij hebben ''de zoektocht naar El Dorado'' gekocht, moeten nog even tijd maken om het te gaan spelen

Eén van mijn favorieten is dat! Moet ik snel weer eens gaan spelen. Vriend is altijd wel in voor een spelletje.

Wie gaat er naar Essen dit jaar?

Miss_Moneypenny schreef op 25-08-2022 om 09:42:

Leuk Creabea! Wij doen ook altijd spellen in december als cadeau. Heb nog wel wat liggen van afgelopen jaar die we nog nooit gespeeld hebben.

In onze vakantie hebben we veel spelletjes gespeeld, maar vooral de kleine familie spelletjes zoals Regenwormen, Uno, Familie Poen, Clever en L.A.M.A.
Hebben jullie nog aanraders in deze categorie die mijn dochter van bijna 7 ook goed mee kan doen?

Moddervarkens (heeft ook een uitbreiding), keer op keer, beverbende. Verschillende versies van carcasonne. Pokemon the battle (is geen klein spel, voor 2 spelers)

ToetieToover schreef op 29-08-2022 om 09:23:

Wie gaat er naar Essen dit jaar?

ik niet, ga wel naar de kleinere beurzen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.