Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bord- en kaartspellen voor iedereen


Wij gaan sowieso naar Zuiderspel.
Al jaren, al hebben wij sinds corona een stuk minder spellen gespeeld dan anders. 
Zijn ook even niet zo goed meer op de hoogte van de nieuwere spellen dus tips welke de moeite waard zijn om te spelen zijn welkom.

Leuke spellen, die ik op het eerste gezicht zag in de lijst: Meadows, cubirds El gaucho. en 2 persoonsspelletjes die er simpeler uitzien dan ze zijn bij Henmar games. Paladins is een stuk pittiger, heb ik volgens mij maar 1 keer gespeeld maar wel n goede ook

Dank je wel Nlies voor de suggesties maar ik bedoel eigenlijk de nieuwe spellen.
De eerste 3 spellen die je noemt heb ik ib in het verleden al gespeeld. Meadow spreekt me daar overigens wel van aan. 
De spellen van Henmar games liggen me minder. Hoewel ik er soms op een beurs toch eentje met Ellis speel voor de gezelligheid.  
Paladins zal mij waarschijnlijk dan te pittig zijn, maar zal ik eens opzoeken.

Edit: kan deze zo gauw niet vinden. Tenzij je Paladins of the west kingdom bedoelt, maar die is ook al wat ouder en heb ik dus ook al gespeeld. (Is mij inderdaad te pittig.)

Ik ken eigenlijk ook niet echt nieuwe spellen, denk ik er moet nog een hele inhaalslag gemaakt worden sinds corona

Gisteren eindelijk weer eens een spel gespeeld: Honey Buzz is van de plank gekomen (voor het eerst). Leuk spel!

die ken ik niet, ik heb vanmiddag ook spelafspraak, weet nog niet precies wat. Botanic, Atheneum en Dice hospital staan nu op de lijst , maar dat kan veranderen

Botanic , leuk 2 persoonsspelletje

kaarten besteld, zin in

Kent iemand Sequence? Is dat leuk voor een gemeleerd gezelschap? Helft zijn fanatieke spelletjesspelers, andere helft komt niet verder dan rummikub

Nlies, hier is ook nog een hele inhaalslag nodig. Veel plezier dit weekend.

Grasspriet, Sequence zal de spellenliefhebbers niet echt aanspreken vrees ik.

grasspriet1980 schreef op 19-04-2022 om 19:12:

Kent iemand Sequence? Is dat leuk voor een gemeleerd gezelschap? Helft zijn fanatieke spelletjesspelers, andere helft komt niet verder dan rummikub

De rummicubbers zullen het wel leuk vinden, de anderen houden het na 1 spelletje wel voor gezien ben ik bang. Dus voor een gemêleerd gezelschap meerdere spellen op tafel, als de groep groot genoeg is kun je toch niet allemaal hetzelfde spelen, of je moet iets doen als Weerwolven of een ander partyspel

nlies schreef op 20-04-2022 om 00:41:

[..]

De rummicubbers zullen het wel leuk vinden, de anderen houden het na 1 spelletje wel voor gezien ben ik bang. Dus voor een gemêleerd gezelschap meerdere spellen op tafel, als de groep groot genoeg is kun je toch niet allemaal hetzelfde spelen, of je moet iets doen als Weerwolven of een ander partyspel

jammer! 

grasspriet1980 schreef op 19-04-2022 om 19:12:

Kent iemand Sequence? Is dat leuk voor een gemeleerd gezelschap? Helft zijn fanatieke spelletjesspelers, andere helft komt niet verder dan rummikub

Hoeveel spelers heb je? Wij splitsen 8 spelers meestal op in 2x4 en dan beginnen we nog wel eens met zijn allen met ‘Saboteur’. Lekker gangen laten instorten  laat mij maar saboteur zijn!


Er zijn maar weinig spellen leuk met veel mensen, vooral als je niet tegelijk kunt spelen en op 7 mensen wachten duurt toch echt langer dan op 3 mensen wachten 

Met een groep kun je ook Ligretto spelen. Makkelijk te leren en zorgt voor een hoop hilariteit.

We zijn maar met 6; Ligretto heb ik al vaker bekeken, moet ik misschien toch eens bestellen dan. Neem in elk geval Keer op Keer mee en ik heb Keezenspel gekocht, daar hoor ik ook goede verhalen over van mensen die zo nu en dan eens een spelletje doen. Saboteur vind ik zelf niet zo leuk...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.