Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Bord- en kaartspellen voor iedereen


Hier weer een nieuw spel binnen. De verdwenen ruïnes van Arnak. Ik heb het online alvast gespeeld op BGA. Dus dat gaan we zo spelen. 

Morgen spelletjesdag gepland met familie. Zusje heeft Cubitos gekocht en dat neemt ze vast mee. Ben benieuwd! Ziet er leuk uit. 

Hoi! Lange tijd dit topic genegeerd, word er hebberig van 

Maar wil toch meeschrijven! Speel graag spelletjes, heb vorige week My city gekregen. Is een legacy spel. Dat concept kende ik nog niet, je speelt steeds verder. Je hebt je eigen bord en stukken en je moet er op schrijven en stickers plakken. Je speelt steeds delen dus je kunt wel stoppen tussendoor (red je ook lang niet om 'm helemaal uit te spelen). Ieder hoofdstuk komen er regels bij en wordt het wat anders. Echt leuk! Maakt ook heel nieuwsgierig om verder te spelen, want wat zit er in de volgende envelop? 

Wij hebben vanmiddag Qwirkle het kaartspel gedaan. Een kort kaartspel voor tussendoor. Lijkt best op het principe van Rummikub, maar hou wel van dat puzzelen om rijtjes compleet te maken.

My city, Cubitos en De verdwenen ruïnes ken ik allemaal niet. 

Reflectione schreef op 20-11-2021 om 18:25:

Hoi! Lange tijd dit topic genegeerd, word er hebberig van

Maar wil toch meeschrijven! Speel graag spelletjes, heb vorige week My city gekregen. Is een legacy spel. Dat concept kende ik nog niet, je speelt steeds verder. Je hebt je eigen bord en stukken en je moet er op schrijven en stickers plakken. Je speelt steeds delen dus je kunt wel stoppen tussendoor (red je ook lang niet om 'm helemaal uit te spelen). Ieder hoofdstuk komen er regels bij en wordt het wat anders. Echt leuk! Maakt ook heel nieuwsgierig om verder te spelen, want wat zit er in de volgende envelop?

Van pandemic is ook een legacy uitvoering, nooit gespeeld wel van gehoord. En Fabel fruit ie eigenlijk ook zoiets, maar een stuk simpeler, wel leuk

Hele middag spelletjes gedaan met zoon van 4. Ik ben op zoek naar een leuk bordspel die voor hem en ons leuk is. Is bv catan jr leuk of levensweg?

Hij snapt spelletjes goed, we spelen vaak carcassonne (normale versie), regenwormen, uno, huisje boompje beestje.

Spel dus wel vanaf iets ouder zijn dan 4 maar moet niet te tactisch zijn want dat doorziet hij nog niet. Ideeën? 

Ik vind Jakkiebak kippenkak een leuk spel voor kinderen. Maar heb zelf geen kinderen en weet niet meer precies voor welke leeftijd het is. 

Heb vandaag met vriend De zoektocht naar El Dorado gespeeld, erg leuk spel vind ik.

Hier vandaag een spellendag gehad. Begonnen met Mandala Stones. Daarna Cubitos en Kwakzalvers van kakelenburg gespeeld. Laatste 2 spellen waren nieuw voor ons. Viel erg in de smaak. Vanavond dan ook afgesloten met een laatste potje cubitos. Heerlijk zo'n dagje! 

Leuk sushi, ik heb afgelopen week de Taveernen gespeeld, die ga ik steeds leuker vinden. Vanavond spellenclub over de grens, daar mogen we wat langer. 
En ik heb upgrade gekocht voor Orleans, meeples als nieuwe volgelingen. Wordt veel stickers plakken maar ziet er leuk uit. En ik kreeg bericht dat ze onderweg zijn uit Duitsland

Reflectione schreef op 21-11-2021 om 16:24:

Hele middag spelletjes gedaan met zoon van 4. Ik ben op zoek naar een leuk bordspel die voor hem en ons leuk is. Is bv catan jr leuk of levensweg?

Hij snapt spelletjes goed, we spelen vaak carcassonne (normale versie), regenwormen, uno, huisje boompje beestje.

Spel dus wel vanaf iets ouder zijn dan 4 maar moet niet te tactisch zijn want dat doorziet hij nog niet. Ideeën?

Bij mijn kinderen valt het Knappe Koppenspel in de smaak, Mens Erger je Niet en (vooral) Uno. Die laatste is een kaartspel, dus valt niet helemaal onder je vraag (bordspel), maar wilde je hem niet onthouden. 

Hey Pino, 
Welkom hier! Volgens mij heb ik jou nog niet eerder in dit topic gezien.
Speel je zelf ook graag? 

Bij ons thuis kozen ze het meest voor beverbende, regenwormen en de betoverde doolhof. Misschien ook niet helemaal waar je naar vroeg, maar deze spelletjes doen het nog alijd goed.

RavIvaR schreef op 23-11-2021 om 14:33:

Hey Pino,
Welkom hier! Volgens mij heb ik jou nog niet eerder in dit topic gezien.
Speel je zelf ook graag?

Ik ben meer van het puzzelen, maar ik word vaak gestrikt voor Uno 😄 Ik heb “vroeger” wel meer spelletjes gedaan (vooral Rummikub, Monopoly en Triviant). Nu staan er vooral kinderspelletjes. 

Bedankt voor de tips! Uno en regenwormen wordt idd veel gespeeld, beverbende ook sinds kort (kan hij net niet alleen). 

Mens erger je niet vind ik niet leuk. Knappe koppen ken ik niet, ik zal eens kijken. Zoek toch meer in het genre carcassonne, catan etc. Betoverende doolhof is een goede tip!

Reflectione schreef op 23-11-2021 om 18:51:

Bedankt voor de tips! Uno en regenwormen wordt idd veel gespeeld, beverbende ook sinds kort (kan hij net niet alleen).

Mens erger je niet vind ik niet leuk. Knappe koppen ken ik niet, ik zal eens kijken. Zoek toch meer in het genre carcassonne, catan etc. Betoverende doolhof is een goede tip!

En loop anders eens een spellenwinkel binnen waar ze goed advies kunnen geven ( dus niet blokker of zo)

er.is.maar.1.Pino schreef op 23-11-2021 om 18:04:

[..]

Ik ben meer van het puzzelen, maar ik word vaak gestrikt voor Uno 😄 Ik heb “vroeger” wel meer spelletjes gedaan (vooral Rummikub, Monopoly en Triviant). Nu staan er vooral kinderspelletjes.

Hoe ouder je kinderen worden, hoe leukere spellen je kunt aanbieden. (En dus ook zelf spelen.)

Ik weet niet welke leeftijd ze nu hebben maar zeker vanaf 8 jaar (vaak ook wel wat eerder te spelen.) Heb je hele leuke, wat modernere spellen. .Kijk als je wil maar eens naar Azul bijvoorbeeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.