Media en cultuur
FaithfulDuck87
23-02-2025 om 20:45
Boer zoekt vrouw 2025
Vanaf zondag 2 maart start er weer een nieuw seizoen van Boer zoekt Vrouw.
Dit jaar zijn er 6 boeren.
Eerdere seizoenen zagen we in de eerste aflevering de brieven, in dit seizoen gaan de boeren meteen op speeddate. De liefdesbrieven heeft Yvon al eerder bij de boeren bezorgd.

Boerin Deedry, heeft gekozen voor: Roy, Sjoerd, Wesley, Carst-Jan en Huub
Boer Julius, heeft gekozen voor: Kylie, Patricia, Nora en Myrthe (hij kiest er 4)
Boer John, heeft gekozen voor: Daniëlle, Karin, Mira, Eileen en Linda
Boer Roel, heeft gekozen voor Lisanne, Kelsey, Simone, Karin en Sandra
boer Martijn, heeft gekozen voor Ilja, Marleen, Maud, Annet en Ciska
Boer Jan, heeft gekozen voor: Anita, Annick, Dorien, Giela en Karina
Vanaf 2 maart op NPO1 om 20.25 uur.
Fleurtje_5
30-04-2025 om 09:49
Roos57 schreef op 28-04-2025 om 22:32:
Ik vind Karina geen drama queen . Zij is docent en Jan blijkt nah te hebben. Ik snap haar wel . Het verschil is te groot
Dat klopt helemaal. Ik moest er weer even aan herinnerd worden, want daar heeft hij bij het kennismakingsgesprek met Yvon ook over vertelt. Als klein kind was er een kar op hem gevallen of zoiets. Het was toen best kritisch met hem.
En die mooie blonde dame, Margreet, komt hem helpen met dingen die hij minder goed kan. Ook dat is vertelt.
Dus ook dát kon Karina weten toen ze besloot op boer Jan te schrijven. Maar nee, deze zeer sociale vrouw én slimme docente schrijft op een boer in Groningen, ....maar dan blijkt dat ze niet op de boerderij in Groningen wil wonen. Dan vertelt ze met een snik in haar stem dat het boerenleven haar zo goed doet, dat ze zich er thuis voelt, het brengt mooie herinneringen aan vroeger terug. ....Maar ze hoopt wel dat de boer met pensioen gaat, zijn boerderij verkoopt en dat ze dan samen gaan reizen.
Dan blijft toch niks meer over van deze boer die zijn ziel en zaligheid in het boerenleven heeft gestopt. Dáár is hij goed in, en NIET met een telefoon een bestelling bij de Mc bestellen. Ik heb ook nog nooit aan een zuil bij de Mc een bestelling gedaan. Ik kom er zelden. Is dat erg? Nee.
Het NAH kan in een ongewone situatie meer opvallen en erger zijn dan gedacht, maar Enfin, Deze juf had wel gewoon beter moeten opletten.
Blijft even goed een mooi plaatje:
https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/margreet-over-boer-zoekt-vrouw-boer-jan-verrast
Beterlaat2021!
30-04-2025 om 16:03
Fleurtje_5 schreef op 30-04-2025 om 09:49:
[..] Dus ook dát kon Karina weten toen ze besloot op boer Jan te schrijven. Maar nee, deze zeer sociale vrouw én slimme docente schrijft op een boer in Groningen, ...
Dat kwam pas later in het programma ter sprake, zeker niet bij het eerste voorstellen.
Bij het bekijken van de ingekomen brieven werd het mij duidelijker dat hij bijvoorbeeld niet kon lezen of schrijven.
Roos57
30-04-2025 om 16:21
Fleurtje_5 schreef op 30-04-2025 om 09:49:
[..]
Dus ook dát kon Karina weten toen ze besloot op boer Jan te schrijven. Maar nee, deze zeer sociale vrouw én slimme docente schrijft op een boer in Groningen, ....maar dan blijkt dat ze niet op de boerderij in Groningen wil wonen. Dan vertelt ze met een snik in haar stem dat het boerenleven haar zo goed doet, dat ze zich er thuis voelt, het brengt mooie herinneringen aan vroeger terug. ....Maar ze hoopt wel dat de boer met pensioen gaat, zijn boerderij verkoopt en dat ze dan samen gaan reizen.
Jan zijn wens is om meer te reizen evt een camper te kopen . Karina is afgeknapt en ik denk terecht .
Ik vind het niet terecht hoe jij haar neer zet .
Fleurtje_5
01-05-2025 om 09:21
Roos57 schreef op 30-04-2025 om 16:21:
[..]
Jan zijn wens is om meer te reizen evt een camper te kopen . Karina is afgeknapt en ik denk terecht .
Ik vind het niet terecht hoe jij haar neer zet .
Je vind het niet terecht hoe ik haar neer zet? Ik zet haar niet anders neer dan dat zij zich zelf neer zet. Misschien leg ik er meer de nadruk op, maar het is wat het is.
Wil ze op de boerderij wonen of niet? Nee, waarom dan schrijven op een boer die elders in Nederland op een boerderij woont? Waarom een boer uit zijn boerderij halen als die boer daar het meeste zich zelf is, in werk waar hij goed in is. Wil ze gaan reizen of niet? Boer Jan wil later reizen maar wel nog graag een paar jaar blijven boeren (volgens mij ongeveer tien jaar) en dan 'uithelpen' bij andere boeren. Klopt dat?
Kijk effe naar je eigen woorden in je bericht, en zie hoe jij boer Jan neer zet. Als Juf Karina goed had opgelet had ze geweten van Jan's NAH. (Want dat had boer Jan al in het begin tegen Yvon vertelt)
Fleurtje_5
01-05-2025 om 09:34
Beterlaat2021! schreef op 30-04-2025 om 16:03:
[..]
Dat kwam pas later in het programma ter sprake, zeker niet bij het eerste voorstellen.
Bij het bekijken van de ingekomen brieven werd het mij duidelijker dat hij bijvoorbeeld niet kon lezen of schrijven.
Ik meen toch echt dat Jan dit aan Yvon vertelde bij het eerste gesprek. In onderstaande link vertelt Jan dit aan Karina, Dorien en Annick tijdens de logeerweek.
Schemerlampje
01-05-2025 om 09:53
Fleurtje_5 schreef op 01-05-2025 om 09:34:
[..]
Ik meen toch echt dat Jan dit aan Yvon vertelde bij het eerste gesprek. In onderstaande link vertelt Jan dit aan Karina, Dorien en Annick tijdens de logeerweek.
Nee hoor, ik heb het net even teruggekeken. Bij het voorstellen heeft Jan het niet genoemd. Wel zei Margreet dat hij wat moeite heeft met lezen en schrijven. Maar in welke mate en hoeveel impact dat kan hebben, werd pas tijdens de logeerweek wat duidelijker.
Fleurtje_5
01-05-2025 om 13:13
Roos57 schreef op 01-05-2025 om 09:47:
Ik noem haar geen drama queen en daar ging het mij om .
Oké. Dan neem ik dat woord terug.
Ik heb trouwens net even gegoogled, er zijn meerdere betekenissen van het woord dramaqueen. Misschien was het idd te overdreven gezegd.
De betekenis van het woord op deze site komt nog het meest in de buurt maar is dus ook té: Soms is het lastig om een dramaqueen te herkennen, omdat niet iedereen altijd dramatisch gedrag vertoont. En soms reageren mensen gewoon overdreven op stress-situaties.
Fleurtje_5
01-05-2025 om 13:14
Schemerlampje schreef op 01-05-2025 om 09:53:
[..]
Nee hoor, ik heb het net even teruggekeken. Bij het voorstellen heeft Jan het niet genoemd. Wel zei Margreet dat hij wat moeite heeft met lezen en schrijven. Maar in welke mate en hoeveel impact dat kan hebben, werd pas tijdens de logeerweek wat duidelijker.
Heb je de link van dat gesprek?
Dat geloof ik meteen. De 'mate' werd voor Karina tijdens het laatste uitstapje/het etentje misschien het meest duidelijk. Dat is ook genoemd. Dan is de boer in een andere omgeving, is hij uit zijn dagelijkse doen, alles is nieuw voor hem, maar hij zelf genoot volgens mij wel van het uitstapje.
Schemerlampje
01-05-2025 om 14:23
Fleurtje_5 schreef op 01-05-2025 om 13:14:
[..]
Heb je de link van dat gesprek?
Dat geloof ik meteen. De 'mate' werd voor Karina tijdens het laatste uitstapje/het etentje misschien het meest duidelijk. Dat is ook genoemd. Dan is de boer in een andere omgeving, is hij uit zijn dagelijkse doen, alles is nieuw voor hem, maar hij zelf genoot volgens mij wel van het uitstapje.
Ik heb de uitzending teruggekeken via de site van boer zoekt vrouw. Jan is de 2e boer die aan de beurt komt.
Fleurtje_5
01-05-2025 om 18:29
Schemerlampje schreef op 01-05-2025 om 14:23:
[..]
Ik heb de uitzending teruggekeken via de site van boer zoekt vrouw. Jan is de 2e boer die aan de beurt komt.
Ik heb me suf gezocht, ben veel boer-zoekt-vrouw-afleveringen tegen gekomen, maar ik kan die eerste aflevering niet vinden.
Fleurtje_5
01-05-2025 om 18:29
https://www.ad.nl/show/bestelpaal-bij-fastfoodketen-is-de-druppel-karina-verlaat-wereldvreemde-boer-jan~ae887427/
Toch blijft dit vreemd vind ik. Bij de bestelzuil in een fastfoodketen ging het balletje van Karina rollen.
Yumi
01-05-2025 om 19:18
Fleurtje_5 schreef op 01-05-2025 om 18:29:
[..]
Ik heb me suf gezocht, ben veel boer-zoekt-vrouw-afleveringen tegen gekomen, maar ik kan die eerste aflevering niet vinden.
Het voorstellen van de boeren.
Yvon Jaspers stelt zes nieuwe boeren voor | Boer zoekt Vrouw
De speeddates
De speeddates van Roel, Martijn en Jan | Boer zoekt Vrouw
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.