Media en cultuur
FaithfulDuck87
23-02-2025 om 20:45
Boer zoekt vrouw 2025
Vanaf zondag 2 maart start er weer een nieuw seizoen van Boer zoekt Vrouw.
Dit jaar zijn er 6 boeren.
Eerdere seizoenen zagen we in de eerste aflevering de brieven, in dit seizoen gaan de boeren meteen op speeddate. De liefdesbrieven heeft Yvon al eerder bij de boeren bezorgd.

Boerin Deedry, heeft gekozen voor: Roy, Sjoerd, Wesley, Carst-Jan en Huub
Boer Julius, heeft gekozen voor: Kylie, Patricia, Nora en Myrthe (hij kiest er 4)
Boer John, heeft gekozen voor: Daniëlle, Karin, Mira, Eileen en Linda
Boer Roel, heeft gekozen voor Lisanne, Kelsey, Simone, Karin en Sandra
boer Martijn, heeft gekozen voor Ilja, Marleen, Maud, Annet en Ciska
Boer Jan, heeft gekozen voor: Anita, Annick, Dorien, Giela en Karina
Vanaf 2 maart op NPO1 om 20.25 uur.
Fleurtje_5
28-04-2025 om 09:55
Yumi schreef op 27-04-2025 om 23:02:
[..]
Ik heb het gevoel dat de keuze voor Roy, uiterlijk en de zus die hem leuk vindt de doorslag geeft. Bij hem kreeg ik regelmatig het idee dat hij zich verveelde, in zijn standaard houding ( staande op 1 been en het andere tegen de muur).
Je hebt gelijk Sjoerd past beter. Met hem kan ze ook iets opbouwen zijn zoon was nog heel jong. Daarnaast had hij gevoel voor haar en de paarden en probeerde ook nog in gesprek met Deedry te komen.
Precies, dat denk ik ook. Als er zo'n grote twijfels zijn dan zit het toch niet goed lijkt mij. Roy komt idd zo over maar hij is ook best wel onzeker. Misschien verbloemt hij die onzekerheid met zo'n laconieke houding. We zullen het zien.
Fleurtje_5
28-04-2025 om 10:16
Boer Jan genoot, en ook de twee dames hadden het naar de zin. Dorien word losser. Mooi om te zien. Maar dan vind ik het wel altijd spijtig als er eentje vroegtijdig vertrekt. De andere dame kan dan het gevoel krijgen dat ze 'overblijft' en daarom gekozen word. En dan zegt Jan ook nog tegen Yvon dat hij de vertrekkende-dame gekozen zou hebben. Ik denk dat Dorien hier geen zin in zal hebben. Dorien is heel sociaal, maar ook een drama-queen, het ene moment geniet ze van het boerenleven, met een traan in haar oog, het andere moment wil ze pensioneren en reizen. En de boer moet wel voor haar verhuizen want zij gaat niet zover weg wonen (waarom schrijf je dan?). Het ene moment vind ze het heel apart en ontroert het haar dat Jan niet met een telefoon zijn bestelling kan doen bij de Mc, omdat hij dat nog nooit gedaan heeft, en het andere moment vind ze het blijkbaar reden genoeg om vroegtijdig te vertrekken want dat uitstapje had haar wel te denken gezet.
Boer Julius, goed van hem dat hij Yvon om raad en hulp vroeg. Myrthe is een schat. Maar ik hoop zóóóóó' dat hij met Kyleigh gelukkig word. Beide zijn zo voorzichtig en onzeker. Ik denk en hoop dat er iets moois kan groeien tussen beiden.
Boer John, Ook hij blijkt heel gevoelig. Tuurlijk wil hij het niet meer meemaken dat hij problemen met zijn partner krijgt en verlaten word. Dat 'leven' met zijn ex heeft dan toch wel een flinke impact op hem gehad. Karin past goed bij hem. Eileen ook wel. Ben benieuwd.
Boer Roel, ik denk dat hij geen van beide dames moet kiezen. Hij kan beter helemaal overnieuw beginnen met een andere dame. Die komen vast wel op zijn pad.
Boer Martijn, plots heb ik dan toch twijfels bij Marleen, en neig ik meer naar Ciska. Beide lieve dames. Maar Marleen moet haar rugzakje maar pakken en gaan reizen.
Boerin Deedry: Vorige week dacht ik nog dat zij er nooit uit gaat komen en dan in eens heeft ze vroegtijdig een keuze gemaakt. Een keuze die ze moeilijk vind om te zeggen. Als er zo'n grote twijfels zijn dan zit het toch niet goed lijkt mij. Roy komt stoer over, lijkt mij eerder een toerist dan een boer, maar hij verbloemt volgens mij een onzekerheid met zo'n nogal laconieke houding. Of ze na de citytrip nog samen verder gaan? Ik hoop heb. We zullen het zien.
Yumi
28-04-2025 om 10:41
Fleurtje, iIn het stukje over boer Jan lijkt het alsof Dorien de keuze maakt om te vertrekken, dat is vast niet je bedoeling 
Fleurtje_5
28-04-2025 om 12:28
Yumi schreef op 28-04-2025 om 10:41:
Fleurtje, iIn het stukje over boer Jan lijkt het alsof Dorien de keuze maakt om te vertrekken, dat is vast niet je bedoeling
Je hebt gelijk. Ik heb het fout geschreven. Ik bedoelde niet Dorien als vertrekkende dame. Maar Karina is de vertrekkende dame. Ik kan me wel voorstellen dat Dorien er vragen over gaat stellen als ze hoort dat Jan eerst Karina had willen kiezen. Hopelijk voelt Dorien zich geen tweede keuze.
Ik schreef:
Dorien is heel sociaal, maar ook een drama-queen.....
Hier maakte ik de fout. Want dat vind ik juist NIET van Dorien maar wel van Karina. Dorien werd zelfs losser en ontspannender vond ik. Ik vind Karina heel sociaal maar wel een drama-queen. Waarom heeft ze geschreven op een boer als ze niet daar op de boerderij wil gaan wonen, en dat ze hoopt dat ze beide met pensioen gaan en dan gaan reizen.
Yumi
28-04-2025 om 22:26
Zondag geen Boer zoekt vrouw!
Pas op 11 mei kunnen we de volgende aflevering zien 
Roos57
28-04-2025 om 22:32
Ik vind Karina geen drama queen . Zij is docent en Jan blijkt nah te hebben. Ik snap haar wel . Het verschil is te groot
Vrijevlinder
29-04-2025 om 07:22
Yumi schreef op 28-04-2025 om 22:26:
Zondag geen Boer zoekt vrouw!
Pas op 11 mei kunnen we de volgende aflevering zien
Oh, wat jammer. Dat hadden ze op tv wel even kunnen melden vind ik. Maar gelukkig doe jij het.
Vrijevlinder
29-04-2025 om 07:23
Roos57 schreef op 28-04-2025 om 22:32:
Ik vind Karina geen drama queen . Zij is docent en Jan blijkt nah te hebben. Ik snap haar wel . Het verschil is te groot
Het verschil was inderdaad te groot en ik vond haar vrij belerend tegen Jan praten. Juf, schooljongetje, dat idee. Terwijl je als partners gelijkwaardig hoort te zijn, niet dat een boven de ander staat. Jan leek daar weer geen moeite mee te hebben.
Knutselkei
29-04-2025 om 07:55
Ik denk dat Jan het wel prettig vind als de leiding genomen wordt, als t maar niet in het huishouden is. Karina deed dat heel jufferig.
Dorien is wel een tweede keus, terwijl ik denk dat zij veel beter bij hem zou passen.
Yumi
29-04-2025 om 10:18
Vrijevlinder schreef op 29-04-2025 om 07:23:
[..]
Het verschil was inderdaad te groot en ik vond haar vrij belerend tegen Jan praten. Juf, schooljongetje, dat idee. Terwijl je als partners gelijkwaardig hoort te zijn, niet dat een boven de ander staat. Jan leek daar weer geen moeite mee te hebben.
Dit
Daarnaast is het vreemd dat ze op een boer uit Groningen reageert, terwijl ze daar niet wil wonen. Ze wil reizen terwijl Jan op zijn profiel schrijft nog 'n jaar of 10 door te willen gaan met de boerderij.
Tona
29-04-2025 om 16:20
Roos57 schreef op 28-04-2025 om 08:16:
De liefde spatte ervan af bij Roy en Deedry
Direct lekker knuffelen enzo 🙃🙃🙃
Ik vond haar in het afscheidgesprekje met Sjoerd veel zachter in haar gezicht dan in het gesprekje met Roy.
Roy is me in veel meegevallen, lijkt me best een goede kerel. Maar niet bij Deedry, daar vond ik Sjoerd veel beter passen.
Tona
29-04-2025 om 16:23
Het fragment waar John op zijn knieeen zit voor Karin.
John en Karin lijken me meer gelijkwaardig aan elkaar dan John en Eileen.
En dat heeft John nodig, wil John niet te vol van John worden.
Tona
29-04-2025 om 16:27
Verder hoop ik dat Julius voor Mythe kiest. Zie het al helemaal voor me: pa, moe en drie kleuters met gehaakte wanten en mutsen.
Roos57
29-04-2025 om 16:57
Tona schreef op 29-04-2025 om 16:27:
Verder hoop ik dat Julius voor Mythe kiest. Zie het al helemaal voor me: pa, moe en drie kleuters met gehaakte wanten en mutsen.
😂
Vrijevlinder
29-04-2025 om 19:14
Tona schreef op 29-04-2025 om 16:23:
Het fragment waar John op zijn knieeen zit voor Karin.
![]()
John en Karin lijken me meer gelijkwaardig aan elkaar dan John en Eileen.
En dat heeft John nodig, wil John niet te vol van John worden.
Klopt, maar ze zijn beiden baasjes, dus dat gaat niet passen. Daarom heeft hij liever de zachtere Eileen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.