Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekenweek 2026: welk boek heb je gekocht?

Vanmiddag het nieuwste boek van Maarten van Rossem gekocht, de 21e eeuw, die in 1979 begon. Ik luister graag de podcast dus ben benieuwd!

Auwereel

Auwereel

15-03-2026 om 19:35 Topicstarter

ElaineB schreef op 15-03-2026 om 18:16:

Vanmiddag het nieuwste boek van Maarten van Rossem gekocht, de 21e eeuw, die in 1979 begon. Ik luister graag de podcast dus ben benieuwd!

Heb ik ook mee in handen gestaan. Maar het is de keuze van mijn man geworden, 112x Derk Sauer.

webwinkel.parool.nl/product/112x-derk?referrer=https%3A%2F%2Fduckduckgo.com

Ademes schreef op 15-03-2026 om 15:05:

Heeft iemand het boekenweekgeschenk al gelezen? De recensies waren niet best...

Ik moet nog naar de boekwinkel, heb al weer een heel lijstje: Rob van Essen - de grote schoonmaak, Anna Enquist - het geheim van Erna Ankersmit en de Bandagist van Marente de Moor. Bij ons krijg je altijd maar 1 geschenk per persoon, maar mocht ik er meer krijgen, dan geef ik die graag weg!

Ik heb het gelezen en ik vond het best wel vermakelijk.  Geen literatuur ofzo maar ik vond het wel een sympathiek verhaal.

Magnoliatakje schreef op 15-03-2026 om 20:13:

[..]

Ik heb het gelezen en ik vond het best wel vermakelijk. Geen literatuur ofzo maar ik vond het wel een sympathiek verhaal.

Het lijkt mij dat je dat ook wel kan verwachten voor een dun Hendrik Groen boekje toch? Een boek dat lekker snel wegleest en grappig is. Ik zou in elk geval geen literaire hoogstandjes verwachten. De reviewers wellicht wel?

Verder heb ik een hekel aan het lezen van papieren boeken. Ik koop af en toe wel een e-book, maar daarmee zit je (meestal) niet aan het minimumbedrag voor de boekenweek om het geschenk te krijgen. Ik gok dat mijn ouders wel een echt boek kopen deze week en dat ik het geschenk wel van hen een keer kan lenen, want ik ben wel benieuwd!

Ik koop graag boeken, maar koop er niet speciaal 1 tijdens de boekenweek. Het gratis geschenk hoef ik ook niet perse. Ik heb een tijd een ereader gehad, maar kan er niet aan wennen. Ben dus weer terug gegaan naar gewone boeken. Ik wil graag het nieuwste boek van Thomas Olde Heuvelt, Het laatste verhaal van Jamie Gunn. Ben nu in November bezig van hem, die vind ik wat minder. Ik vond zowel Hex als Orakel echt steengoed, Echo ligt nog te wachten tot de vakantie Ik heb vinted ontdekt voor boeken de laatste tijd, dus heb daar wat nieuwe aanwinsten vandaan. Toch een wat fijnere prijs dan in de boekwinkel. 

"De val van de koning" , de nieuwste historische thriller van Jeroen Windmeijer. Nog niet in begonnen.

ToetieToover schreef op 15-03-2026 om 13:33:

[..]

Ik hoop dat iemand het geschenk in zo’n weggeefkastje gaat neerzetten.

Ik stuur je een bericht

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.