Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekenweek 2026: welk boek heb je gekocht?

De Boekenweek vind ik een mooi excuus om (nog) een boek te kopen, het liefst een papieren boek bij de plaatselijke boekhandel. Dikke leesboeken koop ik liever voor op mijn ereader, dus koop ik iets wat op de ereader minder goed tot z'n recht komt.

Dit jaar is het dit boek geworden: 
www.vogeldagboek.nl/2026/03/06/want-vogels-zijn-precies-als-mensen/

Mooi, grappig geschreven en ik ben een vogelliefhebber, dus helemaal iets voor mij.

Heb jij ook een boek gekocht vanwege de Boekenweek, zo ja, welke?

Net voor de boekenweek 😊
De grootste fout van Arlidge 

Auwereel

Auwereel

14-03-2026 om 18:24 Topicstarter

Roos57 schreef op 14-03-2026 om 18:21:

Net voor de boekenweek 😊
De grootste fout van Arlidge

Even gekeken bij Bol maar wat een verschillende reviews zeg! Of 4 sterren of 1. Ik hoop dat je het 4 sterren plezier aan beleeft!

Jaa, Boekenweek! 
Ik koop ook elk jaar een boek. Ahum, ik koop bijna elke maand een boek... maar in de Boekenweek heel bewust.
Dit jaar wordt het 'Een woord voor' van Eva Meijer, ik ga maandag even langs de boekwinkel in de stad. 

https://www.uitgeverijcossee.nl/een-woord-voor/9789464522600

Auwereel schreef op 14-03-2026 om 18:24:

[..]

Even gekeken bij Bol maar wat een verschillende reviews zeg! Of 4 sterren of 1. Ik hoop dat je het 4 sterren plezier aan beleeft!

Ik heb genoten 

Waar mijn hoofd overigens echt niet tegen kan is dat de BoekenWEEK welgeteld 12 dagen duurt. Bij mij is dat langer dan een week.

Auwereel

Auwereel

14-03-2026 om 20:08 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 14-03-2026 om 20:00:

Waar mijn hoofd overigens echt niet tegen kan is dat de BoekenWEEK welgeteld 12 dagen duurt. Bij mij is dat langer dan een week.

Maar het is ook net geen Boekenweken, 't zijn er geen twee. Boekendagen klinkt zo kort. Boekentwaalfdaagse is wel een hele mond vol! 

Boekenweek, en dan wat extra dagen voor de laatkomers.

Auwereel

Auwereel

14-03-2026 om 20:09 Topicstarter

Roos57 schreef op 14-03-2026 om 18:59:

[..]

4

Ik heb genoten

Hè gelukkig!

Ik lees mee. Ik weet nog niet of ik een boek wil kopen, maar heb wel zin om het Boekenweek geschenk te lezen  Hendrik Groen schrijft heerlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.