Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik begin aan Gezonde grenzen van Nedra Glover Tawwab 

onderzoek van Jackie van Laren is uit, ik had er hoge verwachtingen van door de goede recensies, maar ik heb me er eigenlijk doorheen moeten worstelen.  Het kabbelde maar wat voort, er gebeurde niet echt wat. Toch maar uitgelezen vanwege de hoge verwachtingen, een ander boek met niet zulke goede recensies had ik waarschijnlijk al aan de kant gelegd.

Nu bedenken wat ik nu ga lezen. 😊

Ik heb de hele week amper gelezen, is eigenlijk niets voor mij. Maar ja, nieuwe week, nieuwe kansen

Voor het eerst sinds jaren weer eens Le Petit Prince van Saint Exupérie. Zo nostalgisch en prachtig, en ook weer erg leuk om mijn Frans op te poetsen.

nlies schreef op 15-01-2022 om 00:04:

Ik heb de hele week amper gelezen, is eigenlijk niets voor mij. Maar ja, nieuwe week, nieuwe kansen

Hier ook, had dan ook niet echt een boek wat binnen bij mijn genre past: De zeven meisjes van Annet Schaap voor de boekenbingo. Ben niet zo van de sprookjes, dus was best een worsteling om doorheen te komen. Wat je zegt; volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen. 

Ik heb twee boeken op mijn wishlist gezet: Noem geen namen en Al die dingen.

ik heb 'oog om oog' van Römer & Hock erbij gepakt om in te beginnen.

Ik heb de afgelopen weken alle boeken uit de Helen Grace-serie van Arlidge gelezen. Nu halverwege het laatste deel, Niemand zeggen. 

Tussendoor heb ik ter afwisseling Eindeloos dichtbij van Jenny Colgan gelezen. Was wel aardig, al vond ik ‘m minder aansprekend dan eerdere boeken van haar. 

Ik lees het Dreyse incident van Aspe & Sidney Chambers and the shadow of death (bekend van de tv serie Grantchester) van James Runcie.

Harry Potter deel 1 uitgelezen, ik vond het leuk en makkelijk te lezen. Ga nu beginnen in twee kleine visjes van M.J. Arlidge.

Dahlia13 schreef op 15-01-2022 om 21:40:

Harry Potter deel 1 uitgelezen, ik vond het leuk en makkelijk te lezen. Ga nu beginnen in twee kleine visjes van M.J. Arlidge.

En waarom ga je niet direct door in deel 2?

Ik lees op het einde gaan ze allebei dood. Een goed, indringend en onheilspellend boek, maar gek genoeg op een redelijk 'luchtige' (young adult style) manier.

Lali schreef op 16-01-2022 om 08:12:

[..]

En waarom ga je niet direct door in deel 2?

Die heb ik nog niet  staat op mijn verlanglijst maar mag van mezelf even geen nieuwe boeken meer kopen.

Dahlia13 schreef op 16-01-2022 om 10:30:

[..]

Die heb ik nog niet staat op mijn verlanglijst maar mag van mezelf even geen nieuwe boeken meer kopen.

Erg hè! Ik mag/kan ook even geen nieuwe boeken kopen (of ik moet geld van m’n spaarrekening afhalen, maar daar is m’n spaarrekening niet voor). Ik ga, zodra de bibliotheken weer open mogen (die mogen nog niet, toch?) een abbonement op de lokale bibliotheek nemen. Dan hoef ik niet telkens een boek à 20 euro te kopen… al staat dat wel leuk in mn boekenkast

Voor de mensen met een ebook abonnement bij de bibliotheek. Bevalt het? Verschijnen er ook nieuwe titels? Zijn ze makkelijk op de reader te krijgen? 
Ik heb in geen jaren m’n e-reader gekoppeld aan m’n laptop omdat het bij aankopen via bol.com niet hoeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.