Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
kapow
23-12-2021 om 09:24
Ik zit op 12 boeken sinds juni. Waarschijnlijk op 15 voor dit jaar. Blij mee.
Rogue
23-12-2021 om 11:28
Fiorah schreef op 23-12-2021 om 08:07:
[..]
Ik vond het dus een heftig boek. Ik heb meermaals geroepen: wat een afschúwelijk boek. Ik vind het echt knap dat ze zo rauw kan schrijven, ik had er soms echt buikpijn van.
echt he, veel van haar boeken zijn zo, Jodie Picholt heeft ook boeken waarvan je denkt.. wauw of wat zou ik doen in zo'n situatie.
ik ben begonnen in de bloementuin van Cristina Caboni
-Nienke-
23-12-2021 om 15:01
Ik heb Koninkrijk van Jo Nesbo uit. Ik vond het een wat beklemmend boek en kwam er niet heel lekker in. Als tegenhanger ben ik daarom in iets luchtigs begonnen: Het cupcakecafé van Jenny Colgan. Heerlijk tot nu toe!
Ik ga volgend jaar ook eens bijhouden hoeveel boeken ik lees! Ik schat zo’n 50. Soms doe ik weken over een boek, soms lees ik er één in twee dagen uit.
nlies
23-12-2021 om 15:11
net even nar de bieb geweest, en ik kon amper iets leuks vinden. En dan te bedenken dat ik op de hebban-wil ik lezen lijst 85 boeken heb staan. Volgende keer maar reserveren.
Cala
23-12-2021 om 17:44
-Nienke- schreef op 23-12-2021 om 15:01:
Ik heb Koninkrijk van Jo Nesbo uit. Ik vond het een wat beklemmend boek en kwam er niet heel lekker in. Als tegenhanger ben ik daarom in iets luchtigs begonnen: Het cupcakecafé van Jenny Colgan. Heerlijk tot nu toe!
Ik ga volgend jaar ook eens bijhouden hoeveel boeken ik lees! Ik schat zo’n 50. Soms doe ik weken over een boek, soms lees ik er één in twee dagen uit.
Dat had ik ook bij het Koninkrijk. Ben daarna ook gelijk iets gaan lezen waar ik zo doorheen was, want was even toe aan een boek waarmee het geen worsteling was om doorheen te komen
Cala
23-12-2021 om 17:50
Ainne schreef op 23-12-2021 om 09:24:
[..]
Hoe doe je dat in vredesnaam??
Ik ben met mijn 37e bezig, vorig jaar had ik er 42 of zo. Ik maak dan een kleine aantekening, beschrijving van het boek (copy/paste van Goodreads) en wat ik er van vond. Als ik dat niet doe kan ik niet eens onthouden dat ik het al gelezen heb.
Maar meer dan 40, hooguit 50 boeken per jaar is echt onmogelijk voor mij qua tijd.
125 boeken is idd echt veel, zelfs als je alleen maar shorts leest maar als je de tijd ervoor hebt is dat heerlijk toch! Ik onthou ook niet alles, maar wmb hoeft dat niet. Wat ik fijn vind aan goodreads is dat ze daar naast aantal boeken, ook bladzijden bijhouden. Ik lees veel, maar ook veel fantasy, het liefst dikke boeken van 600 tot 900 bladzijden. Wat mij betreft is als je vergelijkt hoeveel je leest, het handiger om dan aantal pagina's te vergelijken dan boeken Vaak als iemand bv 10 boeken meer heeft gelezen dan ik, heb ik alsnog meer gelezen un pagina's.
Ninoea
24-12-2021 om 04:54
Qua vergelijk is het aantal pagina’s inderdaad een beter voorbeeld dan het aantal boeken. 
Ik lees vooral op een ereader en ik moet zeggen dat dat ervoor zorgt dat ik een minder goed idee heb over de dikte van het boek. Zo haalde ik onlangs een boek op bij de Minibieb en was ik echt verbaast dat het zo’n dikke pil was. Ik heb dit jaar een aantal heel mooie boeken gelezen, vooral een aantal historische romans, waar ik echt van heb genoten, en ook wel echt van die pageturners die dunner zijn en daarnaast qua materiaal ook gewoon echt minder inhoud hebben en vragen.
Er is hier op het forum ook een topic welke boeken je allemaal las, daar heb ik mijn lijstje ook wel staan. Ik heb er ook een aantal luisterboeken tussen staan, van de zeven zussen serie, en een aantal boeken die ik voorlas aan de kinderen (hierbij heb ik niet de prentenboeken en korte verhalen toegevoegd maar wel de boeken van de Harry Potter serie die ik dit jaar voorlas).
Ik heb jarenlang juist weinig gelezen omdat ik me er maar niet meer op kon concentreren en heb er dit jaar echt van genoten dat mijn concentratievermogen weer terug is.
Beterlaat2021!
24-12-2021 om 07:32
Over heftige boeken gesproken ; ik vond laatst het boek Drie Jaar, het verschil tussen leven en dood van Anders Roslund in een straatbieb.
Nou lees ik in een beschrijving op internet dat het o.a. over kindermisbruik/mishandeling gaat. Dus ik twijfel erg of ik het wel wil lezen!
Het is een gloednieuw boek en zag er ongelezen uit.
Is er hier iemand die het gelezen heeft?
Auwereel
24-12-2021 om 14:37
Het maakt inderdaad wel wat uit wat de omvang van het boek is. Dat scheelt bij mij dit jaar nogal, de één of de ander, "Perenbomen bloeien wit" van Gerbrand Bakker waren er 133, "Het achtste leven (voor Brilka)" van Nino Haratischwili waren er 1275.
nlies
25-12-2021 om 12:48
Volgens Hebban heb ik ruim 26500 bladzijdes gelezen. Maar ze hebben niet bij elk boek het aantal pagina's vermeld staan (kun je dus zelf toevoegen als je wil) dus het zal wel een stukje meer zijn. Volgend jaar maar meteen controleren als ik ze toevoeg aan mijn lijst.
kapow
25-12-2021 om 13:08
Ik heb Anxious people eindelijk uit. Tegen het einde begon ik me erop te verheugen dat het boek bijna uit was en steeds teleurgesteld als er toch weer een hoofdstuk bleek te zijn, tot 3x toe.
Verder wel een lief verhaaltje, maar langdradig.
The arrangement van Robyn Harding ben ik gisteren aan begonnen.
Regendrup.
25-12-2021 om 13:16
nlies schreef op 25-12-2021 om 12:48:
Volgens Hebban heb ik ruim 26500 bladzijdes gelezen. Maar ze hebben niet bij elk boek het aantal pagina's vermeld staan (kun je dus zelf toevoegen als je wil) dus het zal wel een stukje meer zijn. Volgend jaar maar meteen controleren als ik ze toevoeg aan mijn lijst.
Waar kun je dat zien bij Hebban? Ik vind het niet
nlies
25-12-2021 om 13:25
Regendrup. schreef op 25-12-2021 om 13:16:
[..]
Waar kun je dat zien bij Hebban? Ik vind het niet
O ik kreeg de lunchupdate mail. Daar stond het in, maar op de site zelf kan ik het ook niet vinden
Fiorah
25-12-2021 om 19:32
Ik lees Vallend Duister van Bryndza. Vergelijkbaar met de andere boeken van hem.
weneri
25-12-2021 om 21:21
ik ben bezig in 'zes jaar' van Harlan Coben, zo'n 100 pagina's gelezen en ik ben heel benieuwd waar dit verhaal heengaat.