Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aviendha schreef op 13-12-2021 om 19:05:

ik was even afwezig hier omdat ik alle harry potters opnieuw heb gelezen. Heb er zo'n 7 weken over gedaan (baby en werken is niet goed voor je leesflow). Ik vond het weer super leuk en spannend, over 5 jaar mag ik weer!

Waarom over 5 jaar weer? 

Ik wil ook weer beginnen aan Harry Potter maar ik wil nog zoooooveel andere boeken lezen. 

weneri schreef op 13-12-2021 om 18:49:

begonnen in 'welkom bij hotel flanagans' leest makkelijk en ik denk dat het me wel gaat bevallen.

Is er iemand bekend met het boek 'grote panda en kleine draak' Ik twijfel dit aan te schaffen voor de kinderen, vandaag in meerdere boekhandels geweest, maar ze hadden het niet. Ik kan het wel bestellen, maar zou het graag willen inzien voordat ik het aanschaf.

Kan je niet bij je bibliotheek in de buurt kijken of ze het hebben?  De  mijne heeft het helaas niet.

weneri schreef op 13-12-2021 om 18:49:

begonnen in 'welkom bij hotel flanagans' leest makkelijk en ik denk dat het me wel gaat bevallen.

Is er iemand bekend met het boek 'grote panda en kleine draak' Ik twijfel dit aan te schaffen voor de kinderen, vandaag in meerdere boekhandels geweest, maar ze hadden het niet. Ik kan het wel bestellen, maar zou het graag willen inzien voordat ik het aanschaf.

Oooh, ik hou van ‘Grote panda en kleine draak’ - voor mezelf, niet voor de kinderen, trouwens. Ik ben echt dol op dat soort filosofische verhalen (en dan ook nog met mooie illustraties). Ik zou ‘m dus meteen aanschaffen! 

Qua stijl lijken de verhalen trouwens wat op Toon Tellegen, mocht dat je iets zeggen. Op bol.com kun je een paar pagina’s inzien, zie ik! 

Aviendha schreef op 13-12-2021 om 19:05:

ik was even afwezig hier omdat ik alle harry potters opnieuw heb gelezen. Heb er zo'n 7 weken over gedaan (baby en werken is niet goed voor je leesflow). Ik vond het weer super leuk en spannend, over 5 jaar mag ik weer!

Ben nu begonnen aan De wilde roos van Jennifer Donnelly. Erg leuk! Tis deel 3 na de theeroos en de winterroos. Klinkt als mega suffe titels (man lachte me uit) maar het zijn echt mooie boeken.

Prachtige boeken inderdaad! Een van de weinigen die ik echt al 5x gelezen heb!

Ik lees via de app van de bibliotheek "Het smelt" van Lize Spit. Het doet qua schrijfstijl denken aan Griet op de Beeck. Ze is ook Vlaamse. Ik vind het boek retespannend, zelfs zo spannend dat ik eigenlijk niet wil weten wat het geheim van de hoofdpersoon is.

die serie is ook mooi van Jennifer Donnelly

ik ben begonnen met Wij waren de gelukkige- Georgia Hunter, leest soms als een film, waargebeurd, 

Regendrup. schreef op 13-12-2021 om 19:18:

[..]

Waarom over 5 jaar weer?

Ik wil ook weer beginnen aan Harry Potter maar ik wil nog zoooooveel andere boeken lezen.

Dan ben ik het weer een beetje vergeten en is een re-read weer leuk

Haha herkenbaar! Dat lukt me trouwens niet altijd, dat wachten. Ik luister nu sommige HP's in het Engels op Storytel. Ik hartje Storytel voor in de auto.

Ik ben begonnen aan King van T.M. Frazier. Ik heb associaties met bouquetboekjes; het leest in elk geval erg makkelijk weg. 
Ik heb net de hele serie van Potter voorgelezen en nu dus het script voor het toneelstuk. Ik was best wat details vergeten merkte ik tijdens het voorlezen en dat had ik van tevoren niet zo verwacht. 

Net schaduwland uitgelezen van Robert Bryndza. Nu even wat anders tussendoor. Ik ben begonnen in Middernachtbibliotheek. 

Cala schreef op 08-12-2021 om 11:32:

Ik ben gister begonnen aan Ten Arrows of Iron van Sam Sykes.

Helaas is het boek uit

Ik denk dat ik ga beginnen aan The girl and the mountain, deel twee in een fantasyreeks. Of door ga met een biografie van een zanger die ik nog niet uit blijk te hebben.

SushiGo schreef op 15-12-2021 om 15:23:

Net schaduwland uitgelezen van Robert Bryndza. Nu even wat anders tussendoor. Ik ben begonnen in Middernachtbibliotheek.

Had je al gezien dat er weer een nieuwe uit is van Robert? Toevallig vandaag gekocht - hij heet “vallend duister”.

Wobbelkont schreef op 15-12-2021 om 15:35:

[..]

Had je al gezien dat er weer een nieuwe uit is van Robert? Toevallig vandaag gekocht - hij heet “vallend duister”.

Ja klopt. Ik heb een Kobo plus abonnement. Dus ik wacht tot hij daar verschijnt. Kan niet wachten! En tot die tijd kan ik ook nog met zijn andere serie verder. Ken je die ook? 

SushiGo schreef op 15-12-2021 om 17:00:

[..]

Ja klopt. Ik heb een Kobo plus abonnement. Dus ik wacht tot hij daar verschijnt. Kan niet wachten! En tot die tijd kan ik ook nog met zijn andere serie verder. Ken je die ook?

Ik ken zijn eerste serie met Erika Foster. Ik weet niet of je die serie bedoelt? Het zijn heerlijke boeken!

ik heb een stressvolle periode dus lees vooral makkelijke dingen. Ik heb net het eerste deel van de virgin river serie gelezen, makkelijk en vermakelijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.