Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cala schreef op 01-11-2021 om 15:58:

Eerder ging het hier over the midnight library van Matt Haig. How to stop time (het eeuwige leven in het Nederlands) vond ik ook mooi.
En fulltime avonturier van Tamara Valkenier vond ik ook inspirerend.

Ik heb boek twee uit van de scholomance reeks (the last graduate), nu moet ik helaas wachten tot boek drie uit komt. Verder bijna klaar met Het leven is te kort om op kantoor te zitten van Lonneke Lodder. Ze schrijft echt lekker leesbaar en ik vind dit ook een inspirerend boek.
Voelt alsof het nu wel tijd is voor een leuke detective of thriller. Officieel ben ik nog steeds bezig is The kingdom van Jo Nesbo, maar die pakte me nog niet echt en weet niet of ik door moet zetten of iets anders zal lezen.

The midnight libary staat ook hoog op mijn lijs! 

vrouw92 schreef op 01-11-2021 om 17:20:

[..]

The midnight libary staat ook hoog op mijn lijs!

Ik ben hier nu in bezig als luisterboek. Prima, maar wat mij betreft niet de hele hype waard

ik ben begonnen in 'niemand zeggen' van Laren Rose. 

Firefly lane van Kirstin Hannah uit. Prachtig, echt een mooi verhaal. 

MildredRatched schreef op 01-11-2021 om 20:19:

[..]

Ik ben hier nu in bezig als luisterboek. Prima, maar wat mij betreft niet de hele hype waard

Wat ik mooi vind aan zijn boeken is dat je ze kan lezen als tussendoortje of echt mee kan gaan in de thema's, die normaal zwaar zijn maar hier luchtig worden beschreven. 

Depressie, suicide, levenskeuzesen en de gevolgen hiervan worden in dit boek mooi maar luchtig beschreven. In how to stop time gaat het juist weer over eenzaamheid en verbintenis. Ik vind dat knap geschreven

Ik heb een tijdje niet meegeschreven omdat ik wat minder gelezen heb. Ben ook begonnen met luisterboeken, of beter gezegd, één luisterboek want daar heb ik echt een modus in moeten zoeken. Ik luister nagenoeg nooit naar podcasts, radio of luisterboeken en moest er wat aan wennen. Ik heb heel regelmatig moeten terugspoelen omdat ik dan ‘s avonds begon te luisteren en in slaap viel. En overdag luisteren werkt wel, maar als ik dat te lang doe krijg ik hoofdpijn en dat heb ik niet meteen door. De combinatie luisterboek en een kledingstuk in elkaar zetten achter de naaimachine is wel weer een goede combi gebleken. Kortom een zoektocht … 

Ik ben in dit topic wel weer bijgelegen en heb veel boekentips voorbij zien komen die ik op mijn readinglist heb gezet ter inspiratie. 

Even een vraag tussendoor: hoe houden jullie je lijst bij? Dus wanneer je een boek ziet dat je graag wilt lezen, waar noteer je dit?

Regendrup. schreef op 03-11-2021 om 09:10:

Even een vraag tussendoor: hoe houden jullie je lijst bij? Dus wanneer je een boek ziet dat je graag wilt lezen, waar noteer je dit?

In de online bieb en ik heb een mapje foto's op mijn telefoon ( en in Google foto's)

Ik heb dit in hebban genoteerd. 

Ik heb een kobo plus abonnement en als die boeken in mijn abonnement zitten voeg ik ze gelijk aan mijn ereader toe. En mochten een boek daar nog niet inzitten zet ik ze op mijn verlanglijst/sla ik ze op als preview. Zodat ik ze als ze later alsnog worden toegevoegd dan nog kan lezen en als ze er niet in komen evt kan kopen als ik boek echt de moeite waard vind om te lezen. 

En net Ik ontsnapte uit Auschwitz uit, vond het een mooi boek en de moeite waard om te lezen. 

Boekenwurm83 schreef op 03-11-2021 om 10:17:

[..]

Ik heb een kobo plus abonnement en als die boeken in mijn abonnement zitten voeg ik ze gelijk aan mijn ereader toe. En mochten een boek daar nog niet inzitten zet ik ze op mijn verlanglijst/sla ik ze op als preview. Zodat ik ze als ze later alsnog worden toegevoegd dan nog kan lezen en als ze er niet in komen evt kan kopen als ik boek echt de moeite waard vind om te lezen.

En net Ik ontsnapte uit Auschwitz uit, vond het een mooi boek en de moeite waard om te lezen.

Zet je ze dan in je bol account op je verlanglijst? Of hoe kun je dat anders doen? 
Heb inderdaad ook een Kobo plus abonnement en er staan dus al mega veel boeken op mijn e-reader, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer als ik een volgend boek wil kiezen haha. 
Vandaar op zoek naar een gemakkelijkere manier om overzicht te krijgen over de boeken die ik nog wil lezen.

Regendrup. schreef op 03-11-2021 om 10:19:

[..]

Zet je ze dan in je bol account op je verlanglijst? Of hoe kun je dat anders doen?
Heb inderdaad ook een Kobo plus abonnement en er staan dus al mega veel boeken op mijn e-reader, maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer als ik een volgend boek wil kiezen haha.
Vandaar op zoek naar een gemakkelijkere manier om overzicht te krijgen over de boeken die ik nog wil lezen.

Ik heb ook de rakuten Kobo app, zet ze dan daar op mijn verlanglijst. Maar soms zet ik ze ook in mijn bol account op verlanglijst net in welke app ik aan het zoeken ben naar een boek. 

Heb dus zelf daardoor ook wel behoorlijke lijst met boeken die ik wil lezen en daardoor soms lastig kiezen wat het volgende boek gaat worden. Maar kijk ook dan ook vaak wel in wat voor genre boek ik zin heb, maakt de keuze voor een volgend boek dan al weer wat makkelijker omdat ik in verschillende genres boeken op mijn ereader heb staan zoals thrillers, chick lits, (historische) romans. 

Ik hou een lijstje bij in de app Goodreads. Vind dat wel goed werken en zo hou ik overzicht. 

Ik gebruik de app Readinglist om titels in op te slaan van boeken die interessant lijken. Verder heb ik een lijstje in mijn notities op mijn tegenkom waarbij ik bijhoud welke boeken ik gelezen heb. De boeken van de Readinglist die ik gelezen heb verwijder ik weer. Ik zet mijn koboreader niet vol met boeken. 

Ik heb de Hebban app op mijn telefoon. Ideaal. Ik ben nu begonnen in Camino. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.