Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-09-2021 om 16:03

Net begonnen aan Grote verwachtingen: In Europa - 1999-2019 van Geert Mak. Hij schrijft vlot en het blijft steeds zo vreemd om te beseffen dat het amper 80 jaar geleden is dat we hier in oorlogsgebied leefden. 

Ik ga beginnen in Roomservice van Elvin Post. Ik heb het laatst uit een minibieb meegenomen, ik zie nu dat de recensies niet zo positief zijn, maar ik ga het toch een kans geven. Smaken kunnen immers nogal verschillen.

_melon schreef op 11-09-2021 om 15:32:

Heeft iemand boekentips in de lijn met de Virgin River serie?

Misverstand in de middle of nowhere van Lis Lucassen. Of Kerst met een staartje heet het geloof ik van Lizzy nogwat. En een serie waar ik nog in moet beginnen maar die misschien ook in deze categorie valt is de 'Het begint met een...' serie van Kelly Morgan (het begint met een lach, het begint met een nacht, etc.)

Valdemar schreef op 11-09-2021 om 16:03:

Net begonnen aan Grote verwachtingen: In Europa - 1999-2019 van Geert Mak. Hij schrijft vlot en het blijft steeds zo vreemd om te beseffen dat het amper 80 jaar geleden is dat we hier in oorlogsgebied leefden.

Zo realiseerde ik me ook heel laat dat ik maar 7 jaar na de oorlog geboren ben. Maar ja tegen de tijd dat je dan een jaar of 10 bent is de oorlog al 17 jaar geleden gestopt. Voor die leeftijd is dat lang geleden. 

Ja, als je er bij geschiedenis over leert lijkt het verschrikkelijk lang geleden.

Ik heb Één van ons liegt gelezen... best een prima Young adult. Niet heel sensationeel maar toch fijn om te lezen.

De vraag is hoe nu verder.

Ik heb gisteren Mijn vader is een vliegtuig uitgelezen. Ben heel erg benieuwd naar de film daarvan.

Ben net begonnen in De therapeut van BA Paris.

Kennen jullie Liane Moriarty? Wat Alice vergat? Hilarisch boek over een moeder van 3 kinderen met geheugenverlies. Ik heb erg gelachen maar ook heel erg meegeleefd door de rake observaties.

Lali schreef op 12-09-2021 om 10:00:

Kennen jullie Liane Moriarty? Wat Alice vergat? Hilarisch boek over een moeder van 3 kinderen met geheugenverlies. Ik heb erg gelachen maar ook heel erg meegeleefd door de rake observaties.

Ik ken de schrijfster wel (en die vind ik goed), het boek niet! Ik zet ‘m op het lijstje. 

Roomservice van Elvin Post vond ik trouwens wel een prima boek! Ik hou sowieso van die schrijver. Z’n laatste boek De cursus heb ik echt met héél veel plezier gelezen, dat vond ik een van z’n sterkste boeken. 

Ik heb verschillende boeken van Liane Moriarty gelezen, vond ze allemaal goed, wat Alice vergat vond ik ook goed, maar wel het minste boek dat ik van haar gelezen heb tot nu toe.

Ik heb nog niks van Elvin Post gelezen Nienke, maar de titels spreken me wel heel erg aan. De cursus staat hier ook al een tijdje op het lijstje. In roomservice nog niet kunnen beginnen, hopelijk krijg ik straks wel de kans te lezen.

-Nienke- schreef op 12-09-2021 om 16:54:

Roomservice van Elvin Post vond ik trouwens wel een prima boek! Ik hou sowieso van die schrijver. Z’n laatste boek De cursus heb ik echt met héél veel plezier gelezen, dat vond ik een van z’n sterkste boeken.


Superspannend boek!

Liane Moriarty vind ik heel tof! Grote kleine leugens vond ik vooral erg gaaf. En ik ben ook benieuwd naar de serie die is gemaakt over negen volmaakte vreemden, die staat nu op Amazon Prime volgens mij, dat vond ik ook een fascinerend boek. 

Ik heb de Rozentuin van Corina Bomann uit. Was wel amusing maar niet geweldig. 3/5 sterren.
Ben nu begonnen met Ik ben Pelgrim.

Nlies wat lees jij een hoop!

Ik heb echt iets tegen het thema 'geheugenverlies', ik weet niet waarom. Ik lees daar (bewust) geen boeken over.

Aviendha schreef op 12-09-2021 om 20:26:

Ik heb de Rozentuin van Corina Bomann uit. Was wel amusing maar niet geweldig. 3/5 sterren.
Ben nu begonnen met Ik ben Pelgrim.

Nlies wat lees jij een hoop!

Volgens mijn Hebban zit ik dit jaar op 65 boeken. 

En er zit hier niemand in de weg als ik lees, en niemand zit mij in de weg, dus dat scheelt he

Ben begonnen in Geen spat veranderd. Ben benieuwd, vind het nog wat vaag. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.