Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk een boekentopic. Ik lees nu het woud van Nele Neuhaus.
Hierna ga ik beginnen aan de nieuwe Helen Fields.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-07-2021 om 15:25

Hasse88 schreef op 11-07-2021 om 21:31:

Fijn, een boekentopic!

Heb pas Revolusi uitgelezen,en daar moest ik echt even van bijkomen. Wel een dikke aanrader overigens. Nu begonnen in een biografie over Roald Dahl en een heul oud kinderboekje: het Witte Paardje van Elisabeth Goudge. Even de zinnen verzetten na het 'geweld' van Revolusi..

Die staat hoog op mijn verlanglijstje. Eerst de dikke pil waar ik nu mee bezig ben uitlezen, en dan ga ik daar maar eens aan beginnen.

Ik heb The Dark Forest van Cixin Liu nu uit. Het basisidee focust zich op de Fermiparadox (https://nl.wikipedia.org/wiki/Fermiparadox):

“De leeftijd van het universum en het reusachtige aantal sterren lijken aanwijzingen voor de aanname dat buitenaards leven veel zou moeten voorkomen. […] Waar zijn ze dan?”

In dit verhaal is het antwoord dat jezelf bekendmaken gelijkstaat aan suicide, alsof je in een donker bos vol roofdieren zit – vandaar de titel.

Er is een leuk plot omheen gebouwd, maar dit boek, meer dan de andere twee in de serie, heeft vervelende sekstistische trekjes en het einde vond ik bijzonder onbevredigend.

Het vervolg Death’s End is tot nu toe een stuk beter!

Cookielover schreef op 11-07-2021 om 19:00:

Vanmorgen Brieven aan Camondo (Edmund de Waal) uitgelezen en nu (volgens de e-reader) op 20% van Onmacht (Yvonne Doorduyn). Tot nu toe spannend en interessant.

Onmacht heb ik nu ook aan m'n lijst gezet. Dank voor de tip. 

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst? 

Regendrup. schreef op 12-07-2021 om 16:16:

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst?

Ja, op Hebban. Zo'n 800 boeken 

Regendrup. schreef op 12-07-2021 om 16:16:

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst?

Twee planken in m'n boekenkast 😅. Ik ga ook geen nieuwe boeken meer kopen tot dat een heel stuk minder is geworden!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-07-2021 om 17:08

Dit boek heb ik jaren geleden gelezen en staat me nu nog bij.

757x1200.jpg

https://www.bol.com/nl/nl/p/de-cartograaf/1001004005992758/

Regendrup. schreef op 12-07-2021 om 16:16:

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst?

Ja, op Librarything. Daar staan boeken in die ik al heb, maar nog moet lezen én boeken die ik nog moet kopen. Scheelt veel keuzestress als ik boeken ga kopen..

Regendrup. schreef op 12-07-2021 om 16:16:

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst?


jaa op mijn telefoon heb ik een flinke lijst staan, speur ook regelmatig het net af naar nieuwe titels of naar mijn favo schrijvers/sters

momenteel lees ik : 

Ik laat je niet achter - Gemma Liviero 
tot nu interessant ben best nieuwsgierig naar de ontknoping






ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-07-2021 om 19:10

Regendrup. schreef op 12-07-2021 om 16:16:

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst?

Don't ask. Ik heb nog minstens 10 extra levens nodig om mijn huidige to-read lijst te lezen. En hij wordt bijna wekelijks langer. (Dit topic helpt daarbij niet.)

Coreopsis schreef op 12-07-2021 om 19:10:

[..]

Don't ask. Ik heb nog minstens 10 extra levens nodig om mijn huidige to-read lijst te lezen. En hij wordt bijna wekelijks langer. (Dit topic helpt daarbij niet.)

Hahaha herkenbaar... maar door die lange lijst kan ik dus ook bijna nooit mijn volgende boek kiezen 

Coreopsis schreef op 12-07-2021 om 19:10:

[..]

Don't ask. Ik heb nog minstens 10 extra levens nodig om mijn huidige to-read lijst te lezen. En hij wordt bijna wekelijks langer. (Dit topic helpt daarbij niet.)

Ik ben regelmatig opzoek naar nieuwe boeken om toe te voegen aan mijn lijst, en dan denk ik: Cookster, misschien kun je gewoon verder gaan lezen ipv opzoek gaan naar meer?


BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-07-2021 om 20:22

Regendrup. schreef op 12-07-2021 om 16:16:

In het kader van welke boeken wil je nog lezen, hebben jullie een to-read lijst?

Heb nog een hele stapel liggen om te lezen en bijna wekelijks komt er wel een titel bij op het lijstje om nog aan te kopen.

Momenteel bezig met: Drawdown van Paul Hawken. Te veel info om alles te onthouden, maar mooi overzicht. 

Ik ben nu bezig in Renegades Magic (magisch eindspel), das deel 3 van de Boeken vd Zoon vd Krijger van Robin Hobb (soldiers son trilogy, bekt toch wat lekkerder). Deel 1 en 2 heb ik in het NL gelezen maar om een of andere reden had mijn man als puber deel 3 alleen in het Engels. Ik lees al zijn ouwe fantasies. 

Het is wel leuk, maar tot nu toe vind ik boek 3 wel echt minder dan 1 en 2. En sowieso vind ik dit de minst leuke trilogie van Hobb. Hij staat ook helemaal los van haar andere boeken. 

Herkenbaar van die Hebban to read lijst, staan hier intussen ook zo'n 150 boeken op... 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.