Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ohja Samuel Bjork!! Echt van genoten van die trilogie!!

Ik heb echt werkelijk geen idee wat ik nu wil gaan lezen. Iemand tips in de richting van Samuel Bjork?

@Regendrup : heb je de Millenium Trilogie van Stieg Larsson gelezen? 

En de Wallander reeks van Henning Mankell. Beiden niet actueel, maar ouder.

https://www.allesoverboekenenschrijvers.nl/scandinavische-thrillers/

Hier zie je recente en te verwachten uitgaven.

Ik heb begrepen dat thrillers een van de grootste export artikelen van Zweden zijn....

Ik ben bezig met The Scarpetta Factor van Patricia Cornwell. 

Ik ben nu bezig in Kneus en Co, geschreven door Martine Reesink. Over leven met een chronische ziekte (is een lotgenote)

Hierna ´niemand zeggen´ van Arlidge en ´a song for the dark times´ van Ian Rankin.

Nog niet gelezen nee, wil ik wel al heel lang! Films wel allemaal gezien. 

Ik twijfel of ik ga beginnen aan Olifantenmeisje, veel over gelezen en ben wel benieuwd. Maar is wel een boek dat binnenkomt geloof ik. Niet altijd in de stemming voor. Ik ga het eens proberen en anders kies ik een op de lijst van die site, dankjewel voor de tip!

Ik lees momenteel de tijden veranderen. Dit is het laatste deel van een trilogie van de Duitse schrijfster Carmen Korn. 

Goed en vlot geschreven het eerste deel begint in 1919 en beschrijft de levens van vier vrouwen. De levensverhalen van de vrouwen zijn mooi met de geschiedenis van Duitsland geïntegreerd. Het laatste deel wat ik nu aan het lezen ben eindigd in 1999.

Reflectione schreef op 10-07-2021 om 21:02:

Ik ben bezig met de Zevende Zus van Riley. Schiet niet echt op, druk in m'n hoofd met andere dingen, lezen wil niet echt en merk dat het misschien lekkerder zou lezen als ik de andere delen minder lang geleden gelezen had.

Wel bijna vakantie, misschien lukt het dan

Ah, ik vond 'm wel lekker weglezen!

Wat ik trouwens graag vooraf had geweten: het verhaal is nog steeds niet af. Ik had echt verwacht dat het 7e deel het laatste zou zijn, maar het boek heeft nog steeds een (deels) open einde. Ben je alvast gewaarschuwd  

@Regendrup:   De inspecteur Wallander van Henning Mankell is ook een menselijk karakter. De mooiste scene in één van de boeken vind ik altijd nog : Kurt Wallander komt verhit uit een vergadering, bezweet. Hij gaat zijn kamer in, ontbloot zijn bovenlijf en droogt zich af aan de gordijnen.....   😇.   (Dan stapt er een collega binnen).

Hier inmiddels al een tijdje bezig in 'Zondagsleven' van Judith Visser. Lees telkens kleine beetjes, kom er anders niet doorheen

Vanmorgen Brieven aan Camondo (Edmund de Waal) uitgelezen en nu (volgens de e-reader) op 20% van Onmacht (Yvonne Doorduyn). Tot nu toe spannend en interessant.

@Cookielover: Onmacht heb ik ook gelezen! Die wordt nog spannender! 

Hutsefluts schreef op 11-07-2021 om 16:02:

Hier inmiddels al een tijdje bezig in 'Zondagsleven' van Judith Visser. Lees telkens kleine beetjes, kom er anders niet doorheen

Ik had ook moeite met lang lezen van dit boek, maar wil wel Zondagskind nog eens lezen, die lijkt me veel leuker. 

Fijn, een boekentopic!

Heb pas Revolusi uitgelezen,en daar moest ik echt even van bijkomen. Wel een dikke aanrader overigens. Nu begonnen in een biografie over Roald Dahl en een heul oud kinderboekje: het Witte Paardje van Elisabeth Goudge. Even de zinnen verzetten na het 'geweld' van Revolusi..

Hier voor de tigste keer de hele Harrie Potter reeks aan het lezen, momenteel bijna deel 3 uit. We zitten midden in een verbouwing van 5 maanden en ik heb de mentale energie niet om iets te lezen waar ik bij moet opletten 

Regendrup. schreef op 11-07-2021 om 21:23:

@Cookielover: Onmacht heb ik ook gelezen! Die wordt nog spannender!

Heerlijk! Vannacht tot 44% gekomen, daarna toch maar gaan slapen. Anders had ik em waarschijnlijk uitgelezen 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.