Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)


Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!

Infobericht: praat hier verder:


https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Auran

Auran

10-07-2021 om 15:20 Topicstarter

53255920._UY630_SR1200,630_.jpg

Ik ben begonnen in deze. Ben wel fan van A. F. Th. van der Heijden, maar een boek met als genre erotische roman ... daar had ik anders toch niet zo snel voor gekozen.

Leuk idee! 

Ik ben nu net klaar met Ons Huis van Louise Candlish.

Heb echt nog geen idee waar ik nu mee wil beginnen. E-reader staat vol maar ik kan niet kiezen. Misschien doe ik hier een tip op! 

Ik lees nu De Kolibrie van Sandro Veronesi.

Ik ben met 'n e-book van Nora Roberts bezig (Een nieuw begin) nadat ik Blauwe Diepte en nog een boek waarvan ik de titel alweer vergeten ben, van haar gelezen had. Leest lekker weg, romantiek gecombineerd met een beetje misdaad. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-07-2021 om 16:08

Lee Child, eentje uit de Jack Reacher serie. Als deze uit is dan ga ik naar de volgende schrijver en serie.

Het drielichamen-probleem van Cixin Liu.

https://www.bol.com/nl/nl/f/the-three-body-problem/9200000024498040/

In hen Nederlands: https://www.hebban.nl/boek/het-drielichamenprobleem-cixin-liu

Een wonderlijk boek. De beschrijving wat er met wetenschappers gebeurde tijden de Chinese Culturele Revolutie en hoe hun omgeving dat ervaart is pakkend geschreven. Maar de SF-kant van het verhaal vind ik tegenvallen. Te lastig te volgen als je geen natuur- of wiskunde hebt gestudeerd of hobbymatig de ontwikkelingen daarin volgt (lijkt me), maar en te simplistisch als je dat wel hebt gedaan. Dus wie er tevreden is met dit boek?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-07-2021 om 16:09

redbulletje schreef op 10-07-2021 om 15:47:

Ik ben met 'n e-book van Nora Roberts bezig (Een nieuw begin) nadat ik Blauwe Diepte en nog een boek waarvan ik de titel alweer vergeten ben, van haar gelezen had. Leest lekker weg, romantiek gecombineerd met een beetje misdaad.

Ik denk dat je Harlan Coben dan ook wel leuk zal vinden.

Tickel schreef op 10-07-2021 om 16:09:

[..]

Ik denk dat je Harlan Coben dan ook wel leuk zal vinden.

Ik hou idd van thrillers en een voorkeur voor verhalen die zich in Noord-Amerika afspelen. 

Auran

Auran

10-07-2021 om 16:26 Topicstarter

Rose85 schreef op 10-07-2021 om 15:40:

Ik lees nu De Kolibrie van Sandro Veronesi.

Die heb ik ook nog klaarliggen! 
Ondertussen ben ik trouwens ook bezig in een luisterboek, deze:

9789021418209_VCOVR.jpg

Spreekt me wel aan. Het is lekker luchtig geschreven.

Ik heb recent echt genoten van Angstige mensen (Anxious people). Zit nu even in between books.

Edit: ik kan nog geen plaatjes plaatsen maar bij deze een link naar de kaft https://hetboekenrijk.files.wordpress.com/2020/09/img_0033.jpg?w=900

Ik lees nu Virgin River deel 2... Leest lekker weg, toch wat anders dan de serie, wat wel een beetje verwarrend is, maar niet minder leuk. Komende 3 weken ga ik heel veel lezen na mijn etappes op het Pieterpad. 

Leuk een topic over boeken! Ik lees nu 't Hooge Nest van Roxane van Iperen. Prachtig boek over twee joodse zusje in het verzet in Tweede Wereldoorlog. Echt een aanrader vind ik zelf. 

Ik ben bezig in een Arlidge, Nog lange niet heet het maar ik kom er niet echt lekker in.

En heb een jeugdboek klaar liggen. Misschien dat ik die eerst ga lezen. Luna van Pieter Koolwijk.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-07-2021 om 17:10

Net begonnen in "Gödel, Escher, Bach" van Douglas Hofsteder.  Het gaat over die drie unieke personen, en de wiskundige principes achter hun werk. Dit gaat wel even duren, want ruim 800 pagina's en ik moet mijn aandacht er een beetje bij houden... Maar de eerste indruk is: wauw.

666854014.jpg


Dolfje schreef op 10-07-2021 om 16:34:

Ik ben bezig in een Arlidge, Nog lange niet heet het maar ik kom er niet echt lekker in.

En heb een jeugdboek klaar liggen. Misschien dat ik die eerst ga lezen. Luna van Pieter Koolwijk.

Arglide gaat op volgorde dacht ik. Heb je de andere boeken al gelezen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.