Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

De spionne van Tess Gerritsen. Leest makkelijk weg tot nu toe en ik hou altijd wel van spionage thrillers (behalve dan die met hele complexe verhaallijnen met 8 lagen Russische oligarchen)  

Ik kees nu Bronzen dromen van Camilla Lackberg. Het derde deel in de Faye- drieluik. Gouden kooi en Zilveren vleugels zijn de eerste delen. Die heb ik alleen zo lang geleden gelezen dat ik het verhaal echt niet meer weet. Er zijn wel wat terugblikken dus ik snap het wel en het leest lekker weg. Ik was ook vergeten dat er behoorlijk expliciete sexscenes in zitten die weinig toevoegen....

ik lees vind me aan de andere kant van Marlies Allewijn.  nooit eerder iets van haar gelezen maar het bevalt me tot nu toe erg goed. Ze schijft historische fictie en nu is dat voor mij wel mn favo genre.

Nikki1973 schreef op 01-05-2025 om 18:04:

Ik ben begonnen in de volgende Gina Harte van Carla kovach. Ook via dit topic gevonden. Heerlijke serie. Ben bij deel 5 maar ik kan nog even vooruit.

Valt in dezelfde categorie als:
Kim Stone van Angela Marssons
DB Waren van Lisa Gardner
Erica Foster van Robert Bryndza
Helen Grace van MJ Arlidge

ik verslind ze. Lees het graag als jullie soortgelijke series kennen.

Washington Poe serie van M.w. Craven.

Mick87 schreef op 03-05-2025 om 21:37:

[..]

Daar dacht ik ook aan, maar kon niet op de naam komen

de boeken van Juan Gómez-Jurado beginnend met De rode koningin vind ik ook heel goed

Ik lees Beperkt volmaakt van Jolanda Doornbos, ik weet even niet of dat nu als tip uit dit topic kwam of van een gewone internetpagina. Confronterend hoor.

[..]

Ja deze vond ik echt enorm goed!

Ik ben bezig in “Terugkeer” van Harlan Coben, ik vond zijn eerdere boeke altijd wel leuk voor tussendoor, maar deze is even doorbijten (maar ik wil wel weten hoe het zit, dus ik probeer het boek wel uit te lezen). Voor daarna heb ik dankzij meerdere forummers op dit topic hele leuke boeken gedownload. 

Maar ik ben sinds gisteren even in een ander boek begonnen: “Dan neem je toch gewoon een nieuwe” van Antoinette Scheulderman.

Een aanrader als je in die situatie zit trouwens; haar ervaring (tranen hier!! want vergelijkbaar met hoe mijn katje afgelopen week is gegaan), maar ook feiten, verdrietige en vrolijke interviews. Lachen, begrip, en af en toe huilen.

Loulou39 schreef op 05-05-2025 om 18:21:

Ik ben bezig in “Terugkeer” van Harlan Coben, ik vond zijn eerdere boeke altijd wel leuk voor tussendoor, maar deze is even doorbijten (maar ik wil wel weten hoe het zit, dus ik probeer het boek wel uit te lezen). Voor daarna heb ik dankzij meerdere forummers op dit topic hele leuke boeken gedownload.

Maar ik ben sinds gisteren even in een ander boek begonnen: “Dan neem je toch gewoon een nieuwe” van Antoinette Scheulderman.

Een aanrader als je in die situatie zit trouwens; haar ervaring (tranen hier!! want vergelijkbaar met hoe mijn katje afgelopen week is gegaan), maar ook feiten, verdrietige en vrolijke interviews. Lachen, begrip, en af en toe huilen.

Dat boek heb ik ook gelezen. Inderdaad af en toe huilen. Maar het gaf ook troost ergens. Je bent niet alleen met dit verdriet.

Ik luister nu naar de vergeten vrouwen van Kirsten Hannah
Wat een prachtig boek!

Ik heb vermist van Ellen de Vriend uit. Spannende thriller. Las als een trein.

Grindelwald schreef op 05-05-2025 om 18:37:

Ik luister nu naar de vergeten vrouwen van Kirsten Hannah
Wat een prachtig boek!

Ja!! Die heb ik vandaag ook uitgelezen. PRACHTIG!!

Ik hou niet van oorlogsboeken en films maar van Kristin Hannah heb ik al 2 boeken met een oorlog als thema gelezen. 

Ook heel mooi van haar; het eind van de wereld 

ik lees nu Doorstarters aan de Franse kust, van Marjolein Vrijenhoek. Is een feel good, wat ik eigenlijk nooit lees, of ik ben het na 2 hoofdstukken al zat. maar deze is wel leuk, en ik had na Zo'n mooi meisje, van Karla Kovach, even iets anders nodig. En ik had net de nieuwe bookchoise van deze maand. 

Het huis met de palm is uit ( Esther Verhoef).
Weet nog niet waar ik nu in ga lezen. Moet de bookchoice van mei ook nog downloaden.

Ik ben begonnen in Catharina van Frank Krake. Een oorlogsverhaal over een familie tijdens o.a. de holocaust. 

Het tempo van de gelezen boeken zal nu wel naar beneden gaan. De vakantie is afgelopen, morgen weer aan het werk. Erg veel gelezen afgelopen weken. 

[..]

Dank je, ken ik inderdaad .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.