Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


ik ben nog bezig in de vergeten vrouwen  van Kristin Hannah. Het leest wel goed weg. En interessant historisch gezien, het speelt zich af tijdens de Vietnam oorlog. Toch valt het enigzins tegen, want het is wel weer een hoop soap en drama.
Desalniettemin raad ik het boek wel aan.

nlies schreef op 07-03-2024 om 19:21:

Ik ben begonnen in De Puzzelman, vind het wel lastig dat het deel 1 is maar er steeds teruggegaan wordt naar iets wat hiervoor is gebeurd. Heb steeds het idee dat ik een boek overgeslagen heb

Volgens mij heeft dat te maken met het verleden van Angelica Henley. En daar kom je gaandeweg het boek achter dacht ik. Het is voor mij al twee jaar geleden dat ik het las. Dus weet het niet meer precies. Maar vond het wel een aardig boek. Recent deel 2 gelezen en die vond ik echt helemaal top. Heel goed boek in het genre detective.

Ik lees nu IJstweeling van S.K. Tremayne.
 Het is een thriller en ik vind het maar  een griezelig verhaal. 
Maar ik wil toch weten 'hoe het zit'.

(Ik denk dat je dit boek niet moet lezen als je zelf een eeneiige tweeling  
      hebt.     Maar die heb ik niet.) 
 

Ik ben vandaag eindelijk in Het Hooge nest begonnen,  ben nog niet meteen enthousiast terwijl het onderwerp me wel boeit.

Dat boek hoop  ik ook nog eens uit een straatbieb te vissen.

Beterlaat2021! schreef op 08-03-2024 om 19:00:

Dat boek hoop ik ook nog eens uit een straatbieb te vissen.

Ik heb hem via de online bieb geleend 

Dolfje schreef op 08-03-2024 om 18:36:

Ik ben vandaag eindelijk in Het Hooge nest begonnen, ben nog niet meteen enthousiast terwijl het onderwerp me wel boeit.

O, ik had andersom! Ik houd eigenlijk helemaal niet van boeken over de Tweede Wereldoorlog, maar vond dit meteen prachtig ♥️. Wel uitlezen hoor

Dolfje schreef op 08-03-2024 om 18:36:

Ik ben vandaag eindelijk in Het Hooge nest begonnen, ben nog niet meteen enthousiast terwijl het onderwerp me wel boeit.

zeker uitlezen prachtig boek 

wat een toeval. 

Dolfje schreef op 08-03-2024 om 18:36:

Ik ben vandaag eindelijk in Het Hooge nest begonnen, ben nog niet meteen enthousiast terwijl het onderwerp me wel boeit.

Ik heb 'm toevallig ook nog liggen. Was van plan er deze maand in te beginnen   

inmiddels de Puzzelman en De Stille Kamer gelezen. Ik vond de 2e beter dan de 1e. Verhaal boeide me meer ook vanwege de erin verwerkte thema's.

Nu weer op zoek naar een nieuw boek... 

Dolfje schreef op 08-03-2024 om 18:36:

Ik ben vandaag eindelijk in Het Hooge nest begonnen, ben nog niet meteen enthousiast terwijl het onderwerp me wel boeit.

Boek moet even op gang komen.

ik ga nog eens een poging doen tot een klassieker, namelijk Jane Eyre 

Ik heb De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst herlezen. Blijft toch een geweldige schrijver, ik moet nog wat meer van hem lezen. 

Daarna Het gesloten koninkrijk van Carmen Bin Ladin, van een Iraans-Zwitserse vrouw die met een halfbroer van Osama Bin Ladin trouwt. Het is cultureel/geschiedkundig wel interessant maar zeker geen meeslepend boek. Al zal mijn aversie tegen vertalingen ook niet meegewerkt hebben. 


Ik had ook nog een kinderboeken-periode tussendoor, ik las een aantal Annie MG Schmidts: Pluk, Minoes en Abeltje. Alledrie briljant. Verder Ik wou dat ik anders was van Paul Biegel. Ook heel leuk. En de twee sprookjesboeken van Janneke Schotveld, Het kattenmannetje en andere verhalen, en De kikkerbilletjes van de koning. Fantastische moderne sprookjes die bevolkt worden door dappere ridsters op racefietsen, homofiele koningen en hele kleine tovenaartjes met gekleurd haar. Heel erg leuk. 

Binnen het project boeken lezen die op de stapel liggen ga ik nu beginnen in The beginner’s guide to winning the Nobel Prize van Peter Doherty. Over een Australische wetenschapper van zeer bescheiden afkomst. 

MildredRatched schreef op 07-03-2024 om 09:25:

Ik lees Genadeloos van Karin Slaughter. Deel 6 in de Will Trent serie. Normaal ben ik best fan van haar boeken, maar deze pakt me niet. Speelt zich vooral in het verleden af en dat is zo extreem racistisch en vrouwonvriendelijk dat ik me haast niet kan voorstellen dat dit enigszins op waarheid gebaseerd is

Deze kon mij ook niet boeien ben er op het laatst snel doorheen gegaan .niet n echt Slaugther .

Beterlaat2021! schreef op 08-03-2024 om 14:41:

Ik lees nu IJstweeling van S.K. Tremayne.
Het is een thriller en ik vind het maar een griezelig verhaal.
Maar ik wil toch weten 'hoe het zit'.

(Ik denk dat je dit boek niet moet lezen als je zelf een eeneiige tweeling
hebt. Maar die heb ik niet.)

Ik heb het uit.   Onbevredigend einde!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.