Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Fiorah schreef op 05-09-2026 om 10:36:

Ik lees Het ultieme geheim van Dan Brown en ik vind het wel boeiend maar ook wel wat intens qua adrenaline 😂. Het leest als een actieserie die van cliffhangers aan elkaar hangt. Overal lopen mysterie-lijnen door elkaar, alle karakters hebben een geheim, of zijn vermist, of zijn verdacht, of alledrie. Het gaat maar door!! En al die lijnen lopen weer op allerlei manieren door elkaar. Het boek heeft meer dan 750 blz, ik ben op 245 en ik ben sinds ik begonnen ben al dagelijks ruim door mijn Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid lees-meeleef-stress heen.

En aan de ene kant denk ik: doe nou eens rustig. Maar aan de andere kant heb ik ook liever niet dat het instort terwijl ik nog ruim 400 blz. te gaan heb.

Op een gegeven moment wordt het minder hoor. Van mij had dit boek 100 bladzijden korter mogen zijn.

Ik zag net dat er een serie van komt op Netflix. 

Heb "De schok van het licht" gelezen. Bookchoise, weet schrijfster niet meer. Wel n aanrader

Ik vond twee boeken van Darby Kane wel lekker lezen, en heb gisteren “Wat de echtgenote verdient” gedownload. Het boek pakt me niet, maar heeft gelukkig ook weinig pagina’s 😁.

Beterlaat2021! schreef op 02-09-2026 om 18:10:

Ik lees nu : Schaduwrijk, van Faber en Pedersen uit Denemarken, 2023.
Een actueel onderwerp, misdaad samenhangend met milieuterrorisme. Boeiend.

boekenbalie_9789402712889_cover_1920x1920.jpg?ts=1691523319

Ik citeer mezelf even.   Het verhaal ging nog een heel  andere kant op. 
Echt een super Scandi-thriller.  AANRADER DUS!

Beterlaat2021! schreef op 07-09-2026 om 11:34:

[..]

boekenbalie_9789402712889_cover_1920x1920.jpg?ts=1691523319

Ik citeer mezelf even. Het verhaal ging nog een heel andere kant op.
Echt een super Scandi-thriller. AANRADER DUS!

Eens! Al hun boeken zijn heel goed vind ik. Ik december komt weer een nieuwe boek uit dus daar moet ik nog even op wachten.

Gisteren begonnen in De schuilplaats van Chris Carter.
Het is dat ik vannacht ook nog moest slapen anders had ik het in een ruk uitgelezen.
Dat heb ik dus vandaag gedaan 
Spannend en verrassend, wat mij betreft een aanrader.

Tover-Feetje schreef op 11-09-2026 om 17:11:

Gisteren begonnen in De schuilplaats van Chris Carter.
Het is dat ik vannacht ook nog moest slapen anders had ik het in een ruk uitgelezen.
Dat heb ik dus vandaag gedaan
Spannend en verrassend, wat mij betreft een aanrader.

Meteen op m’n lijstje gezet. Ik zie dat er ook meerdere goede recensies bij staan. Leuk!

Loulou39 schreef op 11-09-2026 om 18:06:

[..]

Meteen op m’n lijstje gezet. Ik zie dat er ook meerdere goede recensies bij staan. Leuk!

Ik ben zelf nu in het nieuwste boek van Carla Kovach begonnen, De vrouw van mijn echtgenoot. Ik vind het wel fijn geschreven en lekker snel leesbaar, maar erger me best weer aan de hoofdpersoon. Misschien gaat dat nog over 🤞🏼.

Ik hoop 52 boeken dit jaar te lezen, dat vind ik een leuk en mooi doel, alleen ik heb het zo ontzettend druk met werk en met afspraken.
En als ik (elke avond) tijd neem om in bed te lezen voor het slapengaan, kan ik m’n ogen niet open houden…

Loulou39 schreef op 11-09-2026 om 19:11:

[..]

Ik ben zelf nu in het nieuwste boek van Carla Kovach begonnen, De vrouw van mijn echtgenoot. Ik vind het wel fijn geschreven en lekker snel leesbaar, maar erger me best weer aan de hoofdpersoon. Misschien gaat dat nog over 🤞🏼.

Ik hoop 52 boeken dit jaar te lezen, dat vind ik een leuk en mooi doel, alleen ik heb het zo ontzettend druk met werk en met afspraken.
En als ik (elke avond) tijd neem om in bed te lezen voor het slapengaan, kan ik m’n ogen niet open houden…

Ik heb toevallig (al is dat in ons geval misschien niet zo toevallig  ) de vrouw van mijn echtgenoot afgelopen week op mijn ereader gezet.
Ik was nog niet aan een volgend boek begonnen dus dan wordt het deze.
Ben benieuwd of ik jouw ergernis deel 

Tover-Feetje schreef op 11-09-2026 om 19:47:

[..]

Ik heb toevallig (al is dat in ons geval misschien niet zo toevallig ) de vrouw van mijn echtgenoot afgelopen week op mijn ereader gezet.
Ik was nog niet aan een volgend boek begonnen dus dan wordt het deze.
Ben benieuwd of ik jouw ergernis deel

😁

Waarschijnlijk ligt de ergernis aan mij 😇….

Ik kan weer n "gewoon"boek lezen. Dus lees nu Het bos van roest, en en bang  dat ik laat opbed lig vannacht

tot je terugkomt - Ellie Dean 
12de deel alweer van de serie een veilige haven..zit er weer heerlijk in

Ik ben bezig in Sporen in de sneeuw van John Willander. Een Zweedse detective, wel aardig. 

Begonnen in Nachtkijker van Tracy Sierra. Ik denk n.a.v. een tip hier?
Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind.

Gisteren Als alles gedoofd is van Marie Vareille uitgelezen. Dit boek krijgt een enorme hoge waardering op Hebban en Goodreads, dus ik was heel erg benieuwd. En hoewel ik het einde wel mooi vond, vond ik het in zijn geheel te traag op gang komen.

Nu begonnen aan Onze lichte jaren van Sarah Damoff. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.