Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
11-07-2026 om 21:47
Heb De magische bibliotheek van Kate Quinn gelezen, geen topper voor mij, las makkelijk weg.
En Het einde van Erna Ankersmit van Anna Enquist, vond ik wel goed. Toen nog aan 2 andere bookchoiseboeken begonnen, maar weet t nog niet, misschien krijgen ze nog n kans, misschien weer op zoek naar wat anders
Zeesterretje
11-07-2026 om 22:09
Ik ben nu heel lang bezig in; Je bent prachtig. Van Ann Napolitano. Bijna 70% gelezen. Ik weet niet of het aan het boek ligt of mij maar kom er maar niet lekker in. Vind het wel leuk genoeg om helemaal af te lezen.
Maheiden
12-07-2026 om 11:59
Maheiden schreef op 10-07-2026 om 19:35:
Nu lees ik kamer 706 van Ellie Levenson. Ook fijn.
Nou, dat viel dus flink tegen. Het stond bij de spannende romans maar totaal geen spanning. Alleen veel gedachtes van de hoofdpersoon over haar leven. Toch doorgelezen want wilde weten hoe het afliep....open einde! 😖
Jeetjemina
12-07-2026 om 14:32
Jeetjemina schreef op 10-07-2026 om 21:54:
Iemand weet het - Vi Keeland
Over een docente Engels die haar eigen verleden herkent in het verhaal van een van haar cursisten over een relatie tussen een scholier en een leraar. Ze weet dat dit verhaal eindigt met de dood van de leraar, want zij is de moordenaar en iemand weet het.
Ben pas net begonnen, maar volgens mij is dit wel een goed boek.
Deze uitgelezen, zat goed in elkaar.
Loulou39
12-07-2026 om 15:47
Jeetjemina schreef op 12-07-2026 om 14:32:
[..]
Deze uitgelezen, zat goed in elkaar.
Is dit een thriller?
Ik heb even op de schrijfster gezocht en ik zie dat ze voornamelijk romantische boeken schrijft, maar als het een thriller is, ga ik hem ook downloaden 😁.
Jeetjemina
12-07-2026 om 15:52
Loulou39 schreef op 12-07-2026 om 15:47:
[..]
Is dit een thriller?
Ik heb even op de schrijfster gezocht en ik zie dat ze voornamelijk romantische boeken schrijft, maar als het een thriller is, ga ik hem ook downloaden 😁.
Ja dit is een thriller! Haar eerste dacht ik.
Volgens mij lezen wij vaak dezelfde soort boeken, denk dat jij deze ook goed vindt.
Jeetjemina
12-07-2026 om 15:53
Ik ga nu beginnen aan De draagmoeder van Freida McFadden.
Fijne aan haar boeken vind ik dat je gewoon weet dat het lekker wegleest.
Loulou39
12-07-2026 om 16:01
Jeetjemina schreef op 12-07-2026 om 15:52:
[..]
Ja dit is een thriller! Haar eerste dacht ik.
Volgens mij lezen wij vaak dezelfde soort boeken, denk dat jij deze ook goed vindt.
Top, dank je.
Dat denk ik ook 😁.
Ik heb inmiddels een stukje gelezen (op Bol heb je “inkijkexemplaren”, heel fijn, dan kun je het begin alvast even lezen), en het verhaal en de schrijfstijl pakten me meteen 👍🏻, dank voor de tip!
nlies
12-07-2026 om 17:56
Ik heb uiteindelijk toch het boek gevonden dat ik wil uitlezen: Omdat ik je zie van Eva Posthuma de Boer
Fiorah
12-07-2026 om 19:26
Ik lees Vers water voor de bloemen na advies van hier. En ik vind het meteen al mooi.
Ook las ik De Correspondente, die is goed ontvangen maar deed mij niet zoveel. Ik vond de hoofdpersoon onsympathiek. Ik begreep wel waarom, maar toch kon ik me niet binden aan het boek.
En Woeste Kust, ook na advies van hier, vond ik mooi maar wel wat van de hak op de tak. De ene keer kreeg je veel details en de andere keer sneed het enorm de bochten af.
April2021
12-07-2026 om 22:37
Ik lees nu I Hope this finds you well. Simpel luchtig zomerboek denk ik.
In this wildly funny and heartwarming office comedy, an admin worker accidentally gains access to her colleagues private emails and DMs and decides to use this intel to save her job a laugh-till-you-cry debut novel you'll be eager to share with your entire list of contacts, perfect for fans of Anxious People and Eleanor Oliphant Is Completely Fine.
nlies
13-07-2026 om 17:25
nlies schreef op 12-07-2026 om 17:56:
Ik heb uiteindelijk toch het boek gevonden dat ik wil uitlezen: Omdat ik je zie van Eva Posthuma de Boer
En ik heb het uitgelezen. Goed boek
Maheiden
13-07-2026 om 20:44
Ik lees nu Soms lieg ik van Alice Feeney. Over een vrouw die in coma ligt maar alles hoort en zo steeds meer te weten komt over de oorzaak. Wel aardig, geen topper.
Maheiden
15-07-2026 om 11:16
De schuldige van Marit Vanstrom, uit de Lianne Bloemen-serie. Leest heerlijk weg, al bijna uit.
Jeetjemina
16-07-2026 om 13:46
Jeetjemina schreef op 12-07-2026 om 15:53:
Ik ga nu beginnen aan De draagmoeder van Freida McFadden.
Fijne aan haar boeken vind ik dat je gewoon weet dat het lekker wegleest.
Deze uit. Het las inderdaad lekker weg, maar ik vond het geen geweldig boek ofzo. Niet heel verrassend.