Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Lali schreef op 19-06-2026 om 21:26:

Ik heb vandaag De vrouwenkring van mevrouw Tan gelezen. Van Lisa See. Wat een heerlijk boek. Gebaseerd op een vrouwelijke arts in China, geboren in 1461. Bijzonder om over de traditionele Chinese geneeskunde te lezen, maar ook over het dagelijks leven van een gegoede familie. Ik kon er niet mee stoppen.

Die heb ik nog niet gelezen, maar ik vond The Island of Sea Women van haar ook erg interessant.

Jeetjemina schreef op 20-06-2026 om 12:50:

[..]

Deze uitgelezen, goed boek.

Nu heb ik nog 2 boeken liggen van Freida McFadden, De indringer en De scheiding, eens kijken welke het wordt.

Ja, dat vond ik ook een goed boek!

Ik vond “De indringer” een leuk boek van Freida McFadden, dus als je nog nergens in begonnen bent, zou ik die doen. “De scheiding” was weer meer van hetzelfde…

Ik lees nu “En toen waren ze weg” van Lisa Regan. Maar ik moet er deze keer echt even inkomen.

En net heb ik “Yesteryear” van Caro Claire Burke gedownload, dat is echt een hype in Amerika, en ik ben ook heel benieuwd naar “De Calamiteitenclub” van Kathryn Stockett. Ik vond “De Keukenmeidenroman” van haar destijds zo goed, dus ik ben benieuwd.

Oh LouLou, ik ben heel benieuwd hoe Yesteryear is. Ik ben aan het wachten tot hij vertaald uitkomt. Ik heb begin dit jaar 4 Engelstalige boeken gekocht en die heb ik allemaal nog niet gelezen dus ik mag van mezelf even geen Engelstalig kopen.

Yesteryear staat bij mij ook hoog op het lijstje. Bieb krijgt m binnenkort in het Engels binnen. 

Ik lees nu Theo In Golden. Ook best een populair boek maar kom er nog niet echt in.

Fiorah schreef op 20-06-2026 om 19:34:

Oh LouLou, ik ben heel benieuwd hoe Yesteryear is. Ik ben aan het wachten tot hij vertaald uitkomt. Ik heb begin dit jaar 4 Engelstalige boeken gekocht en die heb ik allemaal nog niet gelezen dus ik mag van mezelf even geen Engelstalig kopen.

Hahaha snap ik!
Ik lees soms in het Engels, maar meestal in het Nederlands en de ene keer vind ik een ebook prima en de andere keer wil ik liever de papieren versie.

Het ebook is inmiddels al vertaald, en die kon ik vandaag via Kobo Plus “gratis” downloaden 💃🏻, dus die is meteen aan de beurt als ik mijn huidige boek uit heb.


bij mij staat Yesteryear ook hoog op t lijstje, even uitlezen waar ik nu in bezig ben

Loulou39 schreef op 20-06-2026 om 20:33:

[..]

Hahaha snap ik!
Ik lees soms in het Engels, maar meestal in het Nederlands en de ene keer vind ik een ebook prima en de andere keer wil ik liever de papieren versie.

Het ebook is inmiddels al vertaald, en die kon ik vandaag via Kobo Plus “gratis” downloaden 💃🏻, dus die is meteen aan de beurt als ik mijn huidige boek uit heb.


Oh wow! Ik heb gekeken op Storytel maar daar staat alleen audio. 

ik heb 3 boeken van Sam Holland uit: Echoman, de 20 en Poppenmeester. Ga de laatste De countdown killer ook reserveren bij de bieb. Nu begonnen in de nieuwste Karen Slaughter: Stille Geheimen.

De Nachtegaal van Kristin Hannah uit. Mooi boek weer van haar.

Ik vind tot nu toe alle boeken van Kirstin Hannah mooi.volgens  mij heb ik ze allemaal gelezen. Sommige zelfs twee keer.

MildredRatched schreef op 20-06-2026 om 22:55:

bij mij staat Yesteryear ook hoog op t lijstje, even uitlezen waar ik nu in bezig ben

Ik heb 'm meteen gedownload via Kobo en ben er gisteren meteen aan begonnen. Helaas dutte ik tijdens het lezen weg, maar ik denk dat dat meer met het weer had te maken dan met boek. Of het was juist een ultiem ontspannend boek voor mij.

Nachtdieren van Hanneke Meier en Inge van Prooijen. 

Soms denk ik: het zou toch leuk zijn als je wist welk 'type' mensen achter deze accounts zitten. Dat je je hier verbonden voelt met mensen omdat die dezelfde boekensmaak hebben, maar dat je diezelfde soort mensen in het dagelijks leven niet spreekt omdat je weinig raakvlakken lijkt te hebben (qua leeftijd, achtergrond, politieke stroming, financiële situatie, levenskeuzes of wat dan ook). Dat zou toch boeiend zijn om te weten.

joky schreef op 22-06-2026 om 13:03:

Ik vind tot nu toe alle boeken van Kirstin Hannah mooi.volgens mij heb ik ze allemaal gelezen. Sommige zelfs twee keer.

Mee eens. Ik heb ze nog lang niet allemaal gelezen gelukkig.  

Fiorah schreef op 22-06-2026 om 21:23:

Soms denk ik: het zou toch leuk zijn als je wist welk 'type' mensen achter deze accounts zitten. Dat je je hier verbonden voelt met mensen omdat die dezelfde boekensmaak hebben, maar dat je diezelfde soort mensen in het dagelijks leven niet spreekt omdat je weinig raakvlakken lijkt te hebben (qua leeftijd, achtergrond, politieke stroming, financiële situatie, levenskeuzes of wat dan ook). Dat zou toch boeiend zijn om te weten.

Ja dat denk ik ook wel eens !

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.