Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees nu Wat niemand ziet van Anita Kroef.
Over een jonge vrouw die wil ontsnappen aan haar geweldadige echtgenoot. 

Ik lees nu Witte paarden en blauwzuur van Cees van den Boom. Mooi boek! En ik luster Verbonden van Olivia Butler

Ik luister ondertussen ook Lieve Debbie van Freida McFadden.

Maheiden schreef op 01-03-2026 om 11:12:

Ik luister ondertussen ook Lieve Debbie van Freida McFadden.

Ik ook. Luistert makkelijk weg. Maar ben er na bijna 20 hoofdstukken nog steeds niet achter waar dit verhaal heen gaat. En wederom erg vlakke personages.dus na deze luister/lees ik even niets meer van Freida McFaddden

Mick87 schreef op 01-03-2026 om 11:35:

[..]

Ik ook. Luistert makkelijk weg. Maar ben er na bijna 20 hoofdstukken nog steeds niet achter waar dit verhaal heen gaat. En wederom erg vlakke personages.dus na deze luister/lees ik even niets meer van Freida McFaddden

Ik vond dit boek ook een van de mindere van Freida McFadden, maar op zich vond ik het idee er achter wel leuk bedacht.

In tegenstelling tot jou, kijk ik juist wel heel erg uit naar haar nieuwe boek😁 (die komt in april uit, geloof ik). Ik vind haar schrijfstijl heel prettig en hoop dat het nieuwe boek weer top is..

Boekenuil schreef op 01-03-2026 om 09:12:

Ik lees nu Witte paarden en blauwzuur van Cees van den Boom. Mooi boek! En ik luster Verbonden van Olivia Butler

Heb ik gelezen en van genoten. Er is ook een serie, die kun je overslaan.

Ik lees trouwens nu De hulp ziet alles, toch weer leuk. Hiervoor heb ik Zeis, Cumulus en Donder gelezen (dystopische young adult trilogie). Volgens mij had ik deze uit dit topic. Erg leuke boeken!

Loulou39 schreef op 01-03-2026 om 11:42:

[..]

Ik vond dit boek ook een van de mindere van Freida McFadden, maar op zich vond ik het idee er achter wel leuk bedacht.

In tegenstelling tot jou, kijk ik juist wel heel erg uit naar haar nieuwe boek😁 (die komt in april uit, geloof ik). Ik vind haar schrijfstijl heel prettig en hoop dat het nieuwe boek weer top is..

Ik vind het ook heerlijke boeken om te lezen. Niet te moeilijk en tochblijft het boeien en wil je doorlezen. Zelfs nu bij het luisteren wat ik niet zo graag doe. Ik had het boek bij de bieb gereserveerd maar ben als 38e ofzo aan de beurt. Dan maar als luisterboek.

Ik heb gisteren Lieve Debbie ook uitgelezen.
Het zijn inderdaad geen diepgaande personages of verhalen maar net als LouLou vind ik haar schrijfstijl prettig en lezen de boeken heerlijk vlot weg.
Bloedbruiloft
van Lisa Gardner en Vroeger woonden wij hier van Marcus Kliewer waren voor mij echt tegenvallers.
Ik heb mij door beide boeken heen geworsteld omdat ik toch het einde wilde weten.
Achteraf spijt dat ik halverwege niet gestopt ben.

Ik begin nu aan De leugenaar van Martine Kamphuis.

Tover-Feetje schreef op 01-03-2026 om 15:45:

Het zijn inderdaad geen diepgaande personages of verhalen maar net als LouLou vind ik haar schrijfstijl prettig en lezen de boeken heerlijk vlot weg.
Bloedbruiloft
van Lisa Gardner en Vroeger woonden wij hier van Marcus Kliewer waren voor mij echt tegenvallers.
Ik heb mij door beide boeken heen geworsteld omdat ik toch het einde wilde weten.

O, dan gaat Vroeger woonden wij hier, van mijn lijst. Daar twijfelde ik al over.

Ik heb net 'Als scheuren in de aarde' van Clare Leslie Hall uit, een roman. Erg mooi en fijn leesbaar. Lees nu 'Perfecte moord' van helen Fields, het derde deel van deze reeks. Ik ben echt erg fan van Helen Fields, van de week ook De Schaduwman van haar uitgelezen, erg goed wat mij betreft! Op Storytell net begonnen aan 'De vergeten vrouwen' van Kristin Hannah, over een jonge vrouwelijke verpleegkundige in de Vietnam oorlog. 

Tover-Feetje schreef op 01-03-2026 om 15:45:

Bloedbruiloft

Ik ben ongeveer drie keer in “Bloedbruiloft” begonnen, maar ik kom er ook niet doorheen, dus die heb ik definitief weggelegd.

“Vroeger woonden wij hier” was ik ook in begonnen, maar na ongeveer 50 pagina’s ben ik gestopt.

Nu lees ik dus “Iedereen hier liegt” van Shari Lapena. Het boek leest lekker door. Af en toe wel zulke korte zinnetjes dat het een soort opsomming lijkt, maar dat vind ik niet storend. Het verhaal blijft boeien, en ik heb nu al zin om straks verder te lezen 😁.

Ik begin net in krekel van Annet Schaap. Een jeugdboek

Fiorah schreef op 13-02-2026 om 14:17:

Hebben jullie iets van Herman Koch gelezen en was dat een aanrader? Zijn vorige boek sprak me aan, niet gelezen. Zijn huidige boek spreekt me weer aan. Ik heb zelfs het Diner nooit gelezen.

Zomerhuis met Zwembad is geweldig. Spanning, humor, intriges alles komt voorbij.

Het Diner is ook erg goed en spannend maar ook heel triest. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal (deels). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.