Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb ingesneeuwd van Suzanne Vermeer gelezen. Lekker vlot tussendoor. Nu begonnen in het wonder van het noorden van Annemarie Ros. Over een vrouw die zich in laat metselen in een kerk en zo mensen geestelijk bijstaat. Natuurlijk met een geheim verleden en een duistere gebeurtenis.

Ik lees nu in het duister van Camilla Grebe.Het is wel duidelijk dat ik vakantie heb qua aantal boeken dat ik lees in een week 😊

Je kunt niet zoeken in het topic zelf, of wel? Ik dacht dat iemand hier Raven Boys had gelezen van Maggie Stiefvater een tijdje terug. Herkent iemand zichzelf daarin?

schuilen voor de storm- Ellie Dean, het elfde deel van een veilige haven serie.

heb het in een ruk uitgelezen, wederom genoten al werd ik soms wel pissig van die  amerikanen en hun eeuwige racisme, en het stigma van ongehuwde moeders in de jaren 40
ga nu verder in : het meisje in de witte kimono 

deel 11 uit de josie Quinn serie van Lisa Regan.

Ben bij Pratchett blijven hangen. Lees nu Geld moet rollen

Ik ben nu bezig in het vrouwenhofje van Merie van der Rijt. Een fijn geschreven historische roman. 

Ik ben begonnen in De sterkste zus van Angelique Haak. Is tot nu toe wel een boek die ik verder wil lezen steeds.
En De boekhandel van Teheran heb ik van de week uitgelezen. Vond het prachtig.

De crash van Freida mcFadden. Ben nog niet ver en concentratie is nog steeds ruk.

tussendoor lees ik Fashion is fun van Edith Dohmen.

Heeft iemand de serie 'Song of ice and fire' gelezen? 

Ik heb lang geleden game of thrones gezien en zou graag de boeken lezen. Ik twijfel alleen of ik het de investering waard vind wetende dat de serie waarschijnlijk nooit afgeschreven gaat worden. Is het einde van deel 5 genoeg dat je er rust mee hebt dat er geen vervolg komt? (Geen spoilers hoor 😅)

Maheiden schreef op 27-02-2026 om 09:06:

Ik ben nu bezig in het vrouwenhofje van Merie van der Rijt. Een fijn geschreven historische roman.

Heerlijk boek, in 1 dag uitgelezen. Niet heel zwaar, daar houd ik nu wel even van. 

Nu lees ik de raaf van Lina Bengtsdotter. De eerste in een nieuwe serie. Detectives vind ik de laatste tijd niet meer zo boeiend dus twijfelde erg bij deze. Maar het leest vrij vlot dus ik denk dat ik hem uit lees.

Ik lees nu boeken van Veronica Henry. Boeken over vrouwen van rond de 50. Beetje in de stijl van Katie Fforde. Heerlijke boeken.

Ik lees nu “Iedereen hier liegt” van Shari Lapena, het boek begint veelbelovend😁, fijne schrijfstijl. 

Loulou39 schreef op 28-02-2026 om 13:08:

Ik lees nu “Iedereen hier liegt” van Shari Lapena, het boek begint veelbelovend😁, fijne schrijfstijl.

Even opgezocht, klinkt goed! Heb m op m'n lijstje gezet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.