Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Loulou39
09-02-2026 om 12:04
Tover-Feetje schreef op 09-02-2026 om 09:39:
[..]
Ik heb gisteren Liefs, mama van Iliana Xander uitgelezen en denk dat dat ook wel iets voor jou is.
Spannend en genoeg leuke wendingen in het verhaal.
De stijl doet me ook denken aan Freida mcFadden.
Ik ga vandaag beginnen aan Vroeger woonden wij hier van Marcus Kliewer.
Dank je!! Ik heb het boek meteen gedownload 👍🏻
Rogue
09-02-2026 om 12:29
klaar met de geheimen van Sophie, wederom genoten jammer dat het klaar is..
lees nu de erfenis op het eiland -Rebecca Alexander, voel al een beetje welke kant het op gaat
MildredRatched
09-02-2026 om 15:04
Nog net niet dood van Holly Jackson. De auteur van Moordgids voor lieve meisjes. Ook weer een lekker lezend YA boek met een origineel plot
MildredRatched
10-02-2026 om 18:26
ook begonnen in het perfecte plaatje van Marijke Vos. Leest tot nu toe erg lekker en laagdrempelig
Lali
10-02-2026 om 19:54
Loulou39 schreef op 09-02-2026 om 12:04:
[..]
Dank je!! Ik heb het boek meteen gedownload 👍🏻
Tover-Feetje schreef op 09-02-2026 om 09:39:
[..]
Ik heb gisteren Liefs, mama van Iliana Xander uitgelezen en denk dat dat ook wel iets voor jou is.
Spannend en genoeg leuke wendingen in het verhaal.
De stijl doet me ook denken aan Freida mcFadden.
Dank! Erg spannend en intrigerend boek!
Lali
10-02-2026 om 19:56
Lali schreef op 05-02-2026 om 19:24:Narcis schreef op 06-02-2026 om 15:27:
Ik lees momenteel alle boeken van Ellen Marie Wiseman. Heel boeiend, allerlei sociale problemen van vroeger worden erin verwerkt.
[..]
Ik heb van haar Olifantenmeisje gelezen, heel mooi! Ben benieuwd wat je van haar andere boeken vindt, hou me aanbevolen voor tips!
Ik heb nu net Brekerjongens uit, indrukwekkend en leest ook heerlijk weg.
Cala
11-02-2026 om 18:57
Ik was begonnen in Birthdays for the Dead van Stuart MacBride, maar dat vond ik helemaal niets. Ik had alleen maar hele negatieve gevoelens over het hoofdkarakter en zijn keuzes, dus ben al snel gestopt met lezen.
Three Axes to Fall van Sam Sykes stond ook al lang in mijn boekenkast, dus toen maar daar aan begonnen. De eerste twee delen vond ik ontzettend leuk, maar die heb ik vier jaar geleden gelezen. Ik vond dit deel echt heel stom en ben ook redelijk snel afgehaakt. (Omdat het het laatste deel was in een trilogie heb ik nog wel de laatste paar bladzijden gelezen om te zien hoe het verhaal eindigde, maar dat wat ook niet spectaculair).
Nu lees ik The Keeper of the Veil van Jack Calder. Het is een beetje een mix van de tv-serie supernatural en een Dan Brown boek. Ik zie dat volgende week deel 2 uitkomt, maar die hoef ik niet te lezen. Het is wel vermakelijk, maar niet goed en de hoofdpersoon heeft ook niet echt een persoonlijkheid ofzo. Maar prima voor even tussendoor, na twee echte missers.
Mick87
13-02-2026 om 11:13
ik begon aan Tot Alles In Beweging Komt van Ester naomi Perquin. Maar vond het te zwaar en literatuurachtig. Las ook dat de dame poëzie maakt normaal gesproken. Heb het maar teruggebracht naar de bieb. En ga nu beginnen in Weyward van Emilia Hart
nlies
13-02-2026 om 11:23
Ik lees nog De dief van tijd, is bijna uit nu. En omdat ik nieuwsgierig werd naar Liefs, mama heb ik dat gereserveerd bij de bieb, en kan het vanmiddag ophalen.
Egelopen week was ik zelf op de bieb, en heb er 3 boeken meegenomen, weet zo niet meer welke, maar dat vertel ik wel als ik ze ga lezen 
Miss_Moneypenny
13-02-2026 om 13:36
Ik was mijn boeken aan het opruimen en kwam toen De boekhandel van Teheran van Marjan Kamali weer tegen. Ooit gekocht tijdens een weekendje weg, maar nooit in begonnen. Na nog eens de goede reviews gelezen te hebben maar begonnen in het boek. Pakt tot nu toe heel erg. Dus tot zover een aanrader.
Fiorah
13-02-2026 om 14:17
Hebben jullie iets van Herman Koch gelezen en was dat een aanrader? Zijn vorige boek sprak me aan, niet gelezen. Zijn huidige boek spreekt me weer aan. Ik heb zelfs het Diner nooit gelezen.
nlies
13-02-2026 om 16:27
Fiorah schreef op 13-02-2026 om 14:17:
Hebben jullie iets van Herman Koch gelezen en was dat een aanrader? Zijn vorige boek sprak me aan, niet gelezen. Zijn huidige boek spreekt me weer aan. Ik heb zelfs het Diner nooit gelezen.
Nee, heb wel 3 boeken van hem op de reader staan, maar volgens mijn Hebban lijst nooit gelezen. Of ik zou er aan begonnen moeten zijn en nooit uitgelezen
nlies
13-02-2026 om 23:19
Ben aan Liefs, mama begonnen. Weyward vrouwen heb ik ook gelezen, vond ik ook n goed boek