Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ossenkop van Sakar.
Heel apart boek..

Lotgenoten van Marit Vanstrom, is een tweede deel. Het eerste heb ik tijdens mijn vorige vakantie gelezen dat was best spannend vond ik.

The Last Hour Between Worlds van Melissa Caruso heb ik uit. Ik vond het leuk dat het een heel ander soort fantasy boek is, dan ik normaal lees.
Inmiddels ben ik al een heel stuk opweg in The Glass Castle van Jeannette Walls en vind het een aanrader. Mooi om te zien dat het vanuit een kinds perspectief eerst voelt als een bijna magische wereld waarin alles mogelijk is, totdat ook het kind door begint te krijgen dat die manier van leven (veel) nadelen heeft. Ben benieuwd naar de overgang straks in het boek naar volwassenheid. Zag dat het ook verfilmd is en ga de film kijken als ik het boek uit hebt. 

Cala schreef op 07-02-2026 om 12:41:

The Last Hour Between Worlds van Melissa Caruso heb ik uit. Ik vond het leuk dat het een heel ander soort fantasy boek is, dan ik normaal lees.
Inmiddels ben ik al een heel stuk opweg in The Glass Castle van Jeannette Walls en vind het een aanrader. Mooi om te zien dat het vanuit een kinds perspectief eerst voelt als een bijna magische wereld waarin alles mogelijk is, totdat ook het kind door begint te krijgen dat die manier van leven (veel) nadelen heeft. Ben benieuwd naar de overgang straks in het boek naar volwassenheid. Zag dat het ook verfilmd is en ga de film kijken als ik het boek uit hebt.

Hoe kom jij aan titels van boeken die je nu wilt gaan lezen? Ik vind de meeste boeken die jij noemt interessant klinken (en degene die ik vervolgens lees ook erg leuk)!

kerst schreef op 07-02-2026 om 09:32:

Ossenkop van Sakar.
Heel apart boek..

Stuk verder in het boek nu. Mooi geschreven.

Schoondochter schreef op 07-02-2026 om 12:53:

[..]

Hoe kom jij aan titels van boeken die je nu wilt gaan lezen? Ik vind de meeste boeken die jij noemt interessant klinken (en degene die ik vervolgens lees ook erg leuk)!

Dat is een goede vraag Ik heb een ontzettend lange lijst met boeken (100+) die ik nog wil gaan lezen, en heb ook altijd veel boeken op m'n ereader en fysiek in mijn boekenkast staan die ik nog moet lezen. Ik krijg veel aangeraden van familie en vrienden en zie ook veel titels langskomen op Goodreads die interessant klinken. Of soms via Instagram. En ik zit in een boekenclub en als we dan opzoek gaan naar een nieuw boek in een bepaald thema kom ik ook altijd boeken tegen die niet echt boekenclub geschikt zijn of net niet in het gekozen thema passen, die ik dan op mijn eigen lijst zet.

Dat maakt het soms lastig kiezen, maar meestal heb ik wel specifiek zin in bv een fantasyboek of in een detective, waardoor ik toch vrij vlot weer een nieuw boek heb uitgekozen. En ik lees altijd een wat minder boeiend boek in bed en een wat leuker/meeslepende boek voor op de bank, zodat er ook wat afwisseling inzit. Ik lees twee tot drie boeken tegelijkertijd.

Zo kom ik bv aan The Glass Castle, paste niet helemaal in het toen gekozen thema voor de boekenclub, maar het klonk wel als een interessant boek. Vervolgens stond het bijna een jaar op m'n ereader, maar omdat ik die nu aan het 'leeg lezen' ben, kom ik er nu aan toe 

Daar waar de rivierkreeften zingen zojuist uitgelezen; ik weet inmiddels de verdeelde meningen maar ik vond het een erg leuk boek, het leest vooral makkelijk. Ik ga nu aan de boeken van Lale Gül beginnen. 

Ik heb De Seizoensproeven gelezen. Was wel leuk, maar niet leuk genoeg om snel naar de winkel te rennen voor deel 2 (is nog niet op de bieb)
Ben nu bezig met Vanuit hier zie je alles. Van Mariana Leky. Het kabbelt wat voort, weet nog niet of ik het einde haal

Ik ben begonnen in de nieuwste van Dan Brown het ultieme geheim. Ik zit er meteen in, dat vind ik zo knap. Wel wat lastig lezen in bed, het is een dikke pil. Maar dan is het boek in elk geval niet morgen al uit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.