Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

PhilDunphy schreef op 12-01-2026 om 15:55:

Ik lees Kate Quinn - De vrouwen van Bletchley park.
Ik ben nu op een kwart, tot nu toe pakt het me best wel.

Ik wil niet spoileren maar gaat dat over een groep vrouwen, codes en tweede wereldoorlog? Daar is ook een hele leuke serie van, was op Netflix. 

Nikki1973 schreef op 14-01-2026 om 16:22:

[..]

Ik wil niet spoileren maar gaat dat over een groep vrouwen, codes en tweede wereldoorlog? Daar is ook een hele leuke serie van, was op Netflix.

Ja daar gaat deze ook over, enorm leuk boek

Ik heb Tot het bittere einde gelezen. Historische thriller die speelt in 1672 rond de moord opde gebroeders de Witt. Mooi!
Nu ben ik begonnen in Het elfde manuscript van Anne Holt. Noorse thriller. Begint goed. 

Ik heb ergens een boek uit 2006 van Ben Elton opgepikt.   Heel veel Engelse humor, het gaat over programma's  als  

X-factor en Idols.  

Chart_Throb.jpg

Gisteravond ben ik begonnen in Ink Blood Sister Scribe van Emma Törzs en daarnaast lees ik Eye of the Needle van Ken Follett. Ik hou helemaal niet van ww2 verhalen, maar tot nu toe leest het verrassend lekker weg en is het onderhoudend. 

Ik heb gisteren het lezen weer opgepakt. Korte ebooks van De Moordwijven ( Liesbeth van Kempen, Isa Maron, Ingrid Oonincx , Marlen Visser) de cocktailmoorden. 

MildredRatched schreef op 14-01-2026 om 17:05:

[..]

Ja daar gaat deze ook over, enorm leuk boek

Oh leuk dan ga ik kijken of de bieb m heeft.

Wie van jullie heeft een kobo abonnement? Ik wil graag alles van presten en child lezen ( agent Pendergast) maar de bieb heeft ze niet allemaal. Staan ze in kobo? want dan neem ik een abonnement.

Nikki1973 schreef op 14-01-2026 om 16:22:

[..]

Hoe heet die serie?

Ik ben nu begonnen in Moederheil van Els Florijn. Pakt wel.

Het boek van Edino van Dorsten heb ik gisteravond uitgelezen. Indrukwekkend hoor en tevens ook een duidelijke aanvulling op het boek van zijn broertje.

Miss_Moneypenny schreef op 16-01-2026 om 12:00:

[..]

Het boek van Edino van Dorsten heb ik gisteravond uitgelezen. Indrukwekkend hoor en tevens ook een duidelijke aanvulling op het boek van zijn broertje.

Die heb ik juist vanochtend ook op de ereader gezet voor een keertje. Heb nu nog ff behoefte aan luchtig vermaak.

Miss_Moneypenny schreef op 16-01-2026 om 12:00:

[..]

Hoe heet die serie?

Ik ben nu begonnen in Moederheil van Els Florijn. Pakt wel.

The Bletchley Circle. Ik heb m destijds op Netflix gezien maar weet niet of ie daar nog op te vinden is. Was 1 seizoen, wel erg leuk! 
Er was ook een zelfde serie in een andere stad, dat heet the Bletchley circle San Francisco.

Wel wat oudere series (2012 en 2018) .

Dank je wel Nikki!

Miss_Moneypenny schreef op 16-01-2026 om 12:23:

Dank je wel Nikki!

Hoop dat je ze ergens kunt vinden! 

Nikki1973 schreef op 16-01-2026 om 11:43:

[..]

Oh leuk dan ga ik kijken of de bieb m heeft.

Wie van jullie heeft een kobo abonnement? Ik wil graag alles van presten en child lezen ( agent Pendergast) maar de bieb heeft ze niet allemaal. Staan ze in kobo? want dan neem ik een abonnement.

Je hebt geen abonnement nodig om te zien wat kobo heeft, kun je gewoon op de site zien

nlies schreef op 16-01-2026 om 12:44:

[..]

Je hebt geen abonnement nodig om te zien wat kobo heeft, kun je gewoon op de site zien

Oh fijn! Wist ik niet. Ga ik onderzoeken of ze de serie hebben. 

Nikki1973 schreef op 16-01-2026 om 12:53:

[..]

Oh fijn! Wist ik niet. Ga ik onderzoeken of ze de serie hebben.

Op bol zie je dan bij de blauw 'prijsknoppen' de optie lezen met Kobo Plus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.