Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 30-12-2025 om 17:57:

[..]

Vlucht heb ik jaren terug al gelezen. Ik denk niet dat ik toen hier al meeschreef. Maar vond die erg goed ook zeker een aanrader.

Wat maakt ze goed?

Fiorah schreef op 30-12-2025 om 17:25:

[..]

Als jullie het allebei goed vinden, ga ik het misschien ook proberen. Ik heb Vlucht kennelijk al eerder op mijn lijst gezet. Mogelijk dan ook via één van jullie?

Ik heb Migrations (ik gok dat dat in het Nederlands Vlucht is), vorig jaar gelezen en ik vond het mooi, maar ik werd er ook een beetje mistroostig en moedeloos van, omdat ik denk dat we die kant op gaan met de wereld. Ik heb Once There Were Wolves van haar sindsdien op mijn kindle staan, maar durf er niet in te beginnen omdat ik bang ben dat ik weer met zo'n gevoel eindig.

Ik schreef het volgende over het boek in dit topic vorig jaar:

"Migrations van Charlotte Mcconaghy is uit. Ik weet nog steeds niet goed wat ik er van vond, maar ik ben wel blij dat ik het gelezen heb. Op momenten dat ik weinig tijd had om te lezen en dus maar een kort stuk las, kwam ik er steeds niet lekker in en had ik weinig zin om het boek weer op te pakken. Als ik wel tijd had, zat ik er wel helemaal in. Het is vanaf het begin duidelijk dat er in het verleden iets gebeurd is en dat vond ik vrij onsubtiel gedaan. Soms kreeg je ook hints om je overduidelijk op het verkeerde been te brengen betreffende wat er dan gebeurd zou zijn. Wel vond ik het fascinerend dat het in de wereld van nu afspeelt, maar dan waar bijna alle dieren zijn uitgestorven (door oa overbevissing en veranderend klimaat). Het geeft je een kijkje hoe het ooit gaat zijn als we zo door gaan, zonder dat het vervelend activistisch is. Ondanks dat ik een beetje ambivalent ben over het boek, heb ik Once There Were Wolves, ook van haar, op m'n e-reader gezet om te gaan lezen "

Lena55 schreef op 27-12-2025 om 22:49:

Ik heb deel 1 van Dungeon Crawler Carl gelezen van Matt Dinniman. Een combinatie van fantasy en science fiction. Ik vond deel 1 heel fijn weglezen. Spannend en grappig tegelijk. Wel alleen in het Engels te krijgen.

Mocht je na deel 1 ook verliefd zijn geworden op Princess Donut, dan heb je een pareltje ontdekt want er zijn al 7 delen uit (deel 8 verwacht april 2026).

Ik was op zoek naar een andere post en toen kwam ik dit tegen, deze post had ik helemaal gemist. Dit klinkt echt goed! 

Cala schreef op 30-12-2025 om 18:57:

[..]

Ik heb Migrations (ik gok dat dat in het Nederlands Vlucht is), vorig jaar gelezen en ik vond het heel mooi, maar ik werd er ook een beetje mistroostig en moedeloos van, omdat ik denk dat we die kant op gaan met de wereld. Ik heb Once There Were Wolves van haar sindsdien op mijn kindle staan, maar durf er niet in te beginnen omdat ik bang ben dat ik weer met zo'n gevoel eindig.

Misschien heb ik hem van jou en heb ik de Nederlandse titel opgezocht...

Ik luister nu Brigands and Breadknives, daar vroeg jij naar toch? Het is wel echt een ander verhaal, er zit een warrior elve in en een goblin en bounty hunters enzo. De sfeer is vergelijkbaar. Ik vind het vooral ook fijn omdat hij zulke mooie taal gebruikt en zo mooi kan voorlezen.

Fiorah schreef op 30-12-2025 om 19:01:

[..]

Ik was op zoek naar een andere post en toen kwam ik dit tegen, deze post had ik helemaal gemist. Dit klinkt echt goed!

Je moet ervan houden. Maar ik vind het hele leuke boeken! Als ik je post hierboven lees schat ik wel in dat dit ook jouw genre is 😁

[..]

Ik heb Migrations (ik gok dat dat in het Nederlands Vlucht is), vorig jaar gelezen en ik vond het mooi, maar ik werd er ook een beetje mistroostig en moedeloos van, omdat ik denk dat we die kant op gaan met de wereld. Ik heb Once There Were Wolves van haar sindsdien op mijn kindle staan, maar durf er niet in te beginnen omdat ik bang ben dat ik weer met zo'n gevoel eindig.

"Migrations van Charlotte Mcconaghy is uit. Ik weet nog steeds niet goed wat ik er van vond, maar ik ben wel blij dat ik het gelezen heb. Op momenten dat ik weinig tijd had om te lezen en dus maar een kort stuk las, kwam ik er steeds niet lekker in en had ik weinig zin om het boek weer op te pakken. Als ik wel tijd had, zat ik er wel helemaal in. Het is vanaf het begin duidelijk dat er in het verleden iets gebeurd is en dat vond ik vrij onsubtiel gedaan. Soms kreeg je ook hints om je overduidelijk op het verkeerde been te brengen betreffende wat er dan gebeurd zou zijn. Wel vond ik het fascinerend dat het in de wereld van nu afspeelt, maar dan waar bijna alle dieren zijn uitgestorven (door oa overbevissing en veranderend klimaat). Het geeft je een kijkje hoe het ooit gaat zijn als we zo door gaan, zonder dat het vervelend activistisch is. Ondanks dat ik een beetje ambivalent ben over het boek, heb ik Once There Were Wolves, ook van haar, op m'n e-reader gezet om te gaan lezen "

Ik heb once there were.wolves geleden. Mooi, maar ik werd er wel verdrietig van.

nlies schreef op 30-12-2025 om 17:14:

Ik lees nu: Tot de laatste verdachte, van Nicola Moriarty
bookchoise, leest lekker weg

Klinkt goed! Ik vind de boeken van haar en van haar zus Liane Moriarty ook altijd leuk

Mick87 schreef op 30-12-2025 om 10:35:

ik begin net in Woeste Kust van Charlotte MCconaghy. Een soort psychologische roman/thriller. Een dikke aanrader.

Klinkt goed! Die zet ik op t lijstje

Oke, dan zet ik Brigands and Breadknives toch op mijn lijstje en ik bewaar Once there were wolves voor in de lente als de zon schijnt.
Wat is dit topic toch fijn!

MildredRatched schreef op 30-12-2025 om 20:33:

[..]

Klinkt goed! Die zet ik op t lijstje

Ik heb 'm ook net gedownload, bedankt voor de tip.

Ik heb dit jaar 45 boeken gelezen en dat zijn er veel voor mijn doen. Denk dat het er vorig jaar rond de 30 waren ofzo. Voor komend jaar heb ik niet echt een leesdoel, maar ik verwacht rond de 40 boeken uit te komen. 

Vandaag De Crash van Freida McFadden uitgelezen. Dat was weer een mooie, goed tot het eind. Iemand zei hier al dat dit een ander soort verhaal was dan de meeste van haar boeken en daar ben ik het wel mee eens. 

Cala schreef op 30-12-2025 om 20:36:

Oke, dan zet ik Brigands and Breadknives toch op mijn lijstje en ik bewaar Once there were wolves voor in de lente als de zon schijnt.
Wat is dit topic toch fijn!

Fijn he! Ik haal hier echt zo veel tips uit! 

[..]

Ik heb Migrations (ik gok dat dat in het Nederlands Vlucht is), vorig jaar gelezen en ik vond het mooi, maar ik werd er ook een beetje mistroostig en moedeloos van, omdat ik denk dat we die kant op gaan met de wereld. Ik heb Once There Were Wolves van haar sindsdien op mijn kindle staan, maar durf er niet in te beginnen omdat ik bang ben dat ik weer met zo'n gevoel eindig.

Mooi omschreven! Ik herken wel wat je schrijft. Ik hou altijd wel van boeken die mij echt raken en een link hebben met actuele thema’s. Haar boek ‘Ooit waren er wolven’ heeft dat ook. Dat boek vond ik zelfs nog iets mooier dan Vlucht/migrations.

MildredRatched schreef op 30-12-2025 om 20:31:

[..]

Klinkt goed! Ik vind de boeken van haar en van haar zus Liane Moriarty ook altijd leuk

Ik kende deze schrijfster niet, was gewoon aan dat boek begonnen omdat ik iets moest kiezen, maar hij is wel leuk. toch weer  wat anders dan een "gewone" thriller

Weet iemand of bij bookchoice de volgende delen van een serie ook worden aangeboden na verloop van tijd? Ik heb deel 1 van de Cacaotrilogie van Jorinde Molenaar via bookchoice gelezen. Ik ben wel benieuwd naar de volgende delen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.