Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Maheiden
13-11-2025 om 20:57
Ben al een poosje bezig in de puzzelaar van Marit Vanstrom. Klinkt Scandinavisch maar is Nederlands. Ik val steeds in slaap als ik lees dus het schier niet erg op maar zeker de moeite waard.
Ninoea
14-11-2025 om 13:50
Ik heb net Kairos van Jenny Scheppenberg uit. De relatie tussen de hoofdpersonen schuurt maar is wel boeiend. Achtergrond is DDR en val van de Berlijnse muur.
Mijn zoon heeft de volledige drakenelfenserie uit en raadt hem me aan. Het is volgens de indeling voor volwassenen en ik dacht laat ik die maar eens gaan lezen. Ben benieuwd of ik het ook een mooie serie vind. Ik vind het leuk dat hij boeken aanraadt en enthousiast lezer is.
Schoondochter
14-11-2025 om 14:01
Anna76 schreef op 13-11-2025 om 08:17:
Ik was begonnen in Demon Copperhead van Barbara Kingsolver. Best goed geschreven, maar het blijft maar beschrijvend, een beetje dialoog zou ook leuk zijn en die komt maar niet. Misschien probeer ik het een andere keer weer, maar voor nu geef ik het op en ga ik iets anders lezen.
Ik vond het een geweldig boek, maar de stijl verandert inderdaad niet.
Loulou39
14-11-2025 om 16:14
Ik was in “Handtekening van het kwaad” begonnen, van Robert Hunter, maar dat is zo gruwelijk.. ik ben wel wat gewend, maar dit is verschrikkelijk. Hoe verzin je het, wat een verknipte geest. Boek dus meteen van m’n reader verwijderd.
Nu ben ik “Kus haar vaarwel”/Frankie Elkin, van Lisa Gardner aan het lezen. Ik vind haar schrijfstijl zo goed en lekker leesbaar. En deze keer heeft ze de psychologische thriller geschreven op basis van de vluchtelingenproblematiek. Leest als een trein..
Maheiden
18-11-2025 om 06:46
Maheiden schreef op 13-11-2025 om 20:57:
Ben al een poosje bezig in de puzzelaar van Marit Vanstrom. Klinkt Scandinavisch maar is Nederlands. Ik val steeds in slaap als ik lees dus het schier niet erg op maar zeker de moeite waard.
Ik zie nu dat dit 1 van een serie is. Lianne Bloemen. Leuk, die ga ik vaker lezen.
Anna76
18-11-2025 om 08:23
Schoondochter schreef op 14-11-2025 om 14:01:
[..]
Ik vond het een geweldig boek, maar de stijl verandert inderdaad niet.
Ik vond het ook echt wel goed geschreven, maar had er een andere verwachting bij, dat voegde even niet. Ik probeer het nog wel een keer, dan weet ik ook dat ik geen dialoog hoef te verwachten. Nu was het even niet het moment voor dit boek.
nlies
19-11-2025 om 23:28
Ik ben DE schaduw van de wind, aan het herlezen.
En bij het inruimen van de boekenmarkt voor zaterdag heb ik mezelf "Het zesde zintuig" van Marianne Fredriksson cadeau gedaan
Maheiden
20-11-2025 om 06:17
Ik lees nu een vlaag van waanzin van Theo en Marianne Hoogstraaten. Een verhaallijn rondom de laatste weken van Van Gogh.
Miss_Moneypenny
21-11-2025 om 13:58
Ik heb bijna Kitchen uit. Heel mooi tot nu toe. Daarna begin ik aan Zeven brieven van Tina de Bruin.
En van de week mijzelf een jaarabonnement Bookchoice cadeau gedaan. Mooie black friday deal voor 1,99€ per maand.
nlies
21-11-2025 om 14:59
Dat is een mooie deal Miss. Ik heb nogal vaak dat ik kan lezen via vriendenloterij. Wat mij betreft had er meer fantasy in het aanbod mogen zitten, maar er zit altijd wel iets leuks bij
nlies
21-11-2025 om 17:20
Waarom kan ik het niet afleren om als ik mijn biebboeken af ga halen, ook meteen op de bookspotplanken nog meer boeken uit te zoeken. Zo blijf ik achterlopen op de nog te lezen stapel
Ted68
23-11-2025 om 11:38
Ik lese een biographie over het ontstaan van de LIndt chocolade. Is in het duits, en heeft 2 delen. Is vooral leuk omdat ik in de buurt van Zürich woon,en al die straatjes ken die in het Boek genoemd worden.
Maheiden
23-11-2025 om 12:15
Ik lees weer een Freida McFadden. Deze keer de huurder. Ben uiteraard al op de helft, zo vlot leest het altijd.