Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Was begonnen aan De schat van Amalfi, goede recensie op Hebban, maar boeit nog niet. Maar iets anders kiezen van de november bookchoise, of de onlinebieb

Ik heb De verwarde cavia van Paulien Cornelisse uitgelezen dit weekend. Wel grappig en soms herkenbaar.

Nu ben ik begonnen in Kitchen van Banana Yoshimoto. Wel mooi tot nu toe.

Ik weet niet of ik mijn leesdoel ga halen dit jaar, ben in veel boeken begonnen, maar heb weinig uitgelezen. Hopelijk nog wat een inhaalslag de laatste weken van het jaar.

April2021 schreef op 07-11-2025 om 08:21:

[..]

Ik ben het helaas met je eens. Er gebeurt gewoon niks na de goede start. Ik heb wat hoofdstukken overgeslagen en toen de laatste hoofdstukken gelezen. Maar zelfs dat was niet echt wat.

Yellowface dus zonde van je tijd!

Jammer! 

Ik ben alweer op de helft in The hallmarked man van Robert Galbraith, want die stond al op het internet om te downloaden. Het leest prima weg, maar het verhaal an sich is niet zo goed als de vorige verhalen. Dat waren echt heel doordachte verhalen en dit doet meer als veel losse mogelijke aanwijzingen en niet echt een geheel lezen en gaat meer over de hoofdpersonen, maar ben benieuwd waar het gaat eindigen. Het is voor het eerst dat ik zo'n dik boek (900blz) op de ereader lees en soms kijk ik wel even hoever ik ben om in te schatten waar in het verhaal ik ben, maar leest fijner dan verwacht.

En ik was niet zo lekker van het weekend en dan leest de uitgeschreven accenten van bij personages erg vermoeiend, terwijl ik dat meestal juist heel leuk vind, omdat ik dan in mijn hoofd de verschillende accenten dan ook echt hoor.

ik heb intussen De violist, van Ingrid de Vries gelezen. Was n bookchoise keuze. Vond t een goed boek. Daarna begonnen aan De Letter M , Natasha Pulley, maar daar ben ik mee gestopt, misschien dat ik er nog wel mee verder ga, maar gisteren niet zo'n zin meer in. Dus maar een cosydetective van onlinebieb geplukt. Madame le commissaire en de panische diva, van Pierre Martin. Lekker simpel tussendoortje

Miss_Moneypenny schreef op 10-11-2025 om 10:51:

Ik heb De verwarde cavia van Paulien Cornelisse uitgelezen dit weekend. Wel grappig en soms herkenbaar.

Ik vond dit ook een leuk boek. Gewoon luchtig en vermakelijk.

Er is nu ook een vervolg uit zag ik.

April2021 schreef op 10-11-2025 om 16:32:

[..]

Ik vond dit ook een leuk boek. Gewoon luchtig en vermakelijk.

Er is nu ook een vervolg uit zag ik.

Ja, die is ook wel leuk 👍🏻

Loulou39 schreef op 10-11-2025 om 17:30:

[..]

Ja, die is ook wel leuk 👍🏻

Ah mooi om te horen. Ik las dat die de NS publieksprijs heeft gewonnen.

The right move van Liz Tomforde
ene helft van het boek zat ik met rode oortjes, andere helft te snotteren van ontroering. 

Laat hem niet binnen & None of this is True van Lisa Jewell. 
De eerste spannender dan de 2e. Lazen allebei makkelijk weg. 

Nu bezig in The wedding People van Alison Espach. 

En ik worstel me nog door Mistborn van Brandon Sanderson. Veeg teken dat ik daarnaast al 5 andere boeken heb uitgelezen… 
Maar er gebeurt zo weinig. 

Als ik een boek tref wat ik saai vind, me niet kan boeien of wat ik niet kan volgen, gaat het op de stapel en terug naar een minibieb.

images?q=tbn:ANd9GcTiYst6cXLq9fsNwudcZ9OPINInLZJ9OLmyuw&s

Cala schreef op 10-11-2025 om 11:33:

[..]

Jammer!

Ik ben alweer op de helft in The hallmarked man van Robert Galbraith, want die stond al op het internet om te downloaden. Het leest prima weg, maar het verhaal an sich is niet zo goed als de vorige verhalen. Dat waren echt heel doordachte verhalen en dit doet meer als veel losse mogelijke aanwijzingen en niet echt een geheel lezen en gaat meer over de hoofdpersonen, maar ben benieuwd waar het gaat eindigen. Het is voor het eerst dat ik zo'n dik boek (900blz) op de ereader lees en soms kijk ik wel even hoever ik ben om in te schatten waar in het verhaal ik ben, maar leest fijner dan verwacht.

En ik was niet zo lekker van het weekend en dan leest de uitgeschreven accenten van bij personages erg vermoeiend, terwijl ik dat meestal juist heel leuk vind, omdat ik dan in mijn hoofd de verschillende accenten dan ook echt hoor.

Ik heb hetzelfde met het 8e deel van Strike. Vind het maar een matig verhaal. Nu scheelt het ook wel dat het vorige deel zo goed was, dan valt dit toch wat tegen. Gelukkig zijn de personages leuk. Dat trekt me door het boek heen.

Ik heb  maar weer eens een Camilla Läckberg gepakt :  'Faye, Zilveren Vleugels.
Ojee, het heeft een zeer matige beoordeling.  En het blijkt een soort 2e deel van iets te zijn.  Nou ja, het bevalt wel.

Zomer in hotel Happines is ook uit. Vanmiddag begonnen in deel 1 van Huisgenoten van ene Emma Zomer, zijn  5 delen van elk zo’n 150 blz. Ben bij deel 1 op de helft maar het pakt me nog niet echt.

Beterlaat2021! schreef op 12-11-2025 om 18:49:

Ik heb maar weer eens een Camilla Läckberg gepakt : 'Faye, Zilveren Vleugels.
Ojee, het heeft een zeer matige beoordeling. En het blijkt een soort 2e deel van iets te zijn. Nou ja, het bevalt wel.

Dit is het vervolg op De gouden kooi en daarna komt nog Bronzen dromen. Het is inderdaad wel een vervolgverhaal. Lang geleden gelezen. Weet nog dat deel 1 wel goed was maar dat ik bij deel 3 dacht: Teveel van hetzelfde.

Ik lees nu, De moord in kamer 11. Van Mattew Blake.
Eofdstukken was echt: waar gaat dit over, maar nu wordt t wel goed

Ik was begonnen in Demon Copperhead van Barbara Kingsolver. Best goed geschreven, maar het blijft maar beschrijvend, een beetje dialoog zou ook leuk zijn en die komt maar niet. Misschien probeer ik het een andere keer weer, maar voor nu geef ik het op en ga ik iets anders lezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.