Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Mick87 schreef op 27-10-2025 om 08:22:

[..]

Thans voor de tip. Heb meteen deel 1 gedownload en ga er zo aan beginnen 😀

De schrijfperspectieven kunnen even wennen zijn, want er wordt ander andere geschreven in de jijvorm. Maar mijn advies is om toch even door te zetten als dat niet lekker leest

Ik heb weer eens een Hjorth Rosenfeldt te pakken :  Het Familiegraf.  

Een paar dagen geleden vond ik ook : Oorlogswinter van Jan Terlouw in een minibieb. Heb ik nog nooit gelezen!

Lollypopje schreef op 27-10-2025 om 09:08:

[..]

De schrijfperspectieven kunnen even wennen zijn, want er wordt ander andere geschreven in de jijvorm. Maar mijn advies is om toch even door te zetten als dat niet lekker leest

Ik moet vooral nog even wennen aan de voorlezer. Maar ben benieuwd verder

Lollypopje schreef op 27-10-2025 om 08:05:

ik heb de 'Gebroken aarde' trilogie van N. K. Jemisin geluisterd.

Ik moest er even inkomen, maar daarna kon ik de boeken ook niet meer wegleggen.

Wat een goede recensies op Goodreads. Ik ben ook benieuwd en heb ze gedownload. 
Bedankt voor de tip!

Mick87 schreef op 27-10-2025 om 10:04:

[..]

Ik moet vooral nog even wennen aan de voorlezer. Maar ben benieuwd verder

Ah ik heb hem geluisterd op passend lezen, Dat is een streamingdienst voor mensen met een leesbeperking. Omdat ik inderdaad had gelezen dat veel mensen er voorlezer op Storytell niet prettig vinden. Maar ik hoop dat je eraan kunt wennen

Oh ik realiseer me nu pas dat ik deel 1 daarvan vorig jaar heb gelezen, maar dan in het Engels. Leuk, ik zoek de rest er ook bij.

Gister begonnen in The Botanist van M.W. Craven

Heb Swept Away, van Beth O'Leary gelezen. Feel good, dus eigenlijk niet mijn ding, maar in zijn sort was hij wel aardig,

Lollypopje schreef op 27-10-2025 om 10:34:

[..]

Ah ik heb hem geluisterd op passend lezen, Dat is een streamingdienst voor mensen met een leesbeperking. Omdat ik inderdaad had gelezen dat veel mensen er voorlezer op Storytell niet prettig vinden. Maar ik hoop dat je eraan kunt wennen

Het went enigzins maar vindt het wel de slechtste voorlezer ooit. 

Mile High van Liz Tomforde
Boek met een redelijk hoge Goodreads score waarvan ik me eerlijk gezegd de eerste paar hoofdstukken afvroeg waar dat op gebaseerd was want het leek me niet meer dan een leuke beach read.

Gaandeweg heb ik m’n mening bijgesteld, want tussen verschillende stomende vrijpartijen door duikt het boek op een opvallende fijne manier in de volgende onderwerpen
- onzekerheid over je lichaam en de invloed van social media
- verlatingsangst en bindingsangst
- verstoorde band met ouder(s)
- een façade ophouden voor de buitenwereld
- het belang van het adopteren van asielhonden 🥰

Ik was compleet verrast en ontroerd. Dit boek was eigenlijk een tussendoortje maar ik kon het na een tijdje niet meer wegleggen.

Speler 13 van Maren Stoffels, een niet al te dik jeugdboek.

Ik ben op dit moment in Wonderwoman, burn-out bezig, maar dat is meer informatie en niet echt ontspanning.
De laatste dagen kan ik niet echt een boek vinden wat me boeit, ik ben in meerdere boeken begonnen, maar ik haak steeds af na een paar pagina’s.

Ik heb nu net een paar thrillers gedownload van het lijstje van Tover-Feetje (dank je wel voor je tips, meestal hebben we dezelfde smaak qua thrillers 😁), hopelijk zit daar een boek bij dat me meteen pakt 🤞🏼. Wordt vervolgd 😁.

wat ons niet zal doden van David Lagercrantz. De eerste uit de serie die niet van Stieg Larsson is en dat merk je, het is echt een heel anders geschreven boek

Het heeft even geduurd maar ik heb dan eindelijk De laatste gelofte uit. Niet omdat het geen goed boek is, maar omdat me niet goed lukt om te lezen door duizeligheid. Nu liggen er nog twee Josie Quins op me te wachten. 

Ik lees nu Doe niet open van Alex Smith. Het eerste deel in de Robert Kett-serie. Altijd fijn als het goed bevalt. Het begin is goed

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.