Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Tover-Feetje
23-09-2025 om 11:29
Afgelopen week De donkere kant van Sally Diamond van Liz Nugent gelezen.
Het deed mij qua sfeer denken aan Vogeleiland (Marion Pauw) ik vond het een goed boek.
Daarna Blauw van J.D Ocean wat voor mij teveel toevalligheden bevatte.
Nu bezig in iets heel anders Vrijuit van Iris de Graaf.
'InVrijuit toont Iris de donkere krochten van het Russische systeem en de uitdovende (pers)vrijheid in Rusland, terwijl ze haar verscheurde positie niet schuwt. Ze vouwt het land zo ver als ze mocht en kon voor je open. Een intiem, grimmig, donker en zacht boek.'
Mick87
23-09-2025 om 12:54
Tover-Feetje schreef op 23-09-2025 om 11:29:
Afgelopen week De donkere kant van Sally Diamond van Liz Nugent gelezen.
Het deed mij qua sfeer denken aan Vogeleiland (Marion Pauw) ik vond het een goed boek.
Daarna Blauw van J.D Ocean wat voor mij teveel toevalligheden bevatte.
'InVrijuit toont Iris de donkere krochten van het Russische systeem en de uitdovende (pers)vrijheid in Rusland, terwijl ze haar verscheurde positie niet schuwt. Ze vouwt het land zo ver als ze mocht en kon voor je open. Een intiem, grimmig, donker en zacht boek.'
Die van Liz Nugent heb ik vorig jaar gelezen. Geweldig boek. En echt een anticlimax hoe het afloopt.
April2021
23-09-2025 om 18:38
Mick87 schreef op 23-09-2025 om 12:54:
[..]
Die van Liz Nugent heb ik vorig jaar gelezen. Geweldig boek. En echt een anticlimax hoe het afloopt.
Ik had tijdens het lezen dat ik me soms irriteerde aan de voorspelbaarheid (hoe ik dacht dat het ging eindigen). Vond het juist beter dat het toch anders liep.
MildredRatched
23-09-2025 om 22:09
Tover-Feetje schreef op 23-09-2025 om 11:29:
Die vond ik heel indrukwekkend!
Beterlaat2021!
25-09-2025 om 14:45
Van Sten heb ik al eerder een boek gelezen en dit bevalt nu ook weer bijzonder. Sfeervol, goed geschreven. Weer een Scandi-thriller.
nlies
25-09-2025 om 16:00
Toevallig lees ik het eerste deel van Sten, Verborgen in de sneeuw.
Vanmorgen Op de vlucht, van M.W Craven, en Powerless van Lauren Roberts opgehaald. Die laatste schrijver ken ik niet, heb ik vast hier over gehoord 
Maheiden
25-09-2025 om 20:48
Beterlaat2021! schreef op 25-09-2025 om 14:45:
Van Sten heb ik al eerder een boek gelezen en dit bevalt nu ook weer bijzonder. Sfeervol, goed geschreven. Weer een Scandi-thriller.
Ja, heerlijke boeken! Er is ook een serie van op Netfix toch? Heb ik toen niet verder gekeken omdat ik het boek dus al had gelezen.
Fiorah
25-09-2025 om 20:49
Ik lees Atmosphere van Taylor Jenkins Reid. Net begonnen maar nu al een fijn boek!
Mick87
25-09-2025 om 20:59
Fiorah schreef op 25-09-2025 om 20:49:
Ik lees Atmosphere van Taylor Jenkins Reid. Net begonnen maar nu al een fijn boek!
Ik lees m ook. Leuk boek weer.
Miraval
26-09-2025 om 22:12
Ik heb zojuist "Vergeten vrouwen" van Kristin Hannah gelezen. Wow.... wat een prachtig en ontroerend boek. Ik ben nooit in tranen maar hierbij moest ik echt even slikken.
Ook heb ik "De erfgenamen" gelezen van A.C. Porter gelezen. Hoewel grotendeels fictie, zeer zeker de moeite waard. In 1 ruk uitgelezen.
Nikki1973
27-09-2025 om 13:03
Maheiden schreef op 25-09-2025 om 20:48:
[..]
Ja, heerlijke boeken! Er is ook een serie van op Netfix toch? Heb ik toen niet verder gekeken omdat ik het boek dus al had gelezen.
De sandham reeks is heel leuk om te lezen. Serie is ook leuk.
Jeetjemina
27-09-2025 om 13:16
Net begonnen in De hulp ziet alles van Freida McFadden, ook dit boek leest weer heerlijk weg, net als haar andere boeken.
Cala
27-09-2025 om 22:18
Ik heb Cutting Season van W.M. Craven bijna uit. Moet nog even kijken wat ik hierna ga lezen. De opties zijn reuze, maar ik heb eigenlijk zin in iets kneuterigs.
Sinds mijn laatste bericht heb ik nog twee boeken van m'n kindle gegooid, The Guilt trip van Sandie Jones gelezen en Black Summer, The Curator, Once in a Red moon, Cut short en Dead ground van M.W. Craven gelezen.
Maheiden
01-10-2025 om 08:39
Ik ben nu halverwege Laat hem niet binnen van Lisa Jewell. Niet eerder iets van haar gelezen maar bevalt goed. Weer eens iets anders dan moord en ontvoering.