Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Beterlaat2021!
14-09-2025 om 14:14
Yumi schreef op 14-09-2025 om 12:07:
Ik las een leuk en romantisch verhaal over een minibieb door een gastschrijver. Wist niet goed waar ik het artikel moest plaatsen en dacht aan dit topic.
Ik zet het boek, inclusief briefje dat duidelijk niet voor mij is bedoeld, zo discreet mogelijk terug | Mijndg | De Gelderlander.nl
Yumi, ik heb jouw berichtje even doorgezet naar het Minibieb-topic!
Beterlaat2021!
14-09-2025 om 14:42
Doet me een beetje denken aan het boek "Mijn Beter Ik' van Renate Rubinstein, wat ik ooit vond bij een Kringloopwinkel.
Daar stond met potlood een heleboel bijgeschreven....
(Ik zou dat boek dan niet naar de Kringloop hebben gedaan!),
nlies
14-09-2025 om 17:57
Craven was weer echt goed met De laatste gelofte
ga nu beginnen aan De man van rook, van J.M Miro
kapow
14-09-2025 om 19:49
nlies schreef op 13-09-2025 om 15:37:
[..]
ben toch maar gestopt met die 2 gezichten. En aan de laatste gelofte begonnen
Zo slecht?
Ik ga hem dan niet eens kopen, ik wacht wel tot hij in Kobo Plus komt.
Schoondochter schreef op 12-09-2025 om 21:18:
[..]
Oh heerlijk boek van Sangu Mandanna. Ze heeft recent nog een vergelijkbaar boek uitgebracht, ook een aanrader!
Goed om te weten!
Ik heb hem uit. Lief verhaaltje met lieve personages.
Dode hoek van MW Craven
Met hangen en wurgen uitgelezen. Deze pakte mij iets minder en ik was gewoon te moe om het goed te volgen.
Blink of an eye van Louisa Scarr
De moordzaak was voor mij ondergeschikt aan de persoonlijke beslommeringen van Butler en West. Deel 3 is dit en er zijn er nog maar 2 tot het einde van de serie 🥺. Ben erg benieuwd hoe de serie gaat eindigen dus ik binge deze tot het eind.
Now or Never van Janet Evanovich
Sinds m’n studententijd is de Stephanie Plum serie m’n guilty pleasure. Ik heb dit boek maximaal gerekt over 4 weekenden, omdat ik niet wilde dat het zou eindigen en nu is het weer wachten op de volgende.
nlies
14-09-2025 om 20:45
kapow schreef op 14-09-2025 om 19:49:
[..]
Zo slecht?
Ik ga hem dan niet eens kopen, ik wacht wel tot hij in Kobo Plus komt.
Tja, hij is niet slecht, ik heb m via bookchoise, en het was al deel 7 of 8, eerdere delen heb ik niet gelezen, maar had deel 1 al op de wil-ik-lezenlijst op hebban gezet toen ik nog niet zo ver in het boek zat. Dus misschien geef ik het nog n kans, of doe toch deel 1 eerst
nlies
19-09-2025 om 23:51
Ik lees nu DE Sirenen, van Emilia Hart. De schrijfster van De Weyward vrouwen.
Goed boek, Klinkt allemaal heel waar, hoewel het bijna een sprookje is (weet niet hoe het anders te omschrijven)
Dolfje
20-09-2025 om 07:29
Ik heb van de week de Waddenliefde serie uitgelezen en was zo druk met werk dat ik nog niet aan iets nieuws begonnen ben.
Had op instagram 2 ebooks gewonnen maar dit bewaar ik tot de vakantie in november. Dus zit al te scrollen op mijn ereader maar weet niet waaraan te beginnen.
Mick87
20-09-2025 om 08:05
ik lees het laatste deel in de Washington Poe serie. De laatste gelofte van M.w. Craven. Maar het valt me wat tegen eerlijk gezegd
Fiorah
20-09-2025 om 10:54
Ik lees Tot aan de rivier van Elizabeth Gilbert en ik vind het heel boeiend. Ik vind dat zij mooi schrijft, ik vond Eten, bidden en beminnen ook een fijn boek en haar roman Het hart van alle dingen vond ik ook mooi.
Dit boek is wel heftig, het gaat over relaties, verslavingen, ziekte en de dood.
Maheiden
20-09-2025 om 11:12
Maheiden schreef op 20-09-2025 om 09:13:
Ik lees nu Huidpijn van Saskia Noort.
Nu ik verder lees, besef ik dat ik het al eerder heb gelezen. Ik dacht nieuw want 2024 maar het is een herdruk uit 2016. Nou ja, dat is lang geleden en het leest wel lekker weg.
kapow
22-09-2025 om 12:17
Seen to be believed
Out of the ashes
Allebei van Louisa Scarr.
De laatste 2 van de Butler & West serie. Jammer dat het afgelopen is.
Het laatste huis van Catriona Ward.
Ik was geïnteresseerd in dit boek na een review op een ander forum en de reviews op Goodread. Maar wat een apart/vreemd boek! Ik was blij dat het uit was en ik weet niet waarom ik ben blijven lezen. Wilde toch weten hoe het zat, denk ik.
nlies
22-09-2025 om 12:42
Ik heb De Sirenen uit. Vond t een goed boek. Nu heb ik nog n paar thrillers klaarliggen, maar ik heb ook n paar nieuwe puzzels, Dus maar zien wat t wordt
Jeetjemina
22-09-2025 om 18:18
Sanne ter Zee - De laatste date
Ben bijna aan het einde, het is een prettig leesbaar psychologische thriller.
Het is het eerste boek dat ik van deze schrijver lees en het bevalt me wel.