Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Mick87
31-08-2025 om 11:51
kapow schreef op 31-08-2025 om 11:31:
Zwarte zomer van MW Craven.
Weer uitmuntend. Hoe krijg je het bedacht?
Meteen maar doorgegaan met deel 3!
Een heerlijke verslaving deze serie.
Ja goed verhaal. Maar vind de personages ook erg leuk.
Denk dat deze boekenserie nog wel een keer verfilmd gaat worden
MildredRatched
31-08-2025 om 12:09
Mick87 schreef op 31-08-2025 om 11:51:
[..]
Ja goed verhaal. Maar vind de personages ook erg leuk.
Denk dat deze boekenserie nog wel een keer verfilmd gaat worden
Ja dat denk ik ook wel
nlies
31-08-2025 om 13:09
Lees nu deel 2 van Kepler. en zag dat ik voor de nieuwste van Craven op de eerste plaats voor de reservering sta.
Miss_Moneypenny
31-08-2025 om 16:15
Ik ben begonnen aan Toen was ze weg van Lisa Jewell. Iemand deze al gelezen? Ben nu op 1/3 maar denk wel dat ik al ongeveer weet hoe het zit, al kan het me natuurlijk ook nog verrassen.
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo heb ik van genoten. Mooi verhaal! Schijnt dat hier binnenkort ook een film van uit komt. Ben ik ook benieuwd naar!
Cala
02-09-2025 om 19:12
Cala schreef op 30-08-2025 om 18:09:
Ik ga nu beginnen aan The Siren van Katherine St. John.
Ik heb het boek weer verwijderd van mijn kindle. Kwam er moeilijk in en het was al heel snel duidelijk wat de geheimen ongeveer zouden zijn, dus ben ermee gestopt.
Omdat ik een boek zocht waar ik helemaal 'in kon zitten' en lekker weg leest, ben ik ook maar in de hype meegegaan en ben gister begonnen in the Puppet van M.W. Craven. Het leest als een tierelier, ben al op 30%.
Boekenuil
02-09-2025 om 19:17
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op alle mensen hier die de Poe en Tilly serie van Craven nog aan het lezen zijn. Wat was die serie goed! Zijn nieuwe serie vind ik niet zo…
Ik heb ondertussen gelukkig nog 1 boek te gaan van de Daevebad serie: Het Gouden Rijk. En ik luister Galmende geschiedenissen van Sinan Cankaya.
Citroengraag
02-09-2025 om 19:24
Elif Shafak, het huis van de vier winden. Hier vast vaker langsgekomen. Ik geniet er van. Ooievaar en Dromedaris is overigens nog steeds niet uit. Door de opzet leg ik het na een kort verhaal makkelijk opzij. Figuurlijk dan, op mijn kobo.
Fiorah
02-09-2025 om 22:48
Boekenuil schreef op 02-09-2025 om 19:17:
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op alle mensen hier die de Poe en Tilly serie van Craven nog aan het lezen zijn. Wat was die serie goed!
Dit is dus voor het eerst dat ik me echt van bewust ben dat ik aan het begin zit van een hele goede serie. Rijkdom, want echt goede boeken kun je maar één keer voor het eerst lezen zeg maar... ik heb deel 1 uit, 2 en 3 liggen klaar.
Mick87
02-09-2025 om 22:58
Ik vind het echt een geweldige serie ja van Washington Poe en Tilly Bradshaw. Bij deel 6 nu. Vriend is er nu ook aan begonnen en vind het ook goed.
Maheiden
03-09-2025 om 07:21
Nou, ik heb hoge verwachtingen. Brandoffer van Craven ligt voor me klaar, ga het vanmiddag halen.
Nu bezig in Ze kwam terug van Barbara de Smedt maar ben niet heel enthousiast.
kapow
03-09-2025 om 11:30
Ik ben ook weg van de serie en heb er alleen hier over gelezen.
Gisteren 3e deel uit en die vond ik toch heftig. Niet droog gehouden.
Wel begonnen aan deel 4 inmiddels.
Thora
03-09-2025 om 13:27
Misschien al voorbij gekomen maar deze week begonnen aan "Zijn nieuwe vriendin". Over een rijkeluiszoon die een relatie krijgt met een geraffineerd armeluismeisje. Het wordt om en om verteld vanuit de moeder van de zoon en vanuit het meisje. Eigenlijk had ik gelijk al een hekel aan het meisje. Echt een bloedzuiger. Maar dat kan ook komen omdat ze een bobline kapsel heeft en daar heb ik van nature een hekel aan.
Maheiden
04-09-2025 om 06:39
Maheiden schreef op 03-09-2025 om 07:21:
Nou, ik heb hoge verwachtingen. Brandoffer van Craven ligt voor me klaar, ga het vanmiddag halen.
Nu bezig in Ze kwam terug van Barbara de Smedt maar ben niet heel enthousiast.
Nog maar 2 hoofdstukken gelezen, toen viel ik in slaap. Maar ik had wel een ergernis nl. hoe een van de twee (ken nog geen namen) als stereotype autist wordt neergezet. Doet me aan de serie The bridge denken. Hopelijk overheerst dat niet teveel....
Schoondochter
04-09-2025 om 07:29
Maheiden schreef op 04-09-2025 om 06:39:
[..]
Nog maar 2 hoofdstukken gelezen, toen viel ik in slaap. Maar ik had wel een ergernis nl. hoe een van de twee (ken nog geen namen) als stereotype autist wordt neergezet. Doet me aan de serie The bridge denken. Hopelijk overheerst dat niet teveel....
Dat is wel een kerndeel van de serie. Ik, als autist, stoorde me er bij vlagen wel aan. Maar verder toffe serie.
Ik las Narcis van Judith Fanto. Intens boek. Soms wat cliche, maar goed geschreven en vlot te lezen. Heb er te kort van geslapen want hij moest uit. Aanrader.
Nikki1973
04-09-2025 om 16:43
ik ben begonnen in Wildernis van Jane Harper
Hiervoor Haar laatste belofte van Carla kovach, vond ik wat tegenvallen . Ik vind de serie leuk maar de Kim Stone serie van Angela Marssons beter.