Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
12-07-2025 om 16:36
Ik heb nu, Beatrix en de moord op Huis ten Bosch gelezen. Eerste deel van 3 die allemaal in hetzelfde boek staan. Lekker weglezen, hoewel ik de serie met de Engelse Queen leuker vond. maar ik lees de rest van het boek nog wel, maar nu eerst iets pittigers. Twijfel tussen Arlidge en Kovach, liggen hier allebei klaar
Beterlaat2021!
13-07-2025 om 08:45
Een bijzonder boek, wat ik weer ergens 'gevonden' heb :

Eleanor Oliphant heeft haar leven vrij goed onder controle.
Ze draagt elke dag dezelfde kleren, eet elke dag dezelfde maaltijd, en
koopt elk weekend twee flessen wodka. Met Eleanor Oliphant gaat
eigenlijk alles goed. Haar zorgvuldig gestructureerde leven loopt op
rolletjes en ze mist niks. ...
Loulou39
13-07-2025 om 11:28
Beterlaat2021! schreef op 13-07-2025 om 08:45:
Ja, die is leuk!
Wees er maar zuinig op als je de papieren versie hebt, ik zag net op Bol.com dat hij tweedehands € 61,95 kost 😂.
Beterlaat2021!
13-07-2025 om 12:04
Dat zal toch wel een typefoutje zijn?
Ik heb het geleend en het moet terug.
Loulou39
13-07-2025 om 13:38
Beterlaat2021! schreef op 13-07-2025 om 12:04:
Dat zal toch wel een typefoutje zijn?
![]()
Ik heb het geleend en het moet terug.
Hahaha, denk het wel! En diegene zich maar afvragen waarom er geen reacties komen 😁.
Ik heb net “Nacht” van Lars Kepler uitgelezen, niet echt een aanrader.
Vanmorgen heb ik “De Zomergasten” van Tess Gerritsen (thriller) en “Ontevreden” van Beatriz Serrano (schijnt tragi-komisch te zijn) gedownload. Ik weet nog niet met welke ik vanavond ga beginnen.
Mick87
13-07-2025 om 19:11
de man van glas van Anders de la motte stelt niet teleur. Wat een page turner weer.
Fiorah
15-07-2025 om 10:35
Beterlaat2021! schreef op 13-07-2025 om 08:45:
Ah deze staat op mijn wil ik lezen lijst! Dat was ik vergeten.
Wie had ook alweer de boeken van Clare Chambers hier aangeraden? Ik lees er nu een. De Vriendschap.
nlies
15-07-2025 om 13:26
Hare Majesteit, privedetective is uit. Prima vakantielectuur, maar ik vraag me af hoe hare majesteit het vindt dat ze zo ongeveer elke 5 bladzij wijn drinkt, of zin heeft in wijn 
Was aan "Piep zei de muis" begonnen, maar kwam er achter dat ik dat al gelezen heb, dus weet nog even niet of ik daarmee doorga
Maheiden
15-07-2025 om 15:36
Ik ben begonnen in Zoethout van Marita de Sterck. Over een cold case van een verdwenen kind. Dun boekje, kan ik mooi uitlezen voor ik op vakantie ga vrijdag.De tas met boeken voor de vakantie staat al klaar! 🥳
Maheiden
16-07-2025 om 11:02
Maheiden schreef op 15-07-2025 om 15:36:
Ik ben begonnen in Zoethout van Marita de Sterck. Over een cold case van een verdwenen kind. Dun boekje, kan ik mooi uitlezen voor ik op vakantie ga vrijdag.De tas met boeken voor de vakantie staat al klaar! 🥳
En inmiddels weer gestopt. Heel vreemd geschreven, ik kan er niet in komen. Weet niet wat het is. De schrijfster is Vlaams, dat had ik snel door aan het woordgebruik. Maar et is meer de schrijfstijl die ik niet prettig vind.
Ben nu maar begonnen in de biografie Beatrix, dwars door alle weerstanden heen. Mooi geschreven!
Rogue
16-07-2025 om 19:40
laatste 2 delen van de familie Rosenheck:
De Amerikaanse & de terugkeer..
beide boeken springen tussen meerdere hoofdpersonages, en hun kijk op het leven en de roerige jaren 50/60/70
heb ook dehet weesmeisjes serie ondekt, eerste deel was nogal voorspelbaar, en er is een personage die me tot op het bot irriteert..
Lali
16-07-2025 om 21:29
Ik ben de boeken met Vera Stanhope aan het lezen, van Ann Cleeves. Ben nu met deel 4 bezig. Boeiend en weer eens wat anders.
nlies
16-07-2025 om 21:53
Lali schreef op 16-07-2025 om 21:29:
Ik ben de boeken met Vera Stanhope aan het lezen, van Ann Cleeves. Ben nu met deel 4 bezig. Boeiend en weer eens wat anders.
Ja je moet wat als de tv serie gestopt is