Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

nlies schreef op 11-04-2025 om 20:12:

Niet verder vertellen, van Lisa Gardner, voldeed weer aan de verwachting

Ja hè! Ik vond hem ook goed, ik vind haar sowieso een hele goeie schrijfster.

De ontwortelden - Catherine Bardon, 
het eerste deel van de Joods-Oosterijkse familie Rosenheck die tijdens de WOII, Wenen ontvluchten en aan de andere kant van de wereld opnieuw moeten beginnen.

heel mooi verhaal, moest een traantje wegpinken aan het eind 

nlies schreef op 11-04-2025 om 20:12:

Niet verder vertellen, van Lisa Gardner, voldeed weer aan de verwachting

Dit is dus precies zo'n voorbeeld van een serie waar ik na verloop van tijd twijfel wat ik nou wel en niet heb gelezen.

Op Hebban staat dat ik dit niet heb gelezen maar het verhaal komt me zo bekend voor. Alleen zet ik normaal alles op Hebban wat ik gelezen heb. Maar ook het boek Korte Metten van Lisa Gardner staat er bij mij niet op en daarvan weet ik echt voor 99% zeker dat ik het heb gelezen. Dus ik denk toch echt dat ik het al gelezen heb.

O ik ben ook heel blij met mijn lijst op hebban, zou anders ook de draad kwijtraken.

Deel 3 van Het wilde eiland is uit. Nu wachten op deel 4.

Ik merk hier wel dat mijn boeken smaak vaak wat afwijkt van wat de meeste hier mooi vinden aan boeken.
Sowieso hou ik niet van boeken over moorden die opgelost moeten worden.En zeker geen bloedige details 😳
Ook geen boeken met onrealistische verhaallijnen.
En boeken over prille liefdes interesseren mij ook minder.
Lastig, want hoopte hier nog wat boekentips te krijgen😃

kerst schreef op 12-04-2025 om 15:02:

Ik merk hier wel dat mijn boeken smaak vaak wat afwijkt van wat de meeste hier mooi vinden aan boeken.
Sowieso hou ik niet van boeken over moorden die opgelost moeten worden.En zeker geen bloedige details 😳

Vertel ons wat u leest en we vertellen u wie u bent wat je nog zou kunnen lezen (denk ik toch)

nlies schreef op 12-04-2025 om 15:11:

[..]

Vertel ons wat u leest en we vertellen u wie u bent wat je nog zou kunnen lezen (denk ik toch)

Exact! Schrijf ons niet te snel af. Ik denk dat het hele spectrum aan boekensmaak wel komt.

Dat heb ik ook hoor. Vaak word er niet eens op m’n post gereageerd maar ik schrijf hier voor mezelf 😬

Ik haal veel inspiratie van Goodreads en een ander forum waar ik actiever ben. 

Ik hou ook niet van bloederige details, prille liefdes van twintigers en onrealistische verhaallijnen. Toch haal ik hier heel veel goede tips vandaan!

Ik ben nu bezig in Zonnekind van Rachel Fordham. Historische roman en tot nu toe erg boeiend.

Ik haal mijn inspiratie op de app van Hebban.

Misschien daar eens op kijken?

Dolfje schreef op 12-04-2025 om 09:32:

Deel 3 van Het wilde eiland is uit. Nu wachten op deel 4.

Ik heb ze op mijn e reader gezet. Ben benieuwd. 

Maheiden schreef op 09-04-2025 om 14:07:

Ik ben begonnen in de poppenmeester van Sam Holland.

Uit! Er wordt veel teruggeblikt op het vorige deel dat ik ook gelezen heb.... ooit. Opzich een mooi boek, wel wat traag. Ik kon de namen/personages niet goed onthouden en dat was wat lastig.

Nu begonnen in Lieg nooit van Freida McFadden. Leest weer als een trein. 

Ik lees nu De dagen die komen van Melissa da Costa. Dit vind ik een leuk boek.

Ik ben begonnen in Flessenpost( beachclub Esperanza deel 1) van Chantal Claassen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.