Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Dolfje
19-03-2025 om 11:27
Grindelwald schreef op 18-03-2025 om 16:56:
[..]
Zo'n vakantie zou ik nu ook wel willen. Lekker veel lezen. Heerlijk.
Het is dat we met vrienden zijn, had anders veel meer gelezen.
Dolfje
19-03-2025 om 11:27
Mammoet schreef op 18-03-2025 om 18:59:
[..]
Heerlijke boeken! Helaas komt laatste deel (4) pas volgend jaar uit…
Is dat een serie??
Rogue
19-03-2025 om 11:31
de kindertrein - Viola Ardone
mooi maar moest in het begin wennen aan de kinderlijke schrijfstijl maar dat komt vooral omdat het verhaal wordt vertelt door een 7-jarige wat het ook weer extra bijzonder maakt.
Maheiden
19-03-2025 om 17:09
Het appelmeisje een debuutthriller van Tina N. Martin. Leest lekker door, een aanrader.
amarna
19-03-2025 om 17:26
Maheiden schreef op 19-03-2025 om 17:09:
Het appelmeisje een debuutthriller van Tina N. Martin. Leest lekker door, een aanrader.
Erg goed! Een paar weken geleden al geschreven hier dat ik deze in een dag heb uitgelezen!
Nikki1973
19-03-2025 om 18:24
Maheiden schreef op 19-03-2025 om 17:09:
Gereserveerd bij de bieb.
Maheiden
19-03-2025 om 20:26
amarna schreef op 19-03-2025 om 17:26:
[..]
Erg goed! Een paar weken geleden al geschreven hier dat ik deze in een dag heb uitgelezen!
Dat snap ik. Het is dat ik nu moet werken maar ik denk dat hij zaterdag uit is.
Rogue
19-03-2025 om 21:05
de oorlogsbibliotheek - Addison Armstrong.
het verhaal wordt vertelt door de ogen van 2 vrouwen de verlegen bibliothecaresse Emmaline Balakin tijdens WO1 & de eigenzinnige Kathleen Care die als een van de eerste vrouwen wordt aangenomen bij de Amerikaanse marine in het midden van de jaren 70.
ik heb meerdere keren op het punt gestaan, om het boek weg teleggen....
het racisme, de ongelijkheid en de vrouwenhaat spat van de bladzijdes af, maar het is heel goed geschreven en ik kan niet anders dan heel veel bewondering hebben voor de vrouwen die niet lieten tegenhouden en de deuren hebben geopend die normaal dicht waren, helemaal wat er nu gaande is aan de overkant van de plas en in andere delen van de wereld.
Mammoet
19-03-2025 om 21:45
Dolfje schreef op 19-03-2025 om 11:27:
[..]
Is dat een serie??
Ja! Heb ze geluisterd op Storytel. Deel 2: Vuurlicht, deel 3 heet Stormgloed. Steeds het verhaal vanuit 1 van de meisjes.
nlies
19-03-2025 om 22:52
de stem uit het bos is uit. Wel lastig lezen, steeds verteld via een ander persoon of een andere tijd
Dolfje
20-03-2025 om 20:55
Mammoet schreef op 19-03-2025 om 21:45:
[..]
Ja! Heb ze geluisterd op Storytel. Deel 2: Vuurlicht, deel 3 heet Stormgloed. Steeds het verhaal vanuit 1 van de meisjes.
leuk! heb het eerste deel vandaag uitgelezen. Morgen reizen we weer terug naar Nederland en komen zaterdag thuis dan eens kijken waar ik de rest als ebook kan halen..Volgens mij zat dit deel in bookchoiche.
Miss_Moneypenny
21-03-2025 om 10:19
Ondanks dat ik momenteel in meerdere boeken aan het lezen ben, ben ik nu begonnen aan Narcis van Judith Fanto. Wat een mooi boek tot nu toe. Ik vond het gisteren in mijn minibieb en was verbaasd dat er zo’n nieuw boek in mijn kastje stond. Nieuwsgierig ben ik er aan begonnen en het laat me tot nu toe nog niet los.
nlies
21-03-2025 om 12:00
k lees nu de Bessenplukkers. goed boek.
En heb besloten om direct naar de bieb te fietsen voor nieuwe voorraad. Ik heb nog een paar boeken gereserveerd staan, zoals het Appelmeisje, maar daar heb ik nog 6 wachtenden voor me. En bij een ander boek nog 1. Dus ik ga zelf maar eens kijken of ik wat kan vinden. Ik weet niet hoe bij jullie de bieb is ingericht, maar hier doen ze het op genre. Zodat je soms echt niet weet waar je moet zoeken. Boek kan even goed onder literatuur staan als onder romans of oorlog. En een boek wat ik bestempelde als fantasy vond ik onder historie. Als het dus een beetje tegenzit moet je 3 boeken uit een serie op 3 plekken zoeken.
MildredRatched
21-03-2025 om 13:29
nlies schreef op 21-03-2025 om 12:00:
k lees nu de Bessenplukkers. goed boek.
En heb besloten om direct naar de bieb te fietsen voor nieuwe voorraad. Ik heb nog een paar boeken gereserveerd staan, zoals het Appelmeisje, maar daar heb ik nog 6 wachtenden voor me. En bij een ander boek nog 1. Dus ik ga zelf maar eens kijken of ik wat kan vinden. Ik weet niet hoe bij jullie de bieb is ingericht, maar hier doen ze het op genre. Zodat je soms echt niet weet waar je moet zoeken. Boek kan even goed onder literatuur staan als onder romans of oorlog. En een boek wat ik bestempelde als fantasy vond ik onder historie. Als het dus een beetje tegenzit moet je 3 boeken uit een serie op 3 plekken zoeken.
Bij ons staat online waar een boek staat, is dat bij jullie niet ook?
MildredRatched
21-03-2025 om 13:30
offtopic maat ik ben erg tevreden over de nieuwe bibliotheek app. Super duidelijk en gebruiksvriendelijk