Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Judas in één ruk uitgelezen. Ik was onbekend met een groot deel van hun familie historie en ik vond het interessant hoe zij haar carrière heeft gekozen. 

De eerste 3 delen van Zeven Wateren serie van Juliet Marillier gelezen. Jeetje wat mooi! 

Er zijn in totaal 6 delen waarvan deel 4 niet in het Nederlands als ebook op Kobo (Plus) of Bol staat. De andere 5 wel 
Dus die ga ik in het Engels lezen. 

De boeken van Holleeder boeien mij ook niet echt.denk dat het komt dat je steeds over de familie veel hoort en in de krant leest.
Je weet het meeste al wat er in staat.

kapow schreef op 10-03-2025 om 13:37:

Judas in één ruk uitgelezen. Ik was onbekend met een groot deel van hun familie historie en ik vond het interessant hoe zij haar carrière heeft gekozen.

De eerste 3 delen van Zeven Wateren serie van Juliet Marillier gelezen. Jeetje wat mooi!

Er zijn in totaal 6 delen waarvan deel 4 niet in het Nederlands als ebook op Kobo (Plus) of Bol staat. De andere 5 wel
Dus die ga ik in het Engels lezen.

Hmmmm het trekt me niet perse maar ik vind wel vaak boeken mooi die jij mooi vindt. Wat vond je er zo goed aan?

joky schreef op 10-03-2025 om 17:04:

De boeken van Holleeder boeien mij ook niet echt.denk dat het komt dat je steeds over de familie veel hoort en in de krant leest.
Je weet het meeste al wat er in staat.

Ja dat was eigenlijk ook de reden dat ik nooit eraan begonnen was. Vind het wel boeiend opzich maar ook langdradig.

ik heb nu De stem uit het bos klaarliggen

ik ben bezig in Pelgrim van Jens Hendrik Jensen, deel zoveel uit de Oxen serie. Heerlijk.
Dan ligt Stromend graf van Robert galbraith nog voor me klaar.
Ik loop wat achter omdat ik Kobo plus had en veel ebooks heb gelezen.  Echter vanwege de prijsverhoging besloten dit eerst op te zeggen. Ik heb ook jaren een bieb abonnement dus dat  ge ik weer gebruiken.

o de onlinebieb heeft ook al best grote keus

nlies schreef op 11-03-2025 om 13:54:

o de onlinebieb heeft ook al best grote keus

Klopt hoor. Ik had bij een abonnement op een tijdschrift een Kobo als cadeau + een aantal maanden kooplus. Toen beviel het wel dus te lui om op te zeggen. Maar nu vond ik het toch te duur worden.

Voor mij kan kobo+ absoluut uit, maar ik lees twee of drie boeken per week. Dan gaat 't hard en is kobo+ zijn prijs meer dan waard.

Fiorah schreef op 10-03-2025 om 19:06:

[..]

Hmmmm het trekt me niet perse maar ik vind wel vaak boeken mooi die jij mooi vindt. Wat vond je er zo goed aan?

De karakters (karakterontwikkeling) is mooi. De familiebanden ontroerend. 
Tegelijkertijd is het verhaal hard/heftig en wordt niemand gespaard, wat het ook spannend en beklemmend maakt. 

Maar deze is qua ingewikkelde namen/cultuur vergelijkbaar met Davaebad dus weet ik niet of het  iets voor jou is. 
Het begint ook met een verklarende woordenlijst en landkaarten. 

Wauw ik had niet eens gezien dat bol/ kobo prijzen had verhoogd. Waarschijnlijk een aankondiging gemist. En gelijk 3 euro ook!
Ik hou het nog wel voorlopig, al koop ik soms nog wel eens boeken die ze niet aanbieden. 

1. Ik ben dus bezig in De wraak van Balthasar. Maar ben nog niet helemaal overtuigd. Veel geschiedenis erin. Komt wat gekunseld over. Ben bijna op pagina 100. Maar weet nog niet zeker of ik m uit ga lezen.
kapow schreef op 12-03-2025 om 12:38:

[..]

De karakters (karakterontwikkeling) is mooi. De familiebanden ontroerend.
Tegelijkertijd is het verhaal hard/heftig en wordt niemand gespaard, wat het ook spannend en beklemmend maakt.

Maar deze is qua ingewikkelde namen/cultuur vergelijkbaar met Davaebad dus weet ik niet of het iets voor jou is.
Het begint ook met een verklarende woordenlijst en landkaarten.

Dat je dat nog weet! Ik ben nog steeds halverwege Davaebad 1...

Dolfje schreef op 10-03-2025 om 09:14:

Ik ben gisteren begonnen in Judas van Astrid Holleeder. Waarschijnlijk als een van de laatste mensen

Ik heb dat boek ook wel gelezen ooit, maar kon me niet echt boeien. Vervolg dus verder ook niet meer gelezen. 

Hier nu bezig met het weeshuis in de azuurblauwe zee van TJ Klune. Bevalt tot nu toe wel goed. 

Heb ook nog kobo plus abonnement, hou het ook met de prijsverhoging nog wel aan, lees genoeg om het bedrag er toch wel uit te halen. Al wissel ik het nu ook wel af met bieb boeken, ook omdat (nog) niet alles op kobo plus staat wat ik wil lezen. 

kapow schreef op 12-03-2025 om 12:40:

Wauw ik had niet eens gezien dat bol/ kobo prijzen had verhoogd. Waarschijnlijk een aankondiging gemist. En gelijk 3 euro ook!
Ik hou het nog wel voorlopig, al koop ik soms nog wel eens boeken die ze niet aanbieden.

Bij mij scheelt het 2 euro (van 9,99 naar 11,99), maar dat vind ik ook al veel! 

Ik hou het abonnement ook nog even want ik maak er veel gebruik van (ook al koop ik ook nog af en toe), maar als ik weer een leesdip krijg, dan stop ik er mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.