Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Loulou39
17-02-2025 om 22:25
“Als je me ziet” van Lisa Gardner. Geen Nederlandse literatuur oid, maar gewoon een lekkere, heel goed geschreven, thriller.
Ik lees haar boeken al maanden, maar deze noem ik even want deze vond ik gisteravond zo spannend dat ik niet eens uit bed en naar de wc durfde (en ik ben wel wat gewend qua thrillers). Heerlijk 😁
nlies
18-02-2025 om 00:00
Lisa Gardner is ook goed. En ik zie nu dat ik bij deel 9 gestopt ben maar dat er intussen ook een deel 10 in de D.D Warren serie is
kapow
18-02-2025 om 11:00
’Nooit meer zoals het was’ van Chris Whitaker. Ik ben er doorheen gevlogen. Het verhaal ging wel steeds van de hak op de tak. Veel personages waarvan ik af en toe niet meer wist wie wie was.
Vanavond beginnen aan de Zeven Wateren serie van Juliet Marillier.
Mayosate
18-02-2025 om 11:31
Ik zit echt al maanden in een soort lees slop, ik kom maar geen boeken tegen die me boeien… terwijl ik juist zo graag las. Ook via Goodreads denk ik vaak meh… als ik een aanbeveling zie.
iemand die misschien wat tips heeft?
ik lees graag fantasy zoals outlander, a court of thorns and roses vond ik ook wel leuk. Hunger games, hand maids tale enz beetje het dystopische thema.
en historische romans kan ik ook wel waarderen af en toe.
Maheiden
18-02-2025 om 11:35
Noorderlicht van Suzanne Vermeer (mwah) en de wraak van Balthasar (goed!) gelezen.
Nu begonnen in martelaar van Charlotte Link. Goede schrijfster. Ook dit boek begint spannend en pakt meteen.
kapow
18-02-2025 om 11:42
Mayosate schreef op 18-02-2025 om 11:31:
Ik zit echt al maanden in een soort lees slop, ik kom maar geen boeken tegen die me boeien… terwijl ik juist zo graag las. Ook via Goodreads denk ik vaak meh… als ik een aanbeveling zie.
ik lees graag fantasy zoals outlander, a court of thorns and roses vond ik ook wel leuk. Hunger games, hand maids tale enz beetje het dystopische thema.
Ik vond Glazen troon (nog) beter dan A Court of thornes, maar het eerste deel daarvan moet je dan een beetje uitzitten want die is de minste van de serie.
amarna
18-02-2025 om 11:53
In 1 dag gelezen:
"Het Appelmeisje" van Tina N. Martin.
Debuut scandinavische thriller. Erg goed geschreven. Bij ieder hoofdstuk komen verschillende tijdlijnen bij elkaar tot in het laatste hoofdstuk de puzzelstukjes verrassend op hun plaats vallen.
Vrijdag dit boek gekocht n.a.v. de boekentips in de zaterdageditie van het AD. Ik heb vaker daar aangeraden boeken gekocht. Altijd goed !
MiniJCW
18-02-2025 om 11:53
Vox van Christina Dalcher: lijkt een beetje op Handmaid's Tale. Vrouwen mogen niet werken, geen bankrekening en ze mogen maar 100 woorden per dag spreken.
Verbonden van Octavia Butler: een zwarte vrouw uit de jaren 70 gaat terug in de tijd van de slavernij in Amerika.
De Executie van Danielle Bakhuis: een young adult boek over een maatschappij waarin alle mensen gelijk zijn. Op de kleinste overtreding staat de doodstraf die live op tv wordt uitgezonden en waarbij mensen kunnen stemmen wie gratie krijgt.
Fandom van Anna Day: ook een young adult boek over tieners die terechtkomen in een wereld a la Hunger Games. Er is ook een vervolg: Terug naar Fandom.
Op Zwart van Willem Bosch: opeens stopt de wereld met draaien.
Loulou39
18-02-2025 om 13:59
nlies schreef op 18-02-2025 om 00:00:
Lisa Gardner is ook goed. En ik zie nu dat ik bij deel 9 gestopt ben maar dat er intussen ook een deel 10 in de D.D Warren serie is
Goed nieuws, de D.D. Warren serie is favoriet hier. Weet je ook de titel? Of is het alleen in het Engels uitgegeven?
Mayosate
18-02-2025 om 14:26
MiniJCW schreef op 18-02-2025 om 11:53:
[..]
Vox van Christina Dalcher: lijkt een beetje op Handmaid's Tale. Vrouwen mogen niet werken, geen bankrekening en ze mogen maar 100 woorden per dag spreken.
Verbonden van Octavia Butler: een zwarte vrouw uit de jaren 70 gaat terug in de tijd van de slavernij in Amerika.
De Executie van Danielle Bakhuis: een young adult boek over een maatschappij waarin alle mensen gelijk zijn. Op de kleinste overtreding staat de doodstraf die live op tv wordt uitgezonden en waarbij mensen kunnen stemmen wie gratie krijgt.
Fandom van Anna Day: ook een young adult boek over tieners die terechtkomen in een wereld a la Hunger Games. Er is ook een vervolg: Terug naar Fandom.
Op Zwart van Willem Bosch: opeens stopt de wereld met draaien.
Thanks hier zit wat tussen!!
Fiorah
18-02-2025 om 15:23
Heb je Fourth Wing gelezen? En misschien Ik die nooit een man heb gekend?
Thora
18-02-2025 om 16:07
Iets heel anders. Ik ben Aan de zijde van Jezus aan het leven van Dolores Cannon. Zij is een regressietherapeute en heeft sessies gedaan met mensen die in de tijd van Jezus leefden. Met name één vrouw heeft met hem meegereisd toen hij het land door ging om "het woord" te verspreiden. En of je nu gelovig bent of niet, het is heel interessant. Vooral ook te weten dat er ook vrouwen met hem meereisden. En dit in een tijd dat vrouwen geacht werden voor kinderen te zorgen e.d. Ik vond het in ieder geval heel interessant om te lezen.
nlies
18-02-2025 om 16:09
Loulou39 schreef op 18-02-2025 om 13:59:
[..]
Goed nieuws, de D.D. Warren serie is favoriet hier. Weet je ook de titel? Of is het alleen in het Engels uitgegeven?
er is een deel 9.5 de man die 2 keer stierf, en n deel 10 :Niet verder vertellen
nlies
18-02-2025 om 16:14
Thora schreef op 18-02-2025 om 16:07:
Iets heel anders. Ik ben Aan de zijde van Jezus aan het leven van Dolores Cannon. Zij is een regressietherapeute en heeft sessies gedaan met mensen die in de tijd van Jezus leefden. Met name één vrouw heeft met hem meegereisd toen hij het land door ging om "het woord" te verspreiden. En of je nu gelovig bent of niet, het is heel interessant. Vooral ook te weten dat er ook vrouwen met hem meereisden. En dit in een tijd dat vrouwen geacht werden voor kinderen te zorgen e.d. Ik vond het in ieder geval heel interessant om te lezen.
Dan zal je Volgens Maria Magdalena, van Marianne Fredriksson ook wel kunnen waarderen. Ze heeft trouwens meer boeken gebaseerd op de bijbel geschreven. Ze is sowieso een aanrader om te lezen
Maheiden
18-02-2025 om 16:18
amarna schreef op 18-02-2025 om 11:53:
In 1 dag gelezen:
"Het Appelmeisje" van Tina N. Martin.
Debuut scandinavische thriller. Erg goed geschreven. Bij ieder hoofdstuk komen verschillende tijdlijnen bij elkaar tot in het laatste hoofdstuk de puzzelstukjes verrassend op hun plaats vallen.
Vrijdag dit boek gekocht n.a.v. de boekentips in de zaterdageditie van het AD. Ik heb vaker daar aangeraden boeken gekocht. Altijd goed !
Leuk om te lezen! Deze staat op mijn lijst van gereserveerde boeken bij de bieb.