Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Fiorah
27-02-2023 om 08:46
Wandelvrouwtje schreef op 27-02-2023 om 08:01:
ik ben gisteren begonnen in Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde en vond dat zo leuk dat het nu uit is. Daarom nu begonnen in One flew over the cuckoo's nest van Ken Kesey. Ik ben bezig met een lijstje 'moet je gelezen hebben' geloof ik.
Oh dat is echt goed! Volg je een bepaalde lijst of zoek je gewoon per keer iets op?
Earlgreythee
27-02-2023 om 08:58
Ik lees op dit moment Ronja de Roversdochter van Astrid Lindgren. Had ik nog nooit gelezen en dat vind ik niet kunnen, vandaar 😉 Tot nu toe vind ik het een goed boek, mooi geschreven en mooie tekeningen.
En ik herlees nu Harry Potter and the Goblet of Fire. Heerlijke boeken voor tussendoor. Ik heb de hele serie al meerdere malen gelezen, zowel in NL als EN, blijft fijn!
PerfumedAlpaca84
27-02-2023 om 10:41
Fiorah schreef op 27-02-2023 om 08:46:
[..]
Oh dat is echt goed! Volg je een bepaalde lijst of zoek je gewoon per keer iets op?
Het is meer dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik alles ga lezen wat ik toch al in huis heb. Kennelijk vind ik klassiekers in de boekenwinkel heel interessant, maar ik las ze niet. Terwijl ze tot nu toe allemaal echt leuk zijn!
Tover-Feetje
27-02-2023 om 23:57
Naaktportret van Loes den Hollander uit.
Ik zat er al snel en en vond het prettig en vlot lezen.
Maar uiteindelijk duurde het voor mij veel te lang voor het verhaal zich ontvouwde.
Er kwam voor mijn gevoel geen einde aan.
Dat ik sinds vandaag met een flinke griep thuis zit zal waarschijnlijk ook hebben bijgedragen aan deze ergernis.
Ik denk nu te starten in Tussen jou en mij van Lisa Hall maar ben er nog niet helemaal over uit.
MildredRatched
28-02-2023 om 08:48
Tover-Feetje schreef op 27-02-2023 om 23:57:
Ik denk nu te starten in Tussen jou en mij van Lisa Hall maar ben er nog niet helemaal over uit.
Klinkt wel heel goed, die zet ik op mijn lijstje!
MildredRatched
28-02-2023 om 08:48
Ik ben bezig in deel 2 van de scholomance serie, hele leuke en verfrissende YA fantasy, inclusief magische school en ranzige monsters
Regendrup.
28-02-2023 om 09:20
Ondertussen zit ik midden in de winterreeks van de boeken van Tamara Postma. Ik vind het toch wel erg leuk om alle boeken zo in een ruk achter elkaar te lezen.
MildredRatched
28-02-2023 om 09:38
op de ereader lees ik ook nog de rode koningin van Juan Gomez Jurado. Heel goed, maar ik lees in bed elke keer maar kort en dan val ik in slaap, dus daar kom ik nog niet helemaal in
MildredRatched
28-02-2023 om 09:38
Regendrup. schreef op 28-02-2023 om 09:20:
Ondertussen zit ik midden in de winterreeks van de boeken van Tamara Postma. Ik vind het toch wel erg leuk om alle boeken zo in een ruk achter elkaar te lezen.
Ik zie deze reeksen veel voorbij komen op facebook groepen. Is het echt Nederlandse chick-lit, of gelaagder?
Regendrup.
28-02-2023 om 10:02
MildredRatched schreef op 28-02-2023 om 09:38:
[..]
Ik zie deze reeksen veel voorbij komen op facebook groepen. Is het echt Nederlandse chick-lit, of gelaagder?
Het verschilt een beetje per boek. Het zijn niet zo'n dikke boeken, in het ene verhaal zit meer diepgang dan het andere. Het leuke vind ik dat het over 4 generaties vrouwen gaat en je ook de levens van de oudere generaties blijft volgen. En het leest als een trein!
Tover-Feetje
28-02-2023 om 19:52
Vandaag begonnen in Tussen jou en mij van Lisa Hall en ook uitgelezen.
Ik heb het een paar keer weggelegd omdat ik woedend van dit soort verhalen word(noem het een jeugdtrauma).
Of het een goed of slecht boek is kan ik dus eerlijk gezegd niet beoordelen.
Wel was ik verbluft over de "ontknoping", die had ik echt niet zien aankomen.
Nu Verdwaalde ziel van Sterre Carron.
kapow
28-02-2023 om 22:20
Lali schreef op 27-02-2023 om 06:47:
[..]
Ik ben ook bezig in de Moordclub. Ik vind het nog wel wat onsamenhangend, heb moeite om er in te komen. Hoe is dat bij jou?
Ik ben op 8% en ik ben af en toe ook de draad kwijt. Wel ook al gelachen.
weneri
01-03-2023 om 08:53
ik hoop vandaag Zondagskind van Judith Visser uit te lezen, zeker een goed en interessant boek, maar ik vind het nogal langdradig en kom daardoor niet echt vooruit. Ik wil het wel graag uitlezen en hoop dat dat vandaag gaat lukken.
Loeki72
01-03-2023 om 14:51
Naast het lezen van boeken luister ik ook boeken. Ik heb net het eerste deel van Tante Poldi geluisterd. Wel vermakelijk maar soms overdreven bloemrijk taalgebruik. De andere delen ga ik lezend in plaats van luisteren.
Ik ga nu De geheimen van de kostschool van Lucinda Riley luisteren.