Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik ben gisteren - na de complete Drakenhart-trilogie van Nora Roberts - begonnen aan Zondagsleven (Judith Visser). Ik moest mezelf er even toe zetten om eraan te beginnen, maar zat er meteen helemaal in. Heel knap geschreven verhaal! 

Zilvergaren van Naomi Novik.

Een modern sprookje volgens de recensies.

Ik heb ontzettend genoten, als kind was ik al dol op sprookjes en in dit boek heb ik me heerlijk mee laten slepen in een spannende magische wereld. 

Ik heb Stad der Nevelen uit van Carlos Ruiz Zafón.
Een verhalenbundel. Ik vond de helft van de verhalen de moeite waard. Het eindigt met 
een serie over de aanslagen van 9/11. Indrukwekkend. Deed me denken aan Windows on the World. Het blijft ongelooflijk wat de mensheid elkaar aandoet.

kapow schreef op 05-02-2023 om 10:25:

Zilvergaren van Naomi Novik.

Een modern sprookje volgens de recensies.

Ik heb ontzettend genoten, als kind was ik al dol op sprookjes en in dit boek heb ik me heerlijk mee laten slepen in een spannende magische wereld.

Ja wat een heerlijk boek he?? Ik vind alle boeken van haar fijn maar deze is me echt bijgebleven. Precies hoe jij het beschrijft. Volgens mij hebben wij wel aardig dezelfde smaak.

-Nienke- schreef op 04-02-2023 om 19:08:

Ik ben gisteren - na de complete Drakenhart-trilogie van Nora Roberts - begonnen aan Zondagsleven (Judith Visser). Ik moest mezelf er even toe zetten om eraan te beginnen, maar zat er meteen helemaal in. Heel knap geschreven verhaal!

Heb je Zondagskind al gelezen? Ik zou je wel aanraden om daarmee te beginnen.

Fiorah schreef op 05-02-2023 om 11:35:

[..]

Ja wat een heerlijk boek he?? Ik vind alle boeken van haar fijn maar deze is me echt bijgebleven. Precies hoe jij het beschrijft. Volgens mij hebben wij wel aardig dezelfde smaak.

Ja ze schrijft echt mooie verhalen!

Ontworteld heb ik nu ook m’n ereader gezet. 

Die vond ik ook echt de moeite waard.

Cookielover schreef op 05-02-2023 om 11:37:

[..]

Heb je Zondagskind al gelezen? Ik zou je wel aanraden om daarmee te beginnen.

Nee, ik zag later pas dat er nog een tweede deel was! Nu ga ik het blijkbaar in een gekke volgorde lezen 

oei, straks eens even kijken welk deel hier heb liggen, toevallig laatst besteld, ik geloof zondagskind. Goed om te weten dat het 2 delen zijn.

Ik ben 'De droomfabriek' van Gerwin van der Werf en 'Een zee van tijd' van Eva Nagelkerke.

begonnen in alles is zoals het zou moeten zijn van Daphne Deckers. Wat een vermakelijk boek.

Ik zit op een dood spoor op het ogenblik wat lezen betreft. De biebboeken boeien me niet, dus ik moet andere halen, maar weet eigenlijk niet wat, dus nog niet geweest. Misschien dat er op mijn reader nog iets leuks staat, anders online eens kijken

nlies schreef op 06-02-2023 om 15:40:

Ik zit op een dood spoor op het ogenblik wat lezen betreft. De biebboeken boeien me niet, dus ik moet andere halen, maar weet eigenlijk niet wat, dus nog niet geweest. Misschien dat er op mijn reader nog iets leuks staat, anders online eens kijken

Als je van thrillers houdt, dan krijgt De Loge van Heather Gudenkauf hele goede recensies. 

-Nienke- schreef op 05-02-2023 om 13:31:

[..]

Nee, ik zag later pas dat er nog een tweede deel was! Nu ga ik het blijkbaar in een gekke volgorde lezen

weneri schreef op 05-02-2023 om 17:20:

oei, straks eens even kijken welk deel hier heb liggen, toevallig laatst besteld, ik geloof zondagskind. Goed om te weten dat het 2 delen zijn.

Ja, Zondagskind gaat over JV als kind en Zondagsleven over haar volwassen leven, dus in die volgorde lezen is wel fijner. 

Ik lees The Shards van Bret Easton Ellis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.