Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

nlies schreef op 12-01-2023 om 19:47:

Ik lees liever het boek dan dat ik de film kijk

Ik beide. 

De boeken heb ik al gelezen dus dan is een film/serie juist fijn.

Ik lees de Droomfabriek van Gerwin van der Werff. Goed boek! Over een vrouw die les gaat geven op het vmbo.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

13-01-2023 om 17:14

ik ga what angels fear lezen van C.S. Harris lezen. Had er nooit van gehoord, maar kwam erop door de volgende prompt in de around the year challenge. Ik heb besloten die dit jaar op volgorde te lezen, vorig jaar deed ik alles nog door elkaar. Dus nu moest ik een boek hebben met in de titel één keer één van de vijf w-vraagwoorden (de Engelse what, when who, where of why). Een titel vinden was uitdagender dan ik vantevoren had verwacht, maar deze lijkt me interessant.

Fiorah schreef op 12-01-2023 om 23:01:

De boeken heb ik al gelezen dus dan is een film/serie juist fijn.

Ik lees de Droomfabriek van Gerwin van der Werff. Goed boek! Over een vrouw die les gaat geven op het vmbo.

Ik heb deze uit, eerste helft was top, tweede helft ongeloofwaardig en onaangenaam.

Nu Mijn laatste leugen van Riley Sager, op advies van Ainne dacht ik, hoewel die hem in het Engels las.

De gevangene van B.A Paris inmiddels ook in recordtempo uit.
Las weer lekker weg, de verdeling van heden en verleden beviel goed.
Wel vond ik de hoofdpersoon, Amelie, soms wat storend naïef.

Nu Wat Alice vergat van Liane Moriarty.

Cala schreef op 11-01-2023 om 22:10:

[..]

Nu begonnen in Breathless van Amy McCullan. Erg ver ben ik nog niet, maar het lijkt me wel een spannend boek. Ook leuk omdat het weer een andere setting heeft, dan de meeste thrillers die ik lees; het speelt zich af tijdens een klim expeditie naar de top van een berg in Nepal

Ik vind het een beetje jammer, maar het boek is uit. Misschien was het omdat ik geen verwachting van het boek had, maar ik heb er echt van genoten.

Nu lees ik The Cartographers van Peng Shepherd. Best aardig tot nu toe.

Tover-Feetje schreef op 13-01-2023 om 23:06:

Nu Wat Alice vergat van Liane Moriarty.

Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Ik krijg het boek volgende week als het goed is.

baguette met jam voor twee van Wendy  Brokers 

Toen wij vogels waren van Ayanna Lloyd Banwo

Fiorah schreef op 13-01-2023 om 22:04:

[..]

Nu Mijn laatste leugen van Riley Sager, op advies van Ainne dacht ik, hoewel die hem in het Engels las.

Dit boek is me iets te mysterie-achtig. Je weet vanaf het begin dat er meer is gebeurd dan je verteld wordt, het boek hangt van suggestie aan elkaar. Maar ik vind de setting origineel en ik wil nu natuurlijk toch weten hoe de vork in de steel zit.

Ik was begonnen in Ik zal je vinden van Linwood Barclay, een thriller. Maar heb 'm halverwege weggelegd, het pakte mij niet echt. 

Ik ga nu beginnen in een biebboek: Heidelberg van Martijn Simons, ben benieuwd!

Verder luister ik tussendoor een luisterboek (tijdens het schoonmaken enzo): Onze verloren harten van Celeste Ng, een mooi maar ook wel beklemmend boek. Hierna maar wat lichters luisteren.

Net uit :  "Gouvernante in de woestijn"  van Phyllis Ellis. (2002) Straatbieb.
Een Engelse weduwe gaat als gouvernante lesgeven aan de kinderen van een Saoedi-Arabische prins.  Ze beschrijft haar leven daar. Het ontbreken van sociale contacten, de enorme beperkingen als vrouw, de beleving van  de godsdienst. Interessant om te lezen.

PriceyRook54

PriceyRook54

18-01-2023 om 10:29

Ik heb net Paper Palace uit, van Miranda Cowley Heller.
Mooi boek wel, maar traaaaaag, het heeft me echt twee weken gekost om te lezen. Niet bepaald een niet-neer-te-leggen-boek zeg maar, maar wel boeiend genoeg om hem niet helemaal weg te leggen.

Nu even gaan bedenken waar ik vanavond in ga beginnen. Misschien Colm Toibin die hier aangeraden werd. Heb ooit een boek van hem gelezen waar ik volgens mij niet veel aan vond, maar goed, jullie vinden The Magician dus wel goed...

baguette met jam voor twee van Wendy Brokers is uit, koste me wel wat moeite, ik ergerde me heel erg aan het puberale gedrag van de personages, toch maar doorgelezen en het boek uiteindelijk een bescheiden 3 sterren gegeven op hebban, omdat ik het verhaal toch wel leuk vond.

Ik heb nu papadag van Jet van Vuren erbij gepakt om in te starten.

Nou, ik weet t nog zo net niet met The Magician hoor Ainne. Wat mij betreft zeker geen boek wat je niet meer weg kunt leggen, dus als je daar specifiek naar zoekt..

ik zit een beetje in een dip geloof ik. Ben nu bezig met Y van Sue Grafton, maar boeit niet echt, toen maar Het spel der spellen, ook na 5 blz weggelegd. Morgen maar eens kijken wat ik nog op de stapel heb liggen wat ik wel wil

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.