Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

MildredRatched schreef op 07-01-2023 om 17:40:

[..]

Vind ik wel, maar heb je de rest van de reeks ook gelezen? Op volgorde is wel echt leuker namelijk

Ja ik heb ze allemaal gelezen, behalve de laatste. Sinds er langer dan een jaar tussen de boeken zit (ik geloof nu bijna 2 jaar en dat was bij het boek hiervoor ook al zo lang), raak ik er een beetje uit. Ik weet nog dat ik het vorige boek wel leuk vond, maar dat het dan weer moeite kost om alles wat er ooit in de boeken hiervoor gebeurd is te herinneren. 

Ik lees nu de verhalenbundel Stad der nevelen van Carlos Ruiz Zafon. Postuum uitgebracht. De verhalen waren al wel eerder her en der gepubliceerd maar nu zijn ze gebundeld. Ik ben pas net begonnen maar ik ben benieuwd.

Ik ben nu op de helft van 'Toen de wereld brak' van John Boyne. Wat een goed boek en leest als een trein. 

Mick87 schreef op 08-01-2023 om 07:48:

Ik ben nu op de helft van 'Toen de wereld brak' van John Boyne. Wat een goed boek en leest als een trein.

Dan ga ik die ook op mijn lijst zetten. Ik vind hem een hele goede schrijver, hoewel ik me even niet kan herinneren wat ik eerder van hem las. Iets met de hemel?

Fiorah schreef op 08-01-2023 om 11:08:

[..]

Dan ga ik die ook op mijn lijst zetten. Ik vind hem een hele goede schrijver, hoewel ik me even niet kan herinneren wat ik eerder van hem las. Iets met de hemel?

een ladder naar de hemel?  (handige site om alle boeken te vinden) :

https://www.boekbeschrijvingen.nl/boyne-john/boyne.html

Fiorah schreef op 08-01-2023 om 11:08:

[..]

In ieder geval schreef John Boyne het boek :  'De jongen in de gestreepte pyjama'.

Indrukwekkende kijk op  een concentratiekamp. ( 'Outwis...'    - geloof ik)

kapow schreef op 06-01-2023 om 10:54:

Daarna begonnen in The Quiet People van Paul Cleave.

Uit. Het heeft me m’n nachtrust gekost. Te spannend om weg te leggen. 

Beterlaat2021! schreef op 08-01-2023 om 12:23:

[..]

In ieder geval schreef John Boyne het boek : 'De jongen in de gestreepte pyjama'.

Indrukwekkende kijk op een concentratiekamp. ( 'Outwis...' - geloof ik)

Die heb ik ook gelezen, en ook Mijn broer heet Jessica, maar ik bedoelde Wat het hart verwoest. Prachtig boek.

Regendrup.

Regendrup.

08-01-2023 om 14:27 Topicstarter

Ben nu begonnen in De Heks in mij van Loes den Hollander. Weet nog niet wat ik er van vindt. 
Weet ook niet of dit de juiste timing voor mij is om over dit onderwerp te lezen. Dus grote kans dat hij snel opzij ligt voor een later moment.

Fiorah schreef op 08-01-2023 om 13:12:

[..]

Die heb ik ook gelezen, en ook Mijn broer heet Jessica, maar ik bedoelde Wat het hart verwoest. Prachtig boek.

'Mijn broer heet Jessica' wil ik ook lezen, maar ik lees alleen echte boeken, zie hem alleen bij bol.com voor 47 euro.😬 Verder alleen e-book versies. Dus ik heb het boek op mijn lijstje geschreven en hoop het een keer ergens anders tegen te komen.

@ Weneri  :  hou de straatbieb/minibiebs in  de gaten....

Minibiebs-in-Ede-1-e1628258373357.png

kapow schreef op 06-01-2023 om 10:54:

What Alice forgot van Liane Moriarty uit. Heerlijk verhaal, ik heb genoten.

Daarna begonnen in The Quiet People van Paul Cleave.

Ik lees alleen in het Nederlands dus zocht even de Nederlandse vertaling van The Quiet People op.
Wat blijkt...dat is kinderspel, die ik nu al aan het lezen ben 

Kinderspel heb ik nu ook op mijn wishlist gezet.

Wat vreemd dat die 47 euro kost, Weneri! Ik heb hem geloof ik voor 16 gekocht ofzo. Alleen heb ik hem niet meer in huis. Weggegeven of uitgeleend ofzo.

Ik lees nu Meisje zonder verleden, van Michael Robotham. En geb de Dromenvangers van Stiefvatter half uitgelezen liggen. Lees ik nog wel uit denk ik, maar het ging allemaal zo traag dat ik even geen zin meer had

Liane Moriarty zie ik hier vaak voorbij komen, maar ik heb denk ik nog nooit wat van haar gelezen. Wat is het leukste boek van haar?
Ik heb the match uit, absoluut niet de 4.23 waard die het volgens goodreads zou hebben. Ben nu bezig in The Invisible Library van Genevieve Cogman

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.