Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Moosey
01-01-2023 om 00:40
Ik heb Rock Paper Scissors (Alice Feeney) uit. Het las wel ongelofelijke lekker weg maar ik vond de plottwist wel heel woest. En het driedubbele eind een beetje jammer. Maar verder lekker boek.
PerfumedAlpaca84
01-01-2023 om 11:12
ik doe de around the year in 52 books challenge via Goodreads. Dan krijg je 52 'prompts', omschrijvingen van boeken. De eerste is een boek lezen dat zich afspeelt in een plaats die begint met A, T of Y.
Moet eerlijk zeggen dat ik wat voorgesorteerd had: eind vorig jaar ben ik begonnen met Jane Eyre. Dat speelt zich af op Thornfield Hall, en ik heb het vanochtend uitgelezen. Mooi boek! Op naar de tweede prompt, een boek van een auteur waarvan je in 2022 ook een boek hebt gelezen. Daarvoor ga ik Stille Zonde van Karin Slaughter lezen.
Broodtrommel
01-01-2023 om 11:51
amarna schreef op 31-12-2022 om 12:37:
[..]
Hahaha, dat is voor mij juist een aanbeveling. Toch maar eens een poging wagen aan November dus.
Ik houd van enge thrillers maar niet van zombie- en vampieronzin.
Onbreekbaar van Marieke Damen al eens gelezen?
nlies
01-01-2023 om 11:57
Ik doe de challenge van Hebban. Goed dat je me er aan herinnert, heb in de lijst al een challenge gevonden die wel bij het boek wat ik nu lees past. Bij Hebban krijg je 52 onderwerpen, waarvan er iedere week een besproken of getipt wordt.
Even update: vorig jaar ben ik tot de helft van de challenge gekomen. maar misschien heb ik wat boeken over het hoofd gezien, die toch zouden passen,
Enne, veel leesplezier allemaal dit jaar, dat het een goed jaar mag worden
Beterlaat2021!
01-01-2023 om 12:51
Mijn laatste boek van 2022 en het eerste van 2023 is Ziek Gelukkig van Ruud ten Wolde. Ik weet niet precies wat ik er mee moet.....
(Wel heel naar dat hij een paar dagen voor publicatie van het boek is overleden).
kapow
01-01-2023 om 17:24
kapow schreef op 31-12-2022 om 11:55:
inmiddels bezig in Onverbeterlijk van Lisette Jonkman. Er aan begonnen vanwege de goede recensies, maar ik heb al 3x overwogen te stoppen. Nogal saai.
Gestopt, want ik merkte dat ik met tegenzin m’n ereader pakte.
Nu begonnen in What Alice forgot van Liane Moriarty.
Lali
01-01-2023 om 17:26
kapow schreef op 01-01-2023 om 17:24:
Nu begonnen in What Alice forgot van Liane Moriarty.
Die vond ik zo mooi, heel veel plezier!
MildredRatched
01-01-2023 om 22:07
Wandelvrouwtje schreef op 01-01-2023 om 11:12:
ik doe de around the year in 52 books challenge via Goodreads. Dan krijg je 52 'prompts', omschrijvingen van boeken. De eerste is een boek lezen dat zich afspeelt in een plaats die begint met A, T of Y.
Moet eerlijk zeggen dat ik wat voorgesorteerd had: eind vorig jaar ben ik begonnen met Jane Eyre. Dat speelt zich af op Thornfield Hall, en ik heb het vanochtend uitgelezen. Mooi boek! Op naar de tweede prompt, een boek van een auteur waarvan je in 2022 ook een boek hebt gelezen. Daarvoor ga ik Stille Zonde van Karin Slaughter lezen.
Klinkt heel leuk, waar staat dit?
Tover-Feetje
01-01-2023 om 23:33
Iedereen liegt van Camilla Grebe uit.
Voor mij niet direct een spannend boek maar het verhaal is, dankzij de verschillende vertellers en verrassende wendingen, wel boeiend genoeg om te blijven lezen.
Nu naar Kinderspel van Paul Cleave.
PerfumedAlpaca84
02-01-2023 om 06:15
MildredRatched schreef op 01-01-2023 om 22:07:
[..]
Klinkt heel leuk, waar staat dit?
Hier: https://www.goodreads.com/group/show/174195-around-the-year-in-52-books
Ik vind het erg leuk, ik ga boeken lezen die ik anders niet gekozen zou hebben.
MildredRatched
02-01-2023 om 12:03
Wandelvrouwtje schreef op 02-01-2023 om 06:15:
[..]
Hier: https://www.goodreads.com/group/show/174195-around-the-year-in-52-books
Ik vind het erg leuk, ik ga boeken lezen die ik anders niet gekozen zou hebben.
Heel leuk, dankjewel!
Fiorah
02-01-2023 om 13:37
Goed, ik weet dat ik héél wisselvallig ben, maar ik heb nu bij het daglicht alsnog November uitgelezen. En als je van het genre houdt (daar heb ik dus zelf gemengde gevoelens over) is het echt een briljant boek. Sommige scènes zijn zo naar dat ik dus 3x gestopt ben. Maar het contrast tussen geluk en échte ellende maakt het boek wel echt heel sterk. Kortom: voor liefhebbers van het genre een legendarisch boek, voor de weak hearted raad ik het af.
FancyDuck29
02-01-2023 om 14:03
Moosey schreef op 01-01-2023 om 00:40:
Ik heb Rock Paper Scissors (Alice Feeney) uit. Het las wel ongelofelijke lekker weg maar ik vond de plottwist wel heel woest. En het driedubbele eind een beetje jammer. Maar verder lekker boek.
Leuk om te lezen! Ik heb er 2 van haar in de kast staan, zet deze op m'n lijstje.
Ik ben "Rood is ja" van Sara Kroos aan het lezen.
Cala
02-01-2023 om 14:42
Ik heb Better of dead van Lee Child bijna uit. Dat wordt het eerste boek van dit jaar!
In 2022 heb ik 117 boeken gelezen, maar ik moet zeggen dat ik veel hele simpele chicklit's heb gelezen waar je zo doorheen bent. In 2021 heb ik meer dikke fantasy boeken gelezen, en heb ik beduidend minder (toen 80) boeken gelezen.
Voor de beeldvorming, ik lees bijna elke avond op de bank en ook overdag op mijn vrije dagen lees ik veel. Ik heb geen kinderen oid dus ik heb relatief veel vrije tijd (me-time) en had in 2022 weinig zin in sociale verplichtingen, dus heb ook voor mijn doen meer gelezen dan normaal.
Beterlaat2021!
02-01-2023 om 17:07
Ik lees nu :

KARIN FOSSUM 'DE NACHT VAN 4 NOVEMBER'
Ik ben ooit toevallig bij de Noorse schrijfster Karin Fossum terechtgekomen en vind alle boeken die ik van haar gelezen heb 4 à 5 sterren waard. Gelukkig heeft ze heel veel boeken geschreven en schrijft ze nog steeds, dus ik kan nog even vooruit met het zoeken in straatbiebs.