Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Tover-Feetje schreef op 21-12-2022 om 23:46:

Gisterenavond op bed begonnen in Gestrand van Sarah Goodwin.
Ik zat er gelijk goed in en was zo benieuwd hoe het verhaal zou lopen dat ik vandaag iedere vrije minuut heb aangegrepen om te lezen.
Het leest makkelijk weg is verrassend en onvoorspelbaar en het einde is niet afgeraffeld.
Wat mij betreft een aanrader.
Nu even een ander genre tussendoor Ik mis mezelf van Lisa Genova.

Ik mis mezelf van Lisa Genova vond ik mooi en indrukwekkend! 

Gestrand van Sarah Goodwin gaat op de lijst, klinkt goed!

Fiorah schreef op 26-12-2022 om 21:35:

[..]

Heb je wat gevonden?

Heeft iemand van jullie De Magiërs van Lev Grossman gelezen?

Heb ik gelezen, of nouja, ik ben er aan begonnen, maar het lukte mij niet om er doorheen te komen

zelf momenteel bezig in inktzwart hart van Robert Galbraith. Heerlijk zo’n dikke pil voor tijdens de kerstvakantie. Hoewel hij wel erggg dik is, dat is lastig vasthouden (ik lees vrijwel altijd op de ereader, maar deze is nu geleend uit de bieb). 
Verder zitten er stukjes in uit een internetforum en die vind ik echt heel moeilijk leesbaar. Het zijn 3 kolommen naast elkaar, maar elke kolom is een los gesprek, wat dan doorgaat op de volgende bladzijde. Dat leest echt heel onhandig!

MildredRatched schreef op 27-12-2022 om 14:57:

[..]

Heb ik gelezen, of nouja, ik ben er aan begonnen, maar het lukte mij niet om er doorheen te komen

Aah helaas. Ik was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor.

The perfect lie van Jo Spain gelezen. 
Was leuk tussendoortje. 
Nu bezig in Gestrand die eerder hier werd genoemd. Heel spannend!! Die gaat uit vandaag. 

ik heb 'de kliniek' gisteren uit gelezen. Leest heel makkelijk weg, de seksscènes hadden van mij wat minder gedetailleerd omschreven mogen worden en op het eind een grote cliffhanger, ik wil graag weten hoe het afloopt, dus ga het volgende boeken wel aanschaffen als het uitkomt, als deze cliffhanger er niet was, had ik deel 2 waarschijnlijk niet gekocht denk ik.....

Vandaag Ik mis mezelf van Lisa Genova uitgelezen.
Een indrukwekkend verhaal wat me soms echt ontroerde.
Nu toe aan een boek dat waarschijnlijk minder stof tot nadenken geeft, Iedereen liegt van Camilla Grebe.

FarFarAway schreef op 21-12-2022 om 06:39:

[..]

Prachtig boek! Hosseini zijn boeken zijn echt aangrijpende verhalen waar je nog weken aan blijft denken.

Ik ben nu op 3/4  van En uit de bergen kwam de echo. Het is schitterend. 

Ik heb mezelf Schone Slaapsters van Stephen & Owen King cadeau gedaan. Pas een paar pagina’s gelezen, maar het pakt me nu al♥️

Ik zat er gelijk goed in en was zo benieuwd hoe het verhaal zou lopen dat ik vandaag iedere vrije minuut heb aangegrepen om te lezen.
Het leest makkelijk weg is verrassend en onvoorspelbaar en het einde is niet afgeraffeld.

Ik heb deze uit en sluit me helemaal aan bij wat Tover-Feetje schrijft. 

kapow schreef op 28-12-2022 om 22:01:

[..]

Ik heb deze uit en sluit me helemaal aan bij wat Tover-Feetje schrijft.

Even opgezocht waar het over gaat en het lijkt me ook wel wat, ik heb gestrand inmiddels op mijn wishlist gezet.

Ik ben begonnen in Alles is nu van Amy Girls.

Ik heb Land van echo’s van Mark Stokmans uit. Weet nog steeds niet wat ik ervan vind. Wel boeiend en mooi verhaal, maar wat gezocht geschreven soms, en ik vond het ook erg romantisch. Niet zozeer qua liefde/vrouwen als wel de gekwelde maar toch oh zo sterke man die het allemaal goed probeert te doen maar toch soms zijn slechte kant moet aanboren om anderen te beschermen. 
Nu begonnen in Rock paper scissors van Alice Feeney. Werd er meteen door gegrepen. 

November van Olde Heuvelt is zo onheilspellend. Het is niet angstaanjagend eng maar onderhuids eng, brrr.

Ik lees nu Valtada, de kronieken van Azeria, van Garvin Pouw.
Tot nu toe nog niet echt vernieuwende fantasy, 

Nu even een ander genre tussendoor Ik mis mezelf van Lisa Genova.

Die heb ik afgelopen zomer gelezen. Vond ik een erg goed boek. Echt een aanrader.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.