Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Miss_Moneypenny schreef op 21-12-2022 om 10:11:

Is november vergelijkbaar qua Hex qua engheid zeg maar?

Ik heb hem nog nooit gelezen.  Zag in een boekwinkel een goede recensie van het personeel van de winkel.  Ik wacht op een reactie op jouw vraag...

Ik heb hem nog nooit gelezen. Zag in een boekwinkel een goede recensie over Novemer  van het personeel van de winkel. Ik wacht op een reactie op jouw vraag...

Wilgentak schreef op 21-12-2022 om 10:23:

Ik ben Het lot van de familie Meijer van Charles Lewinsky aan het lezen. Man, man, man.. wat een dikke pil. En best langdradig. Ik moet nog 200 bladzijden. Dat gaat me vast wel lukken. Ik heb mezelf een nieuw boek beloofd als ik deze uit heb

Ik ben begonnen maar weer gestopt want bang voor veel kommer en kwel

Gisterenavond op bed begonnen in Gestrand van Sarah Goodwin.
Ik zat er gelijk goed in en was zo benieuwd hoe het verhaal zou lopen dat ik vandaag iedere vrije minuut heb aangegrepen om te lezen.
Het leest makkelijk weg is verrassend en onvoorspelbaar en het einde is niet afgeraffeld.
Wat mij betreft een aanrader.
Nu even een ander genre tussendoor Ik mis mezelf van Lisa Genova.

Tover-Feetje schreef op 21-12-2022 om 23:46:

Gisterenavond op bed begonnen in Gestrand van Sarah Goodwin.
Ik zat er gelijk goed in en was zo benieuwd hoe het verhaal zou lopen dat ik vandaag iedere vrije minuut heb aangegrepen om te lezen.
Het leest makkelijk weg is verrassend en onvoorspelbaar en het einde is niet afgeraffeld.
Wat mij betreft een aanrader.
Nu even een ander genre tussendoor Ik mis mezelf van Lisa Genova.

Gestrand klinkt goed!!

Ik zit nog steeds in dat boek van Israël van Dorsten maar het leest niet echt lekker vind ik. Heel veel over de geesten die in hem zitten.

Las gisteren tussendoor op het werk even Kleine vos op zoek naar overal en nergens van Thyssa Zevenbergen en Ru de Groen , mooi boekje met een boodschap.
https://www.bruna.nl/boeken/kleine-vos-op-zoek-naar-overal-en-nergens-9789492995070

Miss_Moneypenny schreef op 21-12-2022 om 10:11:

Is november vergelijkbaar qua Hex qua engheid zeg maar?

Die heb ik niet gelezen. Is het een aanrader? 

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik echt een chicken ben. Misschien ben ik dus niet helemaal de goede graadmeter. 

Fiorah schreef op 17-12-2022 om 23:34:

[..]

Is dat wat? Ik ben daar vrij recent geweest maar toch trok het boek me niet echt.

De geheimen van de kostschool vind ik wel een aanrader hoor! Gisteravond begonnen, vanavond weer gepakt en ben nu halverwege. Het heeft ergens wel wat weg van Galbraith of Bryndza ofzo.

Ik heb hem uit (hij is van Lucinda Riley) en ik vind het wel een fijn boek! Ongeveer halverwege had ik een sterk vermoeden van wie de dader was, dat kwam ook uit maar het was nog steeds de moeite waard om hem uit te lezen en te ontdekken hoe het plot nou precies in elkaar zat.

Nu aan November van Thomas Olde Heuvelt beginnen en ik heb Hex ook gelezen, dus voor degene die het vroeg, ik zal laten weten of ik het 'hetzelfde soort eng' vind.

Door tips uit dit topic hebben ik ook Dag en Nacht (Romy Hausman) en Mijn laatste leugen (Riley Sager) geleend. En ik heb de Gunst (Nicci French) ook nog klaarliggen. Het zijn drukke tijden 😂.

De Kerstboekwinkel (Jenny Colgan) is uit, heerlijk boek voor deze dagen!

Ik ben nu begonnen in It starts with you (Coleen Hoover), het vervolg op het eerdere It ends with you. Dat vond ik destijds echt een van de aangrijpendste boeken in tijden. Hier zit ik ook meteen weer echt in! Heel knap hoe de schrijfster je het gevoel geeft dat je de personages gewoon echt kent. Alsof je naar een film kijkt! (En dan lees ik ‘m nog wel in het Engels, omdat de Nederlandse versie niet te vinden was). 

Fiorah, herkenbaar, ook ik het nog een enorme stapel op de wachtlijst. Maar eigenlijk vind ik dat - zeker met de kerstvakantie voor de boeg - wel een fijn idee, een flinke stapel boeken om deze donkere dagen door te komen! In de winter en in de zomervakantie lees ik echt het meest. 

-Nienke- schreef op 24-12-2022 om 12:25:

De Kerstboekwinkel (Jenny Colgan) is uit, heerlijk boek voor deze dagen!

Ik ben nu begonnen in It starts with you (Coleen Hoover), het vervolg op het eerdere It ends with you. Dat vond ik destijds echt een van de aangrijpendste boeken in tijden. Hier zit ik ook meteen weer echt in! Heel knap hoe de schrijfster je het gevoel geeft dat je de personages gewoon echt kent. Alsof je naar een film kijkt! (En dan lees ik ‘m nog wel in het Engels, omdat de Nederlandse versie niet te vinden was).

It ends with you is in het Nederlands vertaald naar Nooit Meer... ik ga hem op mijn verlanglijstje zetten!

Miraval schreef op 24-12-2022 om 12:35:

[..]

It ends with you is in het Nederlands vertaald naar Nooit Meer... ik ga hem op mijn verlanglijstje zetten!

Dat is volgens mij de vertaling van ‘It ends with us’! Dit is het vervolg, kon nog geen Nederlandse versie vinden dus. 

-Nienke- schreef op 24-12-2022 om 13:02:

[..]

Dat is volgens mij de vertaling van ‘It ends with us’! 

klopt, kijk maar hier:

https://www.boekbeschrijvingen.nl/hoover-colleen/hoover.html#20236

-Nienke- schreef op 24-12-2022 om 12:26:

Fiorah, herkenbaar, ook ik het nog een enorme stapel op de wachtlijst. Maar eigenlijk vind ik dat - zeker met de kerstvakantie voor de boeg - wel een fijn idee, een flinke stapel boeken om deze donkere dagen door te komen! In de winter en in de zomervakantie lees ik echt het meest.

Ik ook! Heerlijk.

De Kerstboekwinkel (Colgan) is dus als luisterboek al beschikbaar en kennelijk ook als epub, maar voor de papieren versie staat september 2023...

Oh ja ik heb Inktzwart Hart (Galbraith) voor mezelf voor onder de kerstboom.

Nou boek van Israël is uit. Halverwege of zo werd het wel fijner en "leuker" om te lezen. Je kent het verhaal natuurlijk maar het is nog vreemder dan ik wist.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.