Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Fiorah schreef op 15-11-2022 om 18:24:

[..]

Iehk, als ik de beschrijving lees vind ik hem angstaanjagend. Die ga ik reserveren.

Geen idee waarom ik de verkeerde quote heb. Ik bedoelde The Last Time I Lied.

Tover-Feetje schreef op 15-11-2022 om 20:33:

Schaduwleven van Kim Moelands, een beklemmend boek over een vrouw die getrouwd is met een narcist.

Wat vond jij van dit boek? 

Ik ben verslaafd aan Scandinavische thrillers, op het moment ben ik bezig met deel 4 van een serie van Thomas Enger. Ik ben een slechte slaper, en lezen helpt vaak om mijn hoofd leeg te maken en in slaap te vallen. Vannacht wakker geworden en deel 3 uitgelezen, zo spannend dat ik om 3.30 uur, deel 4 heb gedownload omdat ik moest weten hoe het verder ging 

Miss_Moneypenny schreef op 15-11-2022 om 22:16:

[..]

Wat vond jij van dit boek?

Ik heb er een dubbel gevoel bij.
Het verhaal leest vlot en was voor mij beklemmend genoeg om benieuwd te zijn naar het verloop ervan.
Aan de andere kant bekroop mij ook met enige regelmaat een gevoel van ergernis over de naïviteit van de hoofdpersoon.
Sommige stukken voelde realistisch, echter waren er ook stukken die ik ongeloofwaardig vond.
De plotwending op het einde vond ik jammer, alsof de inspiratie op was en het boek uit moest.
In totaliteit voor mij wel een voldoende.  

Tover-Feetje schreef op 15-11-2022 om 23:13:

[..]

Ik heb er een dubbel gevoel bij.
Het verhaal leest vlot en was voor mij beklemmend genoeg om benieuwd te zijn naar het verloop ervan.
Aan de andere kant bekroop mij ook met enige regelmaat een gevoel van ergernis over de naïviteit van de hoofdpersoon.
Sommige stukken voelde realistisch, echter waren er ook stukken die ik ongeloofwaardig vond.
De plotwending op het einde vond ik jammer, alsof de inspiratie op was en het boek uit moest.
In totaliteit voor mij wel een voldoende.

Ja dat vond ik ook. Vond het einde afgeraffeld en ongeloofwaardig, terwijl ik het verder echt wel een ‘fijn’ boek vond om te lezen. 

Yumi schreef op 15-11-2022 om 22:50:

Ik ben verslaafd aan Scandinavische thrillers, op het moment ben ik bezig met deel 4 van een serie van Thomas Enger. Ik ben een slechte slaper, en lezen helpt vaak om mijn hoofd leeg te maken en in slaap te vallen. Vannacht wakker geworden en deel 3 uitgelezen, zo spannend dat ik om 3.30 uur, deel 4 heb gedownload omdat ik moest weten hoe het verder ging

Hi Yumi, ik lees ook bij voorkeur Scandi-thrillers. 

Onlangs kreeg ik een boek van Unni Lindell in handen. Nog nooit van haar gehoord, maar ik ga zeker meer van haar lezen.

Ook Börjlind, Liza Marklund en Hjorth Rosenfeldt zijn favorieten.

Lars Kepler niet, veel te bloederig...

Beterlaat2021! schreef op 16-11-2022 om 07:37:

[..]

Hi Yumi, ik lees ook bij voorkeur Scandi-thrillers.

Onlangs kreeg ik een boek van Unni Lindell in handen. Nog nooit van haar gehoord, maar ik ga zeker meer van haar lezen.

Ook Börjlind, Liza Marklund en Hjorth Rosenfeldt zijn favorieten.

Lars Kepler niet, veel te bloederig...


Unni Lindell ken ik ook nog niet, maar er staat nu een boek bij de bib in mijn favorieten

ach, was vandaag boekenmarkt aan het inrichten, 4 omnibussen van schijfwereld van Pratchett, maar die boeken die ik niet heb niet dus

Regendrup.

Regendrup.

16-11-2022 om 16:11 Topicstarter

Regendrup. schreef op 14-11-2022 om 19:33:

[..]

Oh echt.. nu word ik wel heel nieuwsgierig. Ga hem na dit boek toch maar opnieuw proberen uit te lezen.

Oké ik zit nu op 75%, opeens ging het hard haha. Wil hem nu ook eigenlijk niet wegleggen maar moet echt nog even iets voor werk doen. 

Regendrup.

Regendrup.

16-11-2022 om 21:13 Topicstarter

Regendrup. schreef op 16-11-2022 om 16:11:

[..]

Oké ik zit nu op 75%, opeens ging het hard haha. Wil hem nu ook eigenlijk niet wegleggen maar moet echt nog even iets voor werk doen.

Uit! Het was toch wel echt de moeite waard. Maar ik snap het nog niet helemaal denk ik 😂 misschien ga ik het nog eens opnieuw lezen.

Het gaat hier dus om Soms lieg ik van Alice Feeney. 

heb vanavond Wikkelkind gelezen. Ja die leest snel, leuk boek, apart idee

Kennen jullie deze site al?  https://www.boekbeschrijvingen.nl/
Vind ik zelf wel handig om wat over een boek te weten te komen.

PriceyRook54

PriceyRook54

17-11-2022 om 09:35

Trouvaille schreef op 16-11-2022 om 23:27:

Kennen jullie deze site al? https://www.boekbeschrijvingen.nl/
Vind ik zelf wel handig om wat over een boek te weten te komen.

Nee ken ik niet, zelf gebruik ik meestal Goodreads.

PriceyRook54

PriceyRook54

17-11-2022 om 09:36

Ik heb Daisy Darker inmiddels uit en ik vond hem echt ontzettend leuk. Bizar, over the top, rare twist weer die ik opnieuw niet aan zag komen, ik ben fan van deze schrijfster ♥️

nee, ken hem ook niet, kijk meestal op Hebban, kan ik hem meteen op mijn wil ik lezen lijst zetten, als ik dat zou willen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.