Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


hi Ainne! 

daisy darker & Paris apartment aan m’n lijst toegevoegd. 

Ik heb vorige week Soms lieg ik van Alice Feeney uitgelezen. Ergens richting het einde zat een onverwachte plottwist, die maakt dat ik het boek eigenlijk nog een keer wil lezen Ik ga in ieder geval wat meer boeken van haar op m’n lijstje zetten.

Gisteren heb ik Spiegelbeeld (David Baldacci) uitgelezen, het laatste deel in een heel fijne serie van vier! Tot de laatste bladzijde spannend. Nu ben ik een beetje in dubio over m’n volgende boek. Ik hoop woensdag wat geschikts te vinden in de bibliotheek! 

Ainne schreef op 14-11-2022 om 17:17:

[..]

Lucy Foley - The Paris Apartment. Yay, superleuk boek, spannend, verrassend. Haar vorige twee boeken (the guest list en the hunting party) vond ik zo ontzettend op elkaar lijken, maar gelukkig was dit iets heel nieuws.

Lisa Jewell - The family upstairs. Ja, wel aardig, prima tussendoorboekje

Chris Whitaker - We begin at the end. Niets aan de andere recenties toe te voegen, een must-read!

Grappig, ik vond echt niets aan The paris apartment. Uiteindelijk besloten (nadat ik op de helft was) het niet meer te proberen. Ik ben het met je eens dat de andere twee boeken wel heel erg op elkaar leken, maar die vond ik wel vermakelijk en die lazen prima door. 

Ik heb nog twee boeken van Chris Whitaker liggen, ben benieuwd!

Ainne schreef op 14-11-2022 om 17:17:

[..]

Ik ben momenteel in Daisy Darker bezig en vind hem juist ge-wel-dig! Ik zit nu, even kijken, op 63% en heb echt nog geen idee hoe dit verder gaat lopen. Alice is echt de koningin van de verrassende twists wat mij betreft!

Sorry Kapow, op de een of andere manier was dit topic uit mijn favorieten-lijstje verdwenen maar ik zag hem net weer dus we zaten te cross-posten hier! Ik zal even kijken wat ik de afgelopen tijd gelezen heb

Oke komt ie:

Alice Feeny - I know who you are. Niet mijn favoriet van deze schrijfster. Leest lekker hoor, maar ik vond hem zo-zo

Lucy Foley - The Paris Apartment. Yay, superleuk boek, spannend, verrassend. Haar vorige twee boeken (the guest list en the hunting party) vond ik zo ontzettend op elkaar lijken, maar gelukkig was dit iets heel nieuws.

Lisa Jewell - The family upstairs. Ja, wel aardig, prima tussendoorboekje

Chris Whitaker - We begin at the end. Niets aan de andere recenties toe te voegen, een must-read!

Jenette McCurdy - I'm glad my mom died. Heb ik misschien al wat over geschreven, weet niet zeker. Dikke vette aanrader wat mij betreft.

Wij houden echt van precies dezelfde boeken, grappig! Ik wil niks verklappen, ik ben benieuwd naar je mening als je hem uit hebt.


Ik vond Sometimes I Lie van Alice Feeney de beste van haar boeken maar dat kwam omdat ik die plottwist nog niet eerder ben tegengekomen in een boek. Ik kan me voorstellen dat het voor anderen juist voorspelbaar was.

-Nienke- schreef op 14-11-2022 om 18:59:

Ik heb vorige week Soms lieg ik van Alice Feeney uitgelezen. Ergens richting het einde zat een onverwachte plottwist, die maakt dat ik het boek eigenlijk nog een keer wil lezen Ik ga in ieder geval wat meer boeken van haar op m’n lijstje zetten.

Ja! Ik heb precies hetzelfde, ik wil hem zeker ook nog een keer lezen (luisteren)!

Cala schreef op 14-11-2022 om 19:10:

[..]

Grappig, ik vond echt niets aan The paris apartment. Uiteindelijk besloten (nadat ik op de helft was) het niet meer te proberen. Ik ben het met je eens dat de andere twee boeken wel heel erg op elkaar leken, maar die vond ik wel vermakelijk en die lazen prima door.

Ik heb nog twee boeken van Chris Whitaker liggen, ben benieuwd!

Ik vond The Paris Apartment op zich goed maar het onderwerp spreekt me niet zo aan, daarom zou ik hem niet nog een keer willen lezen. Die andere twee vond ik inderdaad ook lekker weglezen.

Regendrup.

Regendrup.

14-11-2022 om 19:33 Topicstarter

-Nienke- schreef op 14-11-2022 om 18:59:

Ik heb vorige week Soms lieg ik van Alice Feeney uitgelezen. Ergens richting het einde zat een onverwachte plottwist, die maakt dat ik het boek eigenlijk nog een keer wil lezen Ik ga in ieder geval wat meer boeken van haar op m’n lijstje zetten.

Gisteren heb ik Spiegelbeeld (David Baldacci) uitgelezen, het laatste deel in een heel fijne serie van vier! Tot de laatste bladzijde spannend. Nu ben ik een beetje in dubio over m’n volgende boek. Ik hoop woensdag wat geschikts te vinden in de bibliotheek!

Oh echt.. nu word ik wel heel nieuwsgierig. Ga hem na dit boek toch maar opnieuw proberen uit te lezen. 

PriceyRook54

PriceyRook54

14-11-2022 om 21:39

Sherlock schreef op 14-11-2022 om 19:16:

[..]

Wij houden echt van precies dezelfde boeken, grappig! Ik wil niks verklappen, ik ben benieuwd naar je mening als je hem uit hebt.


Ik vond Sometimes I Lie van Alice Feeney de beste van haar boeken maar dat kwam omdat ik die plottwist nog niet eerder ben tegengekomen in een boek. Ik kan me voorstellen dat het voor anderen juist voorspelbaar was.

Leuk! Voor mij was Rock Paper Scissors het allerbeste boek van Alice Feeney. Echt genieten.

Ainne schreef op 14-11-2022 om 21:39:

[..]

Leuk! Voor mij was Rock Paper Scissors het allerbeste boek van Alice Feeney. Echt genieten.

Oh ik bedoel ook Rock Paper Scissors 😱 Hahaha dat vond ik idd haar allerbeste boek! Ik ben in de war met The last time I lied van Riley Sager, die vind ik ook steengoed.

Na in verschillende boeken te zijn begonnen, maar niet verder lezen, vond ik gisteren in een minibieb Dag en nacht van Romy Hausmann. Heb nog maar een paar bladzijden gelezen, maar pakt wel direct. Deze ga ik wel uitlezen denk ik zo.

Toevallig hoorde ik vorige week ook over Het huis met de geesten van Isabel Allende. Is dat opnieuw uitgebracht ofzo? Dat daar nu zo over gesproken wordt. Is een boek uit de jaren 80 toch?

PriceyRook54

PriceyRook54

15-11-2022 om 10:17

Sherlock schreef op 15-11-2022 om 07:25:

[..]

Oh ik bedoel ook Rock Paper Scissors 😱 Hahaha dat vond ik idd haar allerbeste boek! Ik ben in de war met The last time I lied van Riley Sager, die vind ik ook steengoed.

Ooo die ken ik weer niet. Ik zie dat ik twee andere boeken van deze schrijver in mijn library heb staan, maar deze net niet. Zal eens op zoek gaan.

Miss_Moneypenny schreef op 15-11-2022 om 09:04:

Na in verschillende boeken te zijn begonnen, maar niet verder lezen, vond ik gisteren in een minibieb Dag en nacht van Romy Hausmann. Heb nog maar een paar bladzijden gelezen, maar pakt wel direct. Deze ga ik wel uitlezen denk ik zo.

Toevallig hoorde ik vorige week ook over Het huis met de geesten van Isabel Allende. Is dat opnieuw uitgebracht ofzo? Dat daar nu zo over gesproken wordt. Is een boek uit de jaren 80 toch?

Iehk, als ik de beschrijving lees vind ik hem angstaanjagend. Die ga ik reserveren.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

15-11-2022 om 18:26

Miss_Moneypenny schreef op 15-11-2022 om 09:04:

(...)

Toevallig hoorde ik vorige week ook over Het huis met de geesten van Isabel Allende. Is dat opnieuw uitgebracht ofzo? Dat daar nu zo over gesproken wordt. Is een boek uit de jaren 80 toch?

Misschien omdat ze recent een nieuw boek heeft uitgebracht?

Ik lees nu De atlas van overal van Deniz Kuypers. Ik kom er nog niet zo in, ben al op drie kwart maar vind het nog niet echt wat. Toch maar uitlezen.

Zo, ik heb vanmiddag een nieuwe stapel boeken gehaald, weet nog niet wanneer ik er mee begin, moet ook nog tijd maken voor het inrichten van de boekenmarkt

Ik lees ook nog steeds door maar was even afwezig.
Inmiddels Wat doen we met Fred van Tineke Beishuizen na jaren eens herlezen.
Wodka-jus van Loes den Hollander, een kort maar aardig verhaaltje.
Schaduwleven van Kim Moelands, een beklemmend boek over een vrouw die getrouwd is met een narcist.
Nu bezig in Duisternis van Gillian Flynn wat me nog niet echt pakt, hopelijk gaat dit nog gebeuren.
Na het lezen van de post van Miss Moneypenny Dag en Nacht van Romy Hausmann op mijn verlanglijstje gezet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.