Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Rogue
22-10-2022 om 00:39
klaar met de zangvogels prachtig verhaal 🤧
ga nu beginnen met : Elizabeth & Margaret - Andrew Morton
nlies
22-10-2022 om 00:42
ik ben begonnen met Het zwarte boek van de uren. Op de reader, eigenlijk zou ik de biebboeken eerst moeten doen, maar ik wou dit
Mick87
22-10-2022 om 11:07
net Lessen in Chemie uit van Bonnoe Garmus. Wel een amusant boek.
Nu bezig in De Moord op Oxford van Ruth Ware. Leest wel lekker weg. Weinig plannen vandaag en morgen dus ga dat boek wel uitlezen denk ik.
Auwereel
22-10-2022 om 15:19
Going Down van Vincent Dekker over de Bijlmer ramp net uit. Je mond valt open over geheimhouding en verdraaien van de waarheid, maar het boek is wel langdradig.
Nu begonnen met De Omwenteling van Suzanna Jansen. Over vrouwenrechten, en dat die niet vanzelfsprekend zijn! Toen de rechten ban de mens cq rechten van de man werden vastgesteld, eas er een vrouw, Olympe de Gouges, die in 1791 de Verklaring van de rechten van de vrouw schreef. Het liep niet goed met haar af, ze werd ter dood veroordeeld dmv de guillotine.
En het is aanmodderen met vrouwenrechten....
MildredRatched
22-10-2022 om 15:27
Mick87 schreef op 22-10-2022 om 11:07:
net Lessen in Chemie uit van Bonnoe Garmus. Wel een amusant boek.
Nu bezig in De Moord op Oxford van Ruth Ware. Leest wel lekker weg. Weinig plannen vandaag en morgen dus ga dat boek wel uitlezen denk ik.
Leuk! Ik heb deze week in een donker, donker bos van Ruth Ware gelezen, vond ik echt een aanrader
MildredRatched
22-10-2022 om 15:29
verder zit ik thuis met covid, dus veel tijd om te lezen.
Straks ga ik beginnen aan liefde in de grote stad van Sang Young Park. Schijnt erg goed te zijn.
Verder moet ik voor een boekenchallenge een klassieker uit de Nederlandse literatuur lezen, dus ben ik bezig in de donkere kamer van Damokles. Dat vind ik behoorlijk doorzetten en ik snap nog weinig van waarom dit nou zo’n topper zou moeten zijn
nlies
22-10-2022 om 15:33
O je bent niet de enige, moest het ooit verplicht lezen. Was een MBO opleiding, waar Nederlands geen hoofdvak was, en de leraar echt iets verzon om ons bezig te houden, dus dat werd tijdens de les gelezen. Gelukkig was de lol er voor hem na een tijdje af, en hebben we het nooit uitgelezen
Beterlaat2021!
23-10-2022 om 12:41
Ik had gisteren uit een straatbiebje een boek opgepikt van Silje Ulstein, (Serpent) een mij niet bekende Noorse schrijfster. Maar nu ik de recensie op de achterkant lees: 'het meest gruwelijke thrillerdebuut ooit' heb ik er geen zin in.....
Dus teruggebracht en omgeruild voor "Het oordeel" van Hjorth Rosenfeldt, waar ik al eerder van gelezen heb.
nlies
23-10-2022 om 19:51
het zwarte boek der uren is gelezen. Goed boek, wel wat lastig soms dat je zo heen en terug gaat tussen toen en nu
Fiorah
23-10-2022 om 20:17
Mildred, ook covid dus? Voel je je erg beroerd? Ik ken dat boek niet (Damokles wel van titel natuurlijk).
Jij vliegt ook door de boeken heen, Nlies! Ik wil die ook nog lezen.
En BeterLaat, daar zou ik dus ook echt geen zin in hebben, zo gruwelijk.
Ik lees een jeugdboek, het weeshuis in de azuurblauwe zee. Mooi boek wel!
-Nienke-
23-10-2022 om 20:55
Mildred, ik vond ‘De donkere kamer’ ook echt alleen leuk omdat ik er tijdens een werkcollege met een hoogleraar en medestudenten over kon discussiëren - niet per se vanwege het boek zelf. Nooit meer slapen van dezelfde schrijver vond ik veel leesbaarder!
Ik ben bezig in De knikkerverzamelaar van Cecilia Ahern, een van mijn favoriete schrijfsters. Altijd leuk: ik dacht dat ik alles van haar al gelezen had, maar kwam dus nog een (voor mij) nieuwe tegen!
Fiorah
23-10-2022 om 21:12
Oh is dat die met die vader? Die overleden is en dat ze op zijn zolder iets vindt?
-Nienke-
23-10-2022 om 21:42
Fiorah schreef op 23-10-2022 om 21:12:
Oh is dat die met die vader? Die overleden is en dat ze op zijn zolder iets vindt?
Ik ben nog niet zo ver, maar het gaat inderdaad over een dochter die de knikkerverzameling van haar vader (die door een beroerte weinig herinneringen meer heeft) ontdekt.
nlies
24-10-2022 om 00:39
Och ja Fiorah, als alleenstaande gepensioneerde heb ik de (lees)tijd aan mezelf he.
Ben nu begonnen aan Yucca, van Peter Terrin. heel ander genre, en ik weet nog niet wat ik er van vind, en of het het einde zal halen
PerfumedAlpaca84
24-10-2022 om 21:06
ik las vandaag Het Zoutpad van Raynor Winn. Viel me eerlijk gezegd wat tegen, vooral omdat ik vond dat haar veel 'overkwam'. Het zou mijn manier van doen niet zijn, en daarom kon ik me slecht inleven.