Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Auwereel
14-10-2022 om 08:01
Ik koop mijn ebook via de website van de lokale boekhandel, leen boeken bij de bibliotheek, net wat ik lezen wil.
Net Stephen Fry "Making History" uit, mooi boek. Wat als je Hitler probeert uit te schakelen als je iets in het verleden zou kunnen veranderen?
nlies
14-10-2022 om 09:15
Auwereel schreef op 14-10-2022 om 08:01:
Ik koop mijn ebook via de website van de lokale boekhandel, leen boeken bij de bibliotheek, net wat ik lezen wil.
Net Stephen Fry "Making History" uit, mooi boek. Wat als je Hitler probeert uit te schakelen als je iets in het verleden zou kunnen veranderen?
Net het tegenovergestelde dus van De Jongens van Brazilië,van Ira Levin, waarin een nieuwe Hitler klaargestoomd wordt, door jongens op te voeden onder dezelfde omstandigheden als Hitler opgroeide
Fiorah
14-10-2022 om 11:47
kapow schreef op 07-09-2022 om 10:00:
We begin at the end van Chris Whitaker gelezen.
Prachtig boek met een hoofdpersoon die me nog lang bij gaat blijven, Duchess Day Radley.
Ik heb deze net uit. Pittig boek maar inderdaad mooi!
kapow
14-10-2022 om 13:41
Fiorah schreef op 14-10-2022 om 11:47:
[..]
Ja pittig hè. Ik heb het niet droog gehouden!
Mick87
14-10-2022 om 17:21
Fiorah schreef op 14-10-2022 om 11:47:
[..]
Heb ik volgens mij op mijn ereader staan.
Cala
14-10-2022 om 17:37
Grappig, ik heb ook We begin at the end van Chris Whitake hier liggen (na goede verhalen uit dit topic!). Maar ik begin straks eerst in Tall Oaks, ook van hem.
Cala schreef op 08-10-2022 om 19:35:
[..]
Ok nou inmiddels is het wat ingezakt, ik merk dat mn zin om door te lezen minimaal is. Ben erg benieuwd hoe anderen het boek vinden.
In de tussentijd begin ik aan the dead romantics
Het was goed dat ik even gestopt was met Carrie Soto is back. Ik vond het langdradig en teveel van het zelfde worden. Maar nadat ik The dead romantics uit had, ben ik weer verder gaan lezen en zat ik er wel weer helemaal in. Uiteindelijk best een fijn boek, maar doordat de hoofdpersoon niet heel divers is, wel een beetje saai. Had wat mij betreft iets korter gekund. Wat ik wel erg leuk vind zijn de verwijzingen naar personen uit haar andere boeken die in de zelfde wereld (al andere tijd) spelen. Dat vind ik ook leuk aan de boeken van Harlan Coben.
The dead romantics was een leuk vlot tussendoor boek. Denk één van de leukere chicklits die ik afgelopen jaar gelezen heb.
Tover-Feetje
15-10-2022 om 14:37
Hou van mij van Anja Feliers uit.
Ondanks de overwegend goede reviews vond ik het echt tegenvallen.
In het begin had ik nog goede hoop maar naarmate het verhaal vorderde ging de schrijfstijl me steeds meer tegenstaan.
Ik dacht even dat het een "slechte" vertaling was maar het is toch echt een Nederlandse auteur.
Nu begonnen in Toen was ze weg van Lisa Jewell.
Fiorah
15-10-2022 om 17:15
Aah dat is jammer Toverfeetje!
Ik heb Landlijnen van Raynor Winn uit en ik vind het zeker de moeite waard.
Nu ga ik dan maar echt voor de rivierkreeften.
Fiorah
15-10-2022 om 17:17
Auwereel schreef op 14-10-2022 om 08:01:
Ooh Stephen Fry. Die wil ik ook nog lezen.
-Nienke-
15-10-2022 om 17:56
Ik heb gisteren ook De vier windstreken van Kristin Hannah uitgelezen. Ik vond dit tot dusver misschien wel haar mooiste boek! Heel aangrijpend verhaal (en leerzaam, nooit geweten hoe heftig die tijd in Amerika was).
Nu ben ik begonnen in een rommelmarktvondst, Tot elke prijs (John Gilstrap). Verrassend spannend boek!
Mick87
16-10-2022 om 09:30
-Nienke- schreef op 15-10-2022 om 17:56:
Ik heb gisteren ook De vier windstreken van Kristin Hannah uitgelezen. Ik vond dit tot dusver misschien wel haar mooiste boek! Heel aangrijpend verhaal (en leerzaam, nooit geweten hoe heftig die tijd in Amerika was).
Nu ben ik begonnen in een rommelmarktvondst, Tot elke prijs (John Gilstrap). Verrassend spannend boek!
Ja die vond ik ook heel mooi. Heel aangrijpend inderdaad hoe dat in die tijd ging. Ben nu met de huidige energiecrisis wel bang dat we weer die kant op gaan.
Ik lees het boek van Israël van Dorsten. Wel indrukwekkend verhaal. Echt hoe ziek was dat systeem waarin die kinderen opgroeiden. En het valt me op hoe goed Israël schrijft. Ze hebben blijkbaar wel erg goed thuisonderwijs gehad van vader.
Nu komt de ene na de andere reservering binnen van de bieb. Lessen In Chemie van Bonnie Garmus en Land van Echo's van Mark Stokmans. en nog een andere reservering onderweg. Dus voorlopig genoeg om te lezen.
kapow
17-10-2022 om 21:15
All the lonely people van Mike Gayle uit.
Om de een of andere reden dacht ik dat het een feel good was. Ik vond het verhaal bij vlagen zo tragisch dat 1x heb overwogen te stoppen met het boek.
Ik vind het moeilijk te omschrijven maar het was wel een mooi boek. Ik heb weer menig traantje weggepinkt, maar misschien ben ik gewoon een huilebalk.
Fiorah
20-10-2022 om 12:06
Ik lees het boek van de Rivierkreeften/Crawdads. Ik vind het echt een mooi boek! De eerste 100blz was het wel een beetje buffelen maar nu zit ik er helemaal in.
Fiorah
21-10-2022 om 23:16
Nu heb ik de Rivierkreeften uit (mooi!) en ook Winter in de Kleine Bakkerij (feelgood), ik kan lekker doorlezen want ik heb al langer dan een week corona. Dus ik weet niet meer wie me geïnspireerd heeft met Stephen Fry, maar ik had twee nog niet uitgelezen boeken van hem liggen en ik ben nu weer verder gegaan in het eerste: een Tomeloze Tijd.